Onderbroken nachten...nu al!!!

A

Anoniem

Guest
Ik heb nu al een week of 2 dat ik 's nachts meerdere malen wakker word. Meestal slaap ik zo weer in, maar soms ben ik ook midden in de nacht echt klaarwakker! Die onderbroken nachten beginnen me een beetje te vervelen. 's Avonds ben ik veel eerder moe en ik lig gemiddeld ook niet later dan 22.15 uur in bed!
Vaak word ik wakker omdat ik kuitkrampen heb, of last van verzuring in de benen. Of zomaar om helemaal niets!
Weet iemand een middeltje om eens een nacht door te slapen? Ik denk dat ik straks nog genoeg onderbroken nachten krijg!!!

Groeten Gwendolien.

Hai,
Ik herken dit wel hoor. Ik moet er iedere nacht minimaal 2 keer uit (maar meestal wel 4 keer) om te plassen of ik ben gewoon wakker omdat mijn kleine meisje zo aan het schoppen is.
Ik heb ooit eens gehoord dat het is om je lichaam al te laten wennen aan de gebroken nachten straks. Erg oneerlijk want je hebt je slaap nu juist zo nodig.
Nou ja, ik leg me er maar bij neer....
Sterkte
Danielle (19 wk+1dg)

Ja, klinkt bekend. Moet er elke nacht ook 2 tot 3 maal uit om te plassen en kan daarna nog maar moeilijk in slaap komen. Vannacht heb ik van 3 tot 5 wakker gelegen. En ik vind het heel saai om alleen te slapen, maar als ik zo lang wakker lig, dan begin ik me toch te ergeren aan het geadem en gesnurk van mijn man. Ik heb hem al gewaarschuwd dat hij de komende nachten regelmatig een duw of een snauw kan krijgen midden in de nacht. Wel grappig elke keer dat verbaasde gezicht.
Ivy

Ja, klinkt bekend. Moet er elke nacht ook 2 tot 3 maal uit om te plassen en kan daarna nog maar moeilijk in slaap komen. Vannacht heb ik van 3 tot 5 wakker gelegen. En ik vind het heel saai om alleen te slapen, maar als ik zo lang wakker lig, dan begin ik me toch te ergeren aan het geadem en gesnurk van mijn man. Ik heb hem al gewaarschuwd dat hij de komende nachten regelmatig een duw of een snauw kan krijgen midden in de nacht. Wel grappig elke keer dat verbaasde gezicht.
Ivy

hoi

een kopje warme melk doet wonderen. (zonder honing)
ik had ook slapeloze nachten i.v.m. een 2lingzwangerschap en zuurbranden.
het nadeel is dat als je verder bent in je zwangerschap dat je dan ook weer zuurbranden krijgt en dan is warme melk geen goed idee.
of lekker warm douchen voor dat je gaat slapen is ook een tip met een beetje lavendel zeep van de tuinen ......heerlijk. ik doe het soms nog als ik een onrustige dag heb gehad.
maar voor de kramp in de benen word soms magnezium voor geschreven anders moet je het even overleggen met de vk.
veel succes met je zwangerschap

groetjes kristel

kramp kan je voorkomen door voordat je naar bed gaat je kuit iets te rekken en zachtjes te masseren met bodymelk ofzo. Hierdoor is je spier zacht en ontspannen.
Als je wild droomt en je spant vaak je spieren en is de kans op kramp weer groter.
Dus 's avonds je kuiten laten masseren en lekker warm maken.
groetjes sacha

hoi

ja ik herken dit ook heb net weerzon nacht achter de rug .
vaak word ik zomaar wakker of plassen en daarna begint de kleine lekker tebewegen en kan ik de slaap niet vatten of ik domel weg en dan na 15 weer wakker en zo gaat dat maar door en zo gaat het nu al 2 weken en   nu ook keel ontsteking erbij dus weinig slaap en overdag werken en dat ga je goed voelen
probeer overdag gewoon meer terusten
ik ben zelf gastouder en pas op 4 kinderen   vam 0 tot 4 jaar en met 3 ervan ga ik stoppen want dat is 1 gezin en red ik niet meer   .

zelf kan ik ook wel wat tips gebruiken om beter tekunnen slapen want bij mij 3 andere zwangerschappen heb ik dit niet gehad . en is ook al 15 jaar geleden   hihihi

groetjes petra

Voor mij ook herkenbaar... ik had het bij mijn vorige zwangerschap en nu ook weer. Wakker worden midden in de nacht, moeten plassen en dan niet meer in slaap kunnen komen!!!! Bij mij was/is het sommige periodes erger dan andere, maar over het algemeen wordt het alleen maar erger naar het eind van de zwangerschap toe. Je buik gaat op een gegeven moment in de weg zitten/liggen, waardoor je niet of nauwelijks nog kunt draaien... in ieder geval niet zonder wakker te worden!
Inderdaad lekker vroeg gaan slapen, zodat je een beetje aan je uurtjes komt is bij mij de enige oplossing.

Succes en slaap lekker, Michele

Terug
Bovenaan