Onbegrepen infertiliteit

LMNS19b

New member
Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw maar ik ben opzoek naar vrouwen die met hun partner de stempel “onbegrepen infertiliteit” hebben gekregen.

Zelf zijn wij nu 2 jaar onderweg. Alles is goed zowel bij mij, als bij mijn man maar nog geen zwangerschap helaas.

Hoe gaan jullie hiermee om? En welke stappen hebben jullie tot nu toe genomen?

Onze gynaecoloog stelde een IUI traject voor maar vraag me af of dit zinvol is als je niet weet waar het aan ligt.
 
Ja, wij. Inmiddels een kindje mogen krijgen via IVF. Wij hebben dus wel voor een behandeling gekozen (6x IUI en daarna dus IVF).

Waarschijnlijk heeft je gyn een berekening gemaakt op basis van een aantal factoren (leeftijd, hoe lang je het probeert, zaadcellen, etc) en daar komt dan een percentage uitrollen. Meestal zijn je kansen na een aantal jaar proberen hoger via een behandeling. Maar het blijft statistiek.

Ik vond het altijd heel dubbel. Aan de ene kant opgelucht dat alles bij ons leek te werken maar anderzijds dus ook de frustratie van waarom lukt het dan niet?!

Heel veel sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Hallo, hier ook. Ik vond het ook erg lastig te accepteren een traject nodig te hebben terwijl er niets mis was. Maar aangezien we zo ook niet verder kwamen en de kans met IUI wel vergroot wordt, zijn we daar in gestapt.
Pas aan het einde van de behandelingen begon ik te accepteren dat we dat nodig hadden. Uiteindelijk ben ik met ivf zwanger geworden. Het was een zware tijd, maar door het IUI traject viel de stap naar ivf ons ontzettend mee.
Succes!
 
Ja, wij. Inmiddels een kindje mogen krijgen via IVF. Wij hebben dus wel voor een behandeling gekozen (6x IUI en daarna dus IVF).

Waarschijnlijk heeft je gyn een berekening gemaakt op basis van een aantal factoren (leeftijd, hoe lang je het probeert, zaadcellen, etc) en daar komt dan een percentage uitrollen. Meestal zijn je kansen na een aantal jaar proberen hoger via een behandeling. Maar het blijft statistiek.

Ik vond het altijd heel dubbel. Aan de ene kant opgelucht dat alles bij ons leek te werken maar anderzijds dus ook de frustratie van waarom lukt het dan niet?!

Heel veel sterkte!
Ja dat klopt inderdaad. Dit nieuws kregen wij een half jaartje terug en moest het echt even laten bezinken.

Ik heb inderdaad ook een dubbel gevoel maar het doet me wel goed om een succes verhaal te horen. Ik lees op dit forum vanalles over vrouwen die een duidelijke oorzaak hebben en in zo een traject stappen maar niet zo iemand als ons waarbij alles goed en gezond is.
 
Hallo, hier ook. Ik vond het ook erg lastig te accepteren een traject nodig te hebben terwijl er niets mis was. Maar aangezien we zo ook niet verder kwamen en de kans met IUI wel vergroot wordt, zijn we daar in gestapt.
Pas aan het einde van de behandelingen begon ik te accepteren dat we dat nodig hadden. Uiteindelijk ben ik met ivf zwanger geworden. Het was een zware tijd, maar door het IUI traject viel de stap naar ivf ons ontzettend mee.
Succes!
He Penny,

Bedankt voor je reactie.

Zelf denk ik dat IUI inderdaad nog mee valt als je het vergelijkt met de andere behandelingen. Hoelang hebben jullie er uiteindelijk over gedaan? Bedankt voor je reactie!
 
Wij hebben 6 x IUI gehad in 8 maanden. De eerste maand is het meest intens, alles is nieuw en onbekend. Al blijven de wachtweken het meest verschrikkelijk.

Mijn arts zei destijds: “zie het niet alsof er niets aan de hand is. We kunnen een aantal dingen testen en volgen, en daar is niets aan de hand. Maar ook op andere vlakken kan er wat misgaan wat we niet kunnen zien.”

Misschien heb je er wat aan :)
 
Terug
Bovenaan