Omrollen !!

Hoi meiden,
Ik lees in een ander topic veel dat jullie kindjes al kunnen omrollen. Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen en hoe waren ze toen ? Mijn kleine is nu 11,5 week en doet absoluut nog geen poging om om te rollen !
Groetjes,
Saskia (moeder van Bram 23-01-07)

Je bent niet de enige mama van een kindje dat niet omrold, Evi is bijna 14 weken en doet ook nog geen poging. Ze schuift wel op haar rug waardoor ze soms andersom in de box ligt. Volgens mij is omrollen ook nog erg vroeg.

groetjes Sonja

Hoi,

Joshua is wel erg vroeg hoor met omrollen, deed hij al met 3 weken van zijn buik naar rug. Sinds een week lukt het hem ook van rug naar zij te rollen. Hij vind het niet leuk om op zijn buik te liggen dus deed er alles aan om zo niet te liggen. Oh ja hij is nu 9 weken.

wat je misschien kunt doen is.... op zijn/haar zij liggen een beentje over zijn andere leggen, een arm een beetje onder zich leggen. En als hij/zij nog niet rolt een deuwtje geven. Maar pas op op doorrollen!!!!!! dus goed je armen bij hem/haar houden, op bed oefenen gaat het beste (meer ruimte).

Van buik naar rug:  .... op buik leggen een arm onder hem/haar leggen en een deuwtje geven hihi. Klint raar maar zo leren ze het.

grt suuz mv Joshua 8-2-07

Christian doet ook nog vrij weinig met rollen... Als je hem op zijn zij legt, rolt hij wel meteen weer op zijn rug (binnen een tel!), da's echt zijn favoriete positie. Als hem op zijn buik legt gaat hij meteen huilen, soms gaat hij dan wel een beetje "gooien" met zijn heupjes alsof hij zich wil gaan omdraaien, maar dat lukt absoluut niet. En dan gaat hij nog harder huilen... Dus hij ligt altijd op zijn rug...
Maar volgens mij is het gemiddeld bij 4 maanden pas, hoor...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Terug
Bovenaan