Omdat het bij de babyfoon zo goed werkte...nu de buggy!

Hoi allemaal,

Nou, met die babyfoon was ik er zo uit, dus kijken of het ook werkt voor een buggy, haha! Esther ligt nu uiteraard nog in een wandelwagen, maar ik merk dat ze daar hard uitgroeit. Over een maandje of 2 past dat echt niet meer volgens mij, maar hij kan niet omgebouwd worden tot buggy (het is een hele oude, ik heb er zelf nog in gelegen vroeger).
Hebben jullie al nagedacht over buggy's? Weet iemand een goede? En waar moet ik op letten? Hij moet zo plat mogelijk kunnen en liefst met handvatten die in hoogte verstelbaar zijn, maar verder?

Groetjes,

Eveline

Hmm wij hebben een combi wandelwagen gekocht ( alhoewel hij nu in een oude kinderwagen merk koelstra ligt ),
dus die zorg hoef ik mij niet te maken.
Het is er wel een van qwuin ofzoiets.
Heb eigenlijk wel een vraagje voor jou (of iemand anders)
Waneer mogen ze erin? Natas word ook al reusachtig ( voor mijn gevoel dan:p) en gaat snel genoeg ook niet meer passen.

Nu moet ik wel klaar maken want die dame van de babydoos komt om 10 uur strakjes dus.
En loop nog steeds in mijn badjas:p
haha

Groetjes Sylvia mv Natas 26-01-07

Hoi Sylvia,

Nou...eh...officiëel mogen ze er pas in als ze zelf met een steuntje in de rug goed rechtop kunnen blijven zitten. Dus als ze niet meer opzij daar de randen  zakken zeg maar. Want dan zijn hun ruggetjes sterk genoeg. Maar ja, wat niet past dat past niet en als Esther niet meer in de wandelwagenbak past zal ze toch ergens anders in moeten. En als ik hoor hoe hard jouw mannetje groeit... Dus vandaar dat ik er eentje zoek die lekker plat kan. Die Quinny's o.i.d. zie je inderdaad wel veel. Maar die heb je zeker nog niet uitgeprobeerd?

Groetjes,

Eveline

quote: Eveline24 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2007 08:44:36'));

Hoi Sylvia,

Nou...eh...officiëel mogen ze er pas in als ze zelf met een steuntje in de rug goed rechtop kunnen blijven zitten. Dus als ze niet meer opzij daar de randen  zakken zeg maar. Want dan zijn hun ruggetjes sterk genoeg. Maar ja, wat niet past dat past niet en als Esther niet meer in de wandelwagenbak past zal ze toch ergens anders in moeten. En als ik hoor hoe hard jouw mannetje groeit... Dus vandaar dat ik er eentje zoek die lekker plat kan. Die Quinny's o.i.d. zie je inderdaad wel veel. Maar die heb je zeker nog niet uitgeprobeerd?

Groetjes,

Eveline

Wil anders vanmiddag wel even gaan kijken , want natas zit als hij met zijn voetjes tegen de bak aanligt nog maar 10 cm van de andere kant af
Dus zal ff tijd wordn om ff uit te proberen hoe hij zowieso inelkaar moet:p
ben niet zo goed met dat soort dingen...
haha
We kunnen ook niet hebben dat hij vast komt te zitten:p

groetjes sylvia

Hai eveline

Wij ehbben ook een combiwagen, van bugaboo. Enorm duur, maar wel fijn! Ik weet niet of je dat er voor over hebt, maar ik kan hem je wel aanraden. Ik heb erg gekeken naar de steun enzo. Vanuit mijn werk let ik veel op lichaamshouding en wat me ovalt bij veel wagens, is dat de kindjes er onderuitgezakt in zitten. Niet opzij, zoals je schreef, maar onderuit gezakt. De ruggetjes zijn niet sterk genoeg om lang recht te blijven en veel wagens hebben de afstand van de rugleuning tot aan het steuntje   in het kruis erg ver, te ver voor de kleintjes. Het is mijns inziens dus goed om er op te letten dat die steun verstelbaar is, of zo is gesteld, dat ze niet onderuit zakken. Ik zag dat alleen bij bugaboo, maar ik heb eigenlijk alleen quinny en bugaboo heel goed met elkaar vergeleken.
Misschien vind je dit wel helemaal niet belangrijk, dat vergeet het maar weer snel...

Overigens is bugaboo wel erg duur als je alleen de wandelwagen gebruikt...

Hoi Eveline,
De Quinny Freestyle bevalt ons heel erg goed! Tijmen heeft een aardig tijdje in de kinderwagenbak gelegen omdat hij een klein mannetje was, en toen hij ongeveer 6-7 maand oud was hebben we hem in de wandelwagen gezet. Je kan de kar makkelijk 'ombouwen' trouwens. Hij zat in het begin wel in de ligstand, maar zakte niet onderuit of scheef. Een fijne kar om achter te lopen. Nu Floor erin ligt hebben we er een buggyboard bij besteld, vorige week binnen gekregen en ik heb er al weer heel wat kilometers opzitten met mijn koters. Zo'n bord is ideaal!
Groetjes van Ruth

oh ja, ik weet natuurlijk niet of dit type kinderwagen nog te koop is omdat die van ons al 2 jaar oud is, maar Quinny is gewoon een goed merk vind ik.

Hoi,
tsja... ik denk dat de meesten idd een combiwagen hebben. En om die nu nog aan te schaffen, naast die andere die je al hebt. Ik zou dat zelf niet zo snel doen denk ik. Ik heb laatst een inklapbuggy bij de Hema in de aanbieding gekocht voor 45 Euro. Deze kan in 5 standen en bijna helemaal plat, zat een regenscherm en boodschappenmandje bij. Erg fijn. Bij de prenatal hadden ze nu ook een buggy in de aanbieding.
Als je er eentje wilt met luchtbanden en op 3 wielen dan zou ik even verder kijken.
Groetjes Veerle

Hallo,

Wij zijn erg tevreden met onze Mutsy, ook een combiwagen. Maar ja, Christian ligt voorlopig nog wel even in de bak, dus ik weet eigenlijk niet hoe plat het buggy stuk kan... Wij hebben bewust gekozen voor 4 wielen, geeft toch iets meer stabiliteit, mn bij stoepjes en wij hebben bandjes die niet lek kunnen van kunststof (een soort hard schuim, heel licht!). Is een stuk minder zwaar om te duwen (echt, uitgeprobeerd in de winkel!!) en op dit model kan ook het auto-zitje worden geklikt, super handig! Verder is de duwbalk (hoe heet zo'n ding??) in hoogte verstelbaar (4 standen) en dat hadden we wel echt nodig, mijn man is 1.97m en ik 1.70m.
Ik zou zeggen: denk goed na wat je wil en laat je informeren. Wij hebben veel gehad aan de uitgebreide uitleg in de winkel...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (5,5 weken)

Terug
Bovenaan