Onaardige jonge moeders

Oo ja irritant! Ik heb afgelopen zaterdag verteld over mijn zwangerschap en ik kreeg al bordevol informatie of klaagzang vanuit de moedertjes. Ik werk onregelmatig en kreeg de vraag. Hoe ga je dat doen met je werk?  Uh gewoon zoals jullie oppas of opvang. Verder nog geen idee ben net 10 weken. Oo maar flexibele opvang is wel heel duur wist je dat al!  Gelukkig heb ik dat niet. 
Of waar zet je de box neer. Poeh midden in de kamer zou ik niet doen veel te centraal is niet goed hoor.  
Dat betwetterige gedoe pff hou op zeg. Ik ben gestopt met luisteren en gericht tot een kinderloos persoon en daar gezellige avond mee gehad. 
Ik ben erg nuchter en zie weinig beren op de weg qua moederschap. Ik heb veel zin in het moederschap en snap ook wel dat t niet alleen leuk zal zijn. Heb zelf al genoeg niet leuke dingen mee gemaakt dus weet wat t leven is.  En zij maken zich druk of dat dure shirtje nog wel past op t feestje. Alsjeblieft zeg! 

Herkenbaar! Het lijkt wel of het moederschap vooral heel naar en vervelend is als je de moeders van baby’s en kleine kinderen moet geloven. 
Vooral de ‘wees blij dat je dit of dat niet hebt’ vind ik vervelend, ik bén namelijk heel erg blij! En de ‘geniet er nu nog maar even van want dit en dat kan allemaal niet meer straks’, vind ik ook een nare...
Maargoed, ik laat ze maar en laat me er niet teveel door beinvloeden. Zegt vooral iets over hoe zij zich voelen en blijkbaar behoefte aan een luisterend oor/begrip :)

Hey!
Ja dat is zeker irritant maar gelukkig heb ik er niet echt last van. Ik krijg gelukkig niet ongevraagde advies of betweterige moeders (oud of jong), heb ook niet zulke mensen om me heen behalve een paar collega's die moeder zijn. Hun zeggen niks onprettigs tegen me ofz, ik vraag wel es advies aan een collega die een tweeling heeft van een aantal maanden. Ik ben dan degene die advies vraagt inplaats dat iemand zomaar naar me toekomt en der mond niet kan houden.
Ontwijk zulke mensen ook, ik ken wel mensen die gegarandeerd zoiets zouden doen of zeggen. Ik hoef die mensen niet om me heen. 
Heb wel es commentaar gehad wanneer ik zeg dat ik wasbare luiers wil doen inplaats van pampers ofz. Maar hun commentaar liet zien hoe weinig ze er eigenlijk vanaf wisten en liet ik ze proeven ook! 
Ene oor in en andere uit of laat ze een poepi ruiken! Hahaha
Succes!

Vind het zulk raar gedrag van dames, sta er af en toe echt van te kijken. Vraag mezelf dan af, heb je wel door wat je zegt en waarom in vredesnaam.. afgelopen dagen weer tegen gekomen, maar gelukkig kan ik er beter mee omgaan. Ook door jullie reacties. Denk nu zeker, laat maar lullen. Ik ben ik :) 
Noorasiem, ik heb dat ook. Vooral heel veel zin in het moederschap. Ben ondertussen 33 en zwanger van de eerste. Ik ben zo dankbaar dat het me gegeven is en nu 13+5 weken en alles is goed. Kan gewoon niet wachten tot die kleine er is en dan zie ik wel weer verder. Die beren tackel ik wel als ik ze tegenkom ;) en geen moment eerder.

Succes allemaal dames en gelukkig hebben we dit forum.

Vind het zulk raar gedrag van dames, sta er af en toe echt van te kijken. Vraag mezelf dan af, heb je wel door wat je zegt en waarom in vredesnaam.. afgelopen dagen weer tegen gekomen, maar gelukkig kan ik er beter mee omgaan. Ook door jullie reacties. Denk nu zeker, laat maar lullen. Ik ben ik :) 
Noorasiem, ik heb dat ook. Vooral heel veel zin in het moederschap. Ben ondertussen 33 en zwanger van de eerste. Ik ben zo dankbaar dat het me gegeven is en nu 13+5 weken en alles is goed. Kan gewoon niet wachten tot die kleine er is en dan zie ik wel weer verder. Die beren tackel ik wel als ik ze tegenkom ;) en geen moment eerder.

Succes allemaal dames en gelukkig hebben we dit forum.

Terug
Bovenaan