ONDERWATER BEVALLEN

Lieve Lotgenoten,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Claire en ik ben nu 35 weken zwanger, ik zou heel graag onderwater willen bevallen, en daar ik het niet thuis kan doen daar er geen ruimte is zoek ik een ziekenhuis waar dat wel kan, Ik kom alleen uit bij het Anthonius in Gronau Duitsland uit net over de grens bij enschede, en bij hele mooie klinieken in Belgie, in Nederland is dit in een ziekenhuis blijkbaar niet mogenlijk. Is er iemand die ervaring heeft met het onderwaterbevallen, en is er ook iemand die in Gronau in dat ziekenhuis is bevallen , ik lees hele goede ervaringen over het onderwater bevallen...

Groetjes Claire

Hoi Claire!

Ik wou ook heeeeeeeel graag onder water bevallen maar dat kon helaas niet. * snik snik *
Had gebroken vliezen dus dan mag je niet onder water ivm infectie gevaar.
Weeen opvangen in het water mag WEL in Nederland maar dan moet je dat als je op de verloskamers komt melden, dan kom je op een kamer met een bad. Het echte werk, dus echt gaan bevallen in bad mag NIET (tenminste hier in Tilburg) omdat er nog van alles mis kan gaan en je dan misschien niet meer mag bewegen, dus ze kunnen je dan niet plaatsen naar je bed. Ben blij dat het bij mij uiteindelijk geen badbevalling is geworden, onze knul was op het laatste moment een sterrekijkertje en zat vast in mijn bekken. Moest er niet aan denken om dan nog naar mijn te gaan.

Vat het niet fout op wat ik nu ga schrijven, ik schrijf het alleen vanuit ervaring en wil dat met je delen. Voor je (eerste) bevalling heb je hele ideeen hoe het zou moeten gaan. Waar je wilt bevallen (thuis/ziekenhuis) en hoe je wilt persen (bed, staand, kruk).

Ik zal je zeggen, 3 bevallingen verder: het loopt toch altijd anders dan je op voorhand denkt (medisch maar ook wat je prettig vindt). Je kan vooraf denken: wow, het water lijkt me geweldig. Ik zal je zeggen, ik wilde niet eens onder de douche/in bad om weeen op te vangen. Ik kon niet (en wilde niet) eens meer van bed af. Bij mijn eerste bevalling hebben ze me in het ziekenhuis nog onder de douche gezet "omdat het zo goed was voor de ontsluiting", ik voelde me vreselijk en het geheel stagneerde alleen maar.

Pin je niet teveel vast op het water en net wat de vorige schrijftster zegt, wie weet kan het wel niet eens vanuit medische gronden....

Succes in ieder geval!

Oerbron heeft informatie over badbevallingen en praktijken die goed er mee om gaan in NL.
http://www.oerbron.nl/ of mail Erica Muller erica.oerbron@gmail.com

Alles mag niets moet bij bevallen, lieve dames .....

Google ook even de '10 TOP tips voor normaal bevallen 'Happy Birth'.

Succes en plezier!
Tine.

Ojeee, ja ik las een paar hele leuke ervaringen, ik ben toch een beetje zenuwachtig vooral van die knip en dat scheuren blabla. hahaha, die oerbron had niet veel info ik had ze geemaild maar er was niks in de buurt.....heel erg bedankt voor de reacties.. en ik zal me maar rustig houden, ik bel nog wel even naar duitsland over de grens bij enschede kijken of het inderdaad medisch wel mogelijk is....

leifs Claire

ha,

Net wat de andere zeggen, het loopt vaak anders dan je zelf gepland heb. Bereid je er wel op voor en als het jou heel fijn lijkt en het is te overzien qua reistijd kan je het best regelen. Al is het vmaae voor je eigen geruststelling, maar bedenk wel dat het zo kan zijn dat je er achteraf helemaal geen gebruik van gaat maken en je dan niet baal van evt extra kosten.
Het belangrijkste is dat je zelf rustig naar de bevalling toekijkt en die zaken regelt die jou hierbij helpen

veel succes

Terug
Bovenaan