Omrollen

Wordt er al wat gerold?

Eveline doet het zo af en toe 'per ongeluk', lijkt het. Toen ze 10 weken was, rolde ze een paar keer van buik naar rug. Toen 2 weken niet, en opeens weer een keer. Een week niet, en toen opeens weer 3 keer kort achter elkaar op 1 dag.
En vanochtend rolde ze opeens van haar zij door naar haar buik.

Mijn zoontje zag je echt weken van te voren eindeloos 'oefenen', waardoor wij elke keer dachten "Ja, ja, bijna!", maar het daadwerkelijk rollen liet nog even op zich wachten. Eveline 'oefent' eigenlijk helemaal niet, maar doet het opeens, uit het niets. (en dan ook weer een hele tijd niet)

Meer geluk dan wijsheid, denk ik dan. Omdat het zo sporadisch en onverwachts is, vraag ik me af of ze nu wel echt deze vaardigheid al heeft...

Hoe is het bij jullie?

Hier ook een omroller sinds vorige week rolt Daphne zich van haar buik naar rug. Andersom lukt ook al bijna al heeft ze volgens mij niet door dat ze er bijna is. Leuk he al die veranderingen.

Groetjes Margot

Jaaa, daarnet rolde ze opeens van d'r buik naar d'r rug! Heel bewust, eerst gin het armpje naar voren, vervolgens d'r hoofd naar achteren en hop, daar ging ze! Erg leuk gezicht. Weer een stapje verder! Andersom heeft ze ook wel gedaan, ben benieuwd of het nu meer gaat gebeuren.

milou die probeert het nog niet eens!
die vind het op haar buik en rug wel prima, wel trappelt ze heel veel en beweegt er lekker op los maar dat rollen zal nog wel even duren denk ik!
wel heeft ze haar voeten ontdekt met haar handjes, dat is ook erg grappig om te zien.

groetjes marielle

Cas is ook druk aan het oefenen. Maar heeft nog niet helemaal door wat ie dan met zijn armpje moet. Dat ligt dan in de weg. Maar als je hem een beetje helpt (armpje omhoog en een beetje meeduwen) dan lukt het wel. En dan is ie helemaal verbaast als hij ineens andersom ligt.

Hier is het tot nu toe ook bij een keer gebleven. Maar op haar buik liggen vind ze wel steeds interessanter. We blijven gewoon oefenen. Yinthe zit mij ook helemaal verbaasd aan te kijken als ze gedraaid heeft. Hoort dit zo? Is dit leuk? Lijkt ze dan te denken. Grappig hoor zo'n kleintje!

Nou ja, CB-arts zei dat het idd per ongeluk is, omdat ze zulke sterke rugspieren heeft! Ze kan haar hoofd zo ver optillen dat de zwaartekracht dan de rest doet, ha ha!
Dus nog geen bewust omrollen. Ze begint nu sinds een weekje wel echt te oefenen, ligt vaak op de zij en is al een paar keer biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiijna omgerold, ha ha! Maar nog net niet...

Terug
Bovenaan