<p>Hoi allemaal, </p><p>Afgelopen weken valt het me op dat moeders met jonge kinderen echt de meest onaardige dingen zeggen tegen zwangere vrouwen. Schrik hier echt wel een beetje van. Zeg je dat je moe bent "wees blij dat je niet misselijk bent" of "ha moe, wacht maar tot de kleine er is, wij weten pas wat vermoeidheid is" zeg je dat je het begin saai vindt "nou wees maar blij dat je kwaaltje a of b niet hebt, dan zou je dat niet zeggen" zeg je dat je geen normale broek aankan " nou vind dat nogal wat overdreven, wacht maar tot je echt een dikke buik hebt" zeg je dat je stiekem op een ander geslacht van baby gehoopt had "wees niet zo ondankbaar, sommigen kunnen moeilijk/niet zwanger worden". In mijn beleving vind ik jonge moeders niet de aardigste mensen die er rondlopen. Dat belerende toontje en het neerhalen van wat je voelt. Of zijn het mijn hormonen . Heb me voorgehouden om zelf lief te blijven en begripvol. Je eigen buikpijn voel je het meest. En iedereen beleeft/ervaart dingen weer anders. </p><p>Zijn er anderen die hier ook tegenaan lopen of heb ik van die bijzondere exemplaren? </p>