Omrollen

Hier ook een omroller.
Vanaf gisteren heeft Thomas (morgen 16 weken)  ontdekt om van rug op buik te rollen.

Vanmorgen weer.. en mopperen als het niet lukt.
Hij maakt echt een klein vaartje, hup op zijn zij..en dan door proberen te rollen. Vaak valt ie weer terug op zijn rug maar dan hoppa...net zo lang proberen totdat meneer op zijn buik ligt.

Dit is echt niet per ongeluk hoor.. hij doet dit echt bewust.
Van buik weer terug naar rug lukt ook wel maar daarvan denk ik dat het wel per ongeluk vaak gebeurt. Die draai is sneller gemaakt natuurlijk.(zwaartekracht)

Leuk hoor... wat gaan ze toch snel!

Groetjes Elise.

Het is Cas nu ook helemaal zelf gelukt. Hij gooit eerst zijn bentje helemaal de lucht in, draait dan op zijn zij en probeert door te rollen. Lukt normaal gesproken alleen als ik hem een zetje geef, maar gsiteren lag ie op het bed met mijn man. En doordat de matras onder mijn man een beetje doorgezakt was had ie die kant op de zwaartekracht mee. Dus ineens .... lag ie op zijn buik. Helemaal verbijsterd over zijn eigen prestatie.

Leuk he als ze draaien. Zondag was de eerste keer en ze bleef daarna aan
de gang, dus ik dacht laat ik ze maar een slaapzak aan doen dan doet ze het
vast niet. Maandag ochtend om zes uur een hard gehuil en ja hoor lag Marilène
met slaapzak en al op haar buikje! Nu heb ik de slaapzak aan het bedje vast
gemaakt zodat ze niet meer kan draaien, want ze blijft aan de gang en kan niet
terug draaien, en ben anders bang dat ze in het matrasje stikt.

Groetjes

Stoer! Al echte omrollers hier!
Ben ik zelf het topic begonnen... doet mevrouw de laatste weken echt helemaal niets meer in die richting. Ik denk dat ze besloten heeft om haar aandacht op haar stem en fijne motoriek te richten, want ze is nu wel erg druk met gillen, kraaien, 'pffffft' (en een hoop andere schattige geluidjes) en pakken, onderzoeken en sabbelen op speeltjes.
Maar goed, voorlopig zie ik haar dus nog even niet omrollen, want ze oefent niet eens meer...

En opeens vandaag rolde ze (met duidelijke inspanning dus echt bewust!) van rug naar buik. En trots op zichzelf ha ha, ze moest erg lachen om mijn enthousiasme...

Terug
Bovenaan