Onderbroken nachten...nu al!!!

Vervelend he! Normaal word ik nooit 's nachts wakker. Nu sinds een paar weken moet ik 2-3 keer per nacht naar de wc. Soms slaap ik daarna meteen verder, maar meestal niet. Het breekt me echt op, ben zelfs al een aantal keer eerder van mijn werk weggegaan om wat bij te slapen. Ik zat echt alleen maar te suffen en kon me echt niet meer concentreren.
Zou het nog minder worden deze zwangerschap? waarschijnlijk niet... en ik moet nog 19 weken boehoe!!!

Succes ermee.
Marloes 21w

Hoi,

Ik ben bang dat ik helaas geen tips geven kan, omdat ik ze eerder zelf nodig heb ;o)   Ik slaap erg licht en word om de haverklap 's nachts wakker. Die kleine houdt 's nachts namelijk regelmatig een pyjamaparty in mijn buik, terwijl ik alleen maar wil slapen!!!

Ik heb al van alles geprobeerd, maar het enige wat een beetje helpt is met kussens tussen mijn benen slapen. Al is dat meestal meer om me te helpen met inslapen.  Doorslapen is er de laatste paar weken helaas echt niet meer bij, wat mij  wel erg  vermoeid maakt (in combinatie met een full-time job geen makkie hoor).  

Ach, ik ben in ieder geval gebroken nachten gewend straks als ons kleintje er is :)

Groetjes Leine

Hallo!

Het is inderdaad vervelend om vaak wakker te worden 's nachts, maar eigenlijk is het ook best grappig. Moet je maar eens opletten, meestal wordt je elke nacht rond hetzelfde tijdstip wakker, je kindje heeft dat ook heel goed door en na de geboorte zal je kindje ook rond dat tijdstip  'komen' voor de voeding.

Dat is in ieder geval mijn ervaring.

Enne krampen...die had ik ook. Ze zeiden veel melk drinken en voor het naar bed gaan even een wandelingetje of wat oefeningen doen.
Bij mij hielp dat in ieder geval niet. Erg pijnlijk!!!

Groetjes
Paula
16,3 weken

Herkenbaar. En erg vervelend. Vannacht ook weer een gebroken nacht achter de rug. De laatste tijd moet ik er minstens 2 x  uit voor het toilet en ook slapen gaat moeilijk omdat m'n buik behoorlijk in de weg gaat zitten. Ook droom ik veel en heftig en dat is ook erg vermoeiend.
Af en toe moet ik gewoon een dag vrij nemen of ziek melden, want anders red ik het niet.
Op m'n werk zijn er z.g.rustkamers waar je (als zwangere) gebruik van kunt maken en dat heb ik tot nu toe een keer gedaan.
Warme melk drinken kan helpen en ook een warme douche of inderdaad even wat beweging voordat je gaat slapen. En ik las ergens dat verwarming aan  in de slaapkamer in het algemeen ook niet bevordelijk is voor de nachtrust.
Dat wordt nog wat, en ik zit nog maar op de helft.
Succes dames!

Groet,
Noor

Terug
Bovenaan