onderaan of bovenaan/ wel geen dekbed???

hoi meiden,

vroeg me af of jullie net als mij de kleintjes laten meegroeien in bed: in de eerste week wordt er door de kraamhulp gezegd dat de kleintjes onderaan liggen zodat ze niet onder het lakentje kunnen schuiven, nu inmiddels 4 mnd verder maak ik haar bedje steeds hoger op doen/deden jullie dit ook zo of hebben jullie ze op een gegeven moment gewoon bovenaan gelegd?

tweede vraag: wanneer kan je beginnen met een dekbedje inplaats van laken met deken? het is nu uiteraard te warm maar vroeg me af of ik van de winter al een dekbedje kan gebruiken of dat je hier mee moet wachten tot een bepaalde leeftijd??

ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen

groetjes non

Ik maak het bed helemaal niet op! Iris komt het hele bed al rond.... en het is warm genoeg, dus ze ligt alleen in een trappelzak.
Mijn oudste heb ik pas een dekbedje gedaan toen ze op een groot bed ging. De tweede ook. Ik had toen gewoon geen dekbed voor een klein bed!
Bij de derde kreeg ik van mijn moeder een klein dekbed, en die ben ik gaan gebruiken toen ze ong. een half jaar was. Het was toen erg koud op haar kamertje!
Maar waarom wil je graag een dekbed gebruiken? Als je nu een dekentje gebruikt kan dat toch ook heel goed?

Groetjes Petra

Oh ja, ik ken de richtlijnen van het CB....geen dekbedje bij baby's. Toch zat er bij mijn kinderwagen een dekbed toen ik 'em kocht!

Volgens mij gebruik je dekbedden pas als de kindjes 1 tot 2 jaar oud zijn. Ik maak het bed ook niet op, Lis ligt in een trappelzak. Zij is van zichzelf al heel erg beweeglijk en s'nachts ook heel erg, dus hoe strak ik het dekentje ook doe, ze trapt m van zich af. In de winter doe ik natuurlijk nog harder mijn best, maar ik koop dan ook een winter trappelzak, zodat ze het niet koud krijgt.

Wbt het opmaken, Lis heeft tot 2 maanden in de wieg gelegen. Daarna heb ik haar gewoon in het midden van het bed ongeveer gelegd, maar het maakt toch niet uit want ze draait en doet...

bij mij liggen mijn meiden ook in een trappelzak en een lakentje erover heen.
ik heb ze nu ook wat hoger in bed maar nog niet bovenaan,ongeveer in het midden liggen ze nu.dekbedje mag je pas gebruiken als ze rond een jaar zijn geloof ik..maar als je het eerder wilt zou ik dat gewoon doen hoor.

groetjes

Bij mij ligt ze ook ongeveer in het midden van het bed. Ook in een trappelzak. Ze beweegt ook goed en ligt soms met haar hoofd aan het voeteneind als ik haar uit bed haal. Dit is overdag trouwens erger dan 's nachts. Ze begint 's ochtends al even met wakker worden voor ik haar uit bed haal en dan ligt ze ook schots en scheef in bed. Ik deed dat vroeger ook.
Dekbedje mag inderdaad pas rond een jaar. Ik zou niet weten waarom ik het eerder zou doen, want dit bevalt prima. Van de winter even goed kijken hoe we haar warm gaan houden, maar ik heb gelukkig geen kouwelijk kind.

Liefs,

Joost heeft alleen een trappelzak aan. Geen lakentje en dekentje, is nu veel te warm bij ons op de kamer.
Straks krijgt hij weer een lakentje en een dekentje. Ik probeer wel zo kort mogelijk op te maken nog steeds. Maar meneer schuift zelf vrolijk het hele bed door, dus of dat zin heeft.
Met een dekbedje zou ik zo lang mogelijk wachten.

Hoi,

hier bij beide heren vanaf een week of 8 alleen maar een trappelzak (we hebben ze inmiddels in alle soorten en maten: dik / dun, met of zonder mouwen). Onder een dekentje blijven ze echt niet liggen, ze fietsen heel hun bed door (de oudste na 1,5 jaar nog steeds). Ook van de winter dus geen dekentje of dekbedje hier. Met Wout... zou ik een dekbedje nu nog niet aandurven, als ie eronder komt komt hij er misschien niet meer onderuit.

Even iets anders: iemand misschien een idee waar je een zeiltje dat je als een hoeslakentje over de hele matras van het ledikantje kunt trekken te koop is? Voor onze oudste fietser, grinnn. Prenatal nope, hema ook niet...

liefs Natasja

@ natasja: Die hoeslakentjes mogen niet...i.v.m. wiegendood. Dat zou teveel "afsluiten". Je mag alleen een zeiltje onder "de billetjes" leggen....! Ik heb net zo'n fietser als jij. Dus die zeiltjes hebben geen nut. Mijn kraamhulp mocht trouwens zelfs het wiegje niet meer opmaken met zo'n klein zeiltje...

Terug
Bovenaan