Omdraaien.. en andere specialiteiten

hoi,hoi,

Hier wordt nog niet omgerold, ja ze gaat op haar zij liggen dan kan ze het allemaal wat beter bekijken hiihi. Maar door rollen doet ze niet, dan moet ik ze een zetje geven. Verder heeft ze haar voeten ondekt, ze vind ze geweldig. Dus nu gaan ook 50 keer per dag haar sokken uit   hihihih, is een leuke spelletje hoor. Ook is het handig met een luier verschonen, als ik hem vast wil maken tilt zij haar billen op het schiet de pamper er weer onderuit. Instoppen in bed valt ook niet mee als Evi haar voeten bijna in haar nek legt hihihi.
Het is elke dag weer genieten!!

groetjes Sonja

Hai!

Mijn dochter is nu ruim 8 weken en met  6,5 week draaide ze ineens van buik naar rug. Ik dacht nog dat het toeval was, maar  zo  vanaf de  7 weken doet ze het regelmatig. Dus met het oefenen op de buik komt niet veel terecht, want mevrouw rolt meteen op haar rug (en zet het  dan soms  op een gillen, want op je rug liggen is  helemaal niet zo leuk!  ). Dionne, dan weet jij vast ook wel of dit niet was snel is? En, ik lees hier dat veel baby's eerst van rug naar buik rollen, weet jij of dit eerder gebeurt dan van buik naar rug? Maak me geen zorgen hoor (ben best een beetje trots zelfs!), maar ben gewoon benieuwd!

Hoi Hoi,

Onze thom is vandaag 13 weken en 3 dagen en vandaag rolde hij ineens van zijn rug naar zijn buik. En dat terwijl we bij de dokter waren om een verwijzing voor fysio te vragen (op aanraden van CB)  omdat hij zijn hoofdje nog niet goed kan optillen als hij op zijn buik ligt.
De dokter wilde hem onderzoeken dus Ik leg hem op de onderzoeksbank en tada, meneer draait zich doodleuk op zijn buik! Kwam dus lekker geloofwaardig over!!!

Maar goed de verwijzing hebben we binnen, al sta ik er nu al helemaal niet meer achter dat hij het nodig heeft!!!

Anneke

hallo,

Madeleine rolt nog niet hoor! Ze is ook nog maar 7 weken! Wel ging ze met 4 weken al lachen en met 5 weken brabbelen! Dat vonden wij ook al behoorlijk vlot!

Wat kun je dan trots zijn als mama!!!
Groetjes  Sandra
(mv Isabelle 4 jr en Madeleine 7 weken)

Omrollen gaat bij Esther volgens mij nog wel ff duren... Ik ben al blij dat ze zich eindelijk goed opduwt als ze op haar buik ligt!

Esthers specialiteit is praten, haha. Op het cb begon ze hele verhalen tegen de wvk. Wachtte dan op antwoord. Als de wvk dan iets zei en weer stil viel, ging Esther weer verder. Doet ze thuis ook. En als ze ons ziet lachen als wij met elkaar praten, lacht zij 2 seconden later ook. En als er iets gebeurd (papa beet bijv. laatst op zijn wang) en ik kijk bezorgd, kijkt zij ook met een frons naar papa. Het is een echte kijk- en luisterbaby, hihi!

Groetjes,

Eveline

ps: Jeetje, omrollen op die leeftijd, echt super knap!

ook olivier draait nog niet en is nu ook ruim 13 weken, ik heb wel het idee dat hij ermee bezig is want alles beweegt aan hem en als je een vinger geeft en hem een beetje helpt ligt hij wel op zijn zij, dus ik ben benieuwd

Voor Ik81:
Wat betreft de ontwikkeling van het omrollen. Voor zover ik het uit mijn hoofd weet, kunnen baby's gemiddeld omrollen van buik naar rug met ongeveer 5 maanden en van rug naar buik met ongeveer 6/7 maanden. Het gaat hier dus echt om gemiddelden, het kan dus veel eerder of later  zijn. Meestal gaat de ontwikkeling van de ene vaardigheid sneller dan de andere vaardigheid (vaak ook afhankelijk van waar het kindje beter in is of meer plezier aan beleeft) en bij elke baby is het verloop natuurlijk verschillend. Op een gegeven moment blijkt de ontwikkeling vaak  nagenoeg gelijk te trekken met de ontwikkeling van leeftijdsgenoten.

Dus: niet te snel zorgen maken als iets niet gelijk lukt en juist trots zijn op wat wél al lukt!!

Groetjes,
Dionne

Bedankt voor je reactie! Maak me absoluut geen zorgen hoor, ik geniet alleen maar als ik zie dat ze weer wat nieuws kan. Het cliché is dus echt waar: ze worden zo snel groot!
Gr. Linda.

Terug
Bovenaan