<p>Hoi allemaal,</p><p>De coronamaatregelen worden steeds meer los gelaten. Omikron is gelukkig milder, maar toch ben ik bang om corona op te lopen. Overal waar ik ga, draag ik nog mondkapjes, spreek zo weinig mogelijk met mensen af en ga ook niet uiteten. Wel vind ik het moeilijk om sommige familieleden af te slaan die heel graag willen afspreken, ondanks ik zo bang ben. Sommige begrijpen het niet en worden geirriteerd of boos dat ik niet wil afspreken. De angst ligt vooral bij het nieuws over kapotte placenta bij de delta variant en bij omikron is het nog niet helemaal bekend. </p><p>Hetzelfde geldt voor na de bevalling. Bang dat de pasgeboren besmet raakt. Ik twijfel en kom er niet uit tussen wel of geen kraambezoek (op de opa's en oma's na). Als er bezoek komen, wel of geen mondkapje laten dragen, wel of zonder afstand houden en wel of niet laten vasthouden (vooral bij opa's en oma's). </p><p>Hoe gaan jullie met corona om tijdens je zwangerschap en met kraamvisite? Hoeveel dagen/weken na de bevalling kwamen mensen bij jullie langs (of van plan zijn)? Met of zonder mondkapje en afstand houden tijdens de kraamvisite?</p>