Onaardige jonge moeders

<p>Hoi allemaal, </p><p>Afgelopen weken valt het me op dat moeders met jonge kinderen echt de meest onaardige dingen zeggen tegen zwangere vrouwen. Schrik hier echt wel een beetje van. Zeg je dat je moe bent "wees blij dat je niet misselijk bent" of "ha moe, wacht maar tot de kleine er is, wij weten pas wat vermoeidheid is" zeg je dat je het begin saai vindt "nou wees maar blij dat je kwaaltje a of b niet hebt, dan zou je dat niet zeggen" zeg je dat je geen normale broek aankan " nou vind dat nogal wat overdreven, wacht maar tot je echt een dikke buik hebt" zeg je dat je stiekem op een ander geslacht van baby gehoopt had "wees niet zo ondankbaar, sommigen kunnen moeilijk/niet zwanger worden". In mijn beleving vind ik jonge moeders niet de aardigste mensen die er rondlopen. Dat belerende toontje en het neerhalen van wat je voelt. Of zijn het mijn hormonen ;). Heb me voorgehouden om zelf lief te blijven en begripvol. Je eigen buikpijn voel je het meest. En iedereen beleeft/ervaart dingen weer anders. </p><p>Zijn er anderen die hier ook tegenaan lopen of heb ik van die bijzondere exemplaren? </p>

Helemaal mee eens!! 
En niet te vergeten ‘ niet klagen maar dragen ‘ ik hoor het dagelijks :) wat ik dus zo frappant vindt is dat ze inderdaad zeggen ‘wacht maar tot dat de kleine er is’ in principe is dit ook klagen :)  maar vervolgens zeggen dat je niet moet klagen omdat er een hoop mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen. Tegenstrijdig allemaal. 

Haha, ik herken dit heel erg! Heb me ook groen en geel geërgerd tijdens mijn zwangerschap aan dit soort reacties. Vooral de 'wacht maar...tjes' vond ik bizar, er kwam dan altijd iets waar je niet op zit te wachten!

Soms heb ik er wat van gezegd, als het me echt te gek werd en het iemand was die ik graag mocht. Meestal hebben mensen het niet door dat ze zo negatief zijn, ze bedoelen het vaak goed. 
Bij mij waren het trouwens niet alleen jonge moeders hoor!

Het is wat, wel fijn dat ik niet de enige ben die af en toe een 'what the fuck' momentje heeft.
Vooral die 'wacht maars' en 'er zijn mensen die geen kinderen kunnen krijgen vind ik zulke dooddoeners. Goede vrienden van ons zijn al 3 jaar bezig en zij zijn juist zo lief en zo begripvol zoals wij naar hen. 
Ene oor in, andere oor uit. Ga ik proberen

Probeer je er niet te veel van aan te trekken, hoe lastig dat soms ook kan zijn. 
Nu zeggen ze ‘wacht maar tot je kindje er is’, maar als je kindje er straks is hebben ze helaas ook nog genoeg te zeggen... 
Probeer lekker te genieten van het kindje in je buik, en laat ze allemaal maar praten. En klagen mag ook, want zwanger zijn is echt niet makkelijk. En anders kom je maar lekker op het forum klagen, kunnen wij wel hebben ;)

Hihi herkenbaar, lichamelijk fietste ik door mn zwangerschap. Maar geestelijk werd ik gek van het hormonencircus in mn hoofd!!! Afschuwelijk vond ik dat.. maar daar mocht ik niet over mekkeren want wees blij dat je geen bekkeninstabiliteit hebt!! Of 2 krijsbabys! Of?!!! Noem maar op. Grappig genoeg hebben ze altijd wat.. ik heb echt een goeie bevalling gehad maar een helse kraamtijd (krijsbaby/zhuis in en uit). Ja maar je bevalling viel gelukkig mee!!! Of je baby is nu soort van gezond!! Je moet dr eens laten huilen misschien is ze verwend!! ( kind stikt in dr eigen reflux want ze zal wel aandacht willen NOT) oftewel moraal van het verhaal.. niet alleen jonge moeders zijn rottig bijna iedereen zonder babys, mensen van eerdere generaties en ik vind vooral mensen met één of meerdere zogenaamde makkelijke babys het ergst! Lekker laten lullen! 

Terug
Bovenaan