onderzoek hsg

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal

ik heb een vraag wie heeft al een hsg onderzoek gehad.
ben erg benieuwd naar jullie ervaring hier mee.
Als ik nu ongi wordt moet ik bellen en dan een afspraak maken voor het onderzoek.
dus nu maar hopen dat ik niet ongi wordt.

Hoi Hoi

Dat onderzoek heb ik een tijdje terug gehad...

Vond het geen pretje, maar het is te doen hoor! Ik moest van te voren (thuis) een zetpil inbrengen tegen de pijn.

Voorbij voor je het weet, succes!!

Liefs Bloempje

P.S. hoop natuurlijk voor je dat het onderzoek niet nodig is!

Hoi,

Ik kan je nog niet helpen, ik weet er ook niet zoveel vanaf, alleen dat ik zelf gisteren ongi ben geworden (bezig vanaf feb. vorig jaar)   en dat ik gisteren gebeld heb en volgende week woensdag een hsg onderszoek krijg.   ik hoorde wel dat je een half jaar na die tijd een verhoogde kans hebt om zwanger te worden??????   en als hier niets uitkomt, moet je dan een half jaar wachter voor er verder iets gedaan word??   ik weet het niet, ik wil zelf ook graag ervaringen van meiden hier.

liefs Tamara

hoi hoi,

Ik heb vorig jaar een Hsg gehad. En eerlijk gezegd wil je niet bang maken, maar vond ik het zeer pijnlijk. Gelukkig was dit maar van korte duur.  Ik had gelukkig voor de tijd pijnstillers gehad, deze had de gynecoloog voor geschreven. Maar nog deed het echt wel pijn.
Gelukkig was bij mij wel alles doorgangbaar.

Ik wens je veel succes en wie weet valt het bij jou wel mee... iedereen is weer anders

groetjes visje

hoi hoi

een vraagje hebben jullie die pijnstillers gekregen toen de gyn zei we gaan een hsg onderzoek doen of pas toen je de afspraak hebt gemaakt om er heen te gaan.
me man gaat wel mee want ik doe dat echt niet alleen. maar we gaan maar hopen dat we dat onderzoek niet hoeven te doen. duimen duimen

groetjes janette27

hoi

Zag dat je ook al bij mijn stukje had gereageerd, fijn dat je reageerde.
Nu nog even over die pijnstillers van het hsg.
Toen ik van de gynecoloog hoorde dat ik een hsg moest toen schreef hij meteen een receptje uit voor de pijnstillers. zodat ik die dus een aantal uur voor het onderzoek kon innemen. Was trouwens naproxen.
Mocht het na de tijd ook nog innemen maar dat was bij mij niet nodig. Had geen napijn ofzo. Wel wat bloedverlies maar dat was normaal. dus als je naar het ziekenhuis gaat moet je hier maar even rekening mee houden anders krijg je zo'n mega dik maandverband van het ziekenhuis. Dus ik had het zelf al mee genomen.

groetjes visje

Hoi janette,

Ik heb vorig jaar een HSG gehad, en om heel eerlijk te zijn vond ik het een "hel".  
Ik moest van te voren 2 paracetamols innemen, waarom? ik heb geen idee want het deed  echt hardstikke veel zeer. Bij mij moesten ze bij 1 eileider flink wat kracht zetten en ik had echt het gevoel dat ik compleet opgeblazen werd.  Ik had ook het gevoel dat het uren duurde. Thuis heb ik nog ongeveer een uur krampen gehad en daarna was het over. 's Middags moest ik nog terug komen om te kijken of alle vloeistof uit mijn buik verdwenen was. Een week later kreeg ik de uitslag: gelukkig was alles goed.
Maar schrik niet van alle negatieve verhalen, bij de 1 doet het zeerder dan bij de ander, sommige vrouwen vinden het niets voorstellen. Het is echt persoonsgebonden.
Het is allemaal hardstikke spannend en eng. Ga lekker samen met je mannetje, dan kan hij je ondertussen steunen en laat je daarna lekker verwennen door hem.

Heel veel succes Kruimel

Hoi,

Ik heb een maand terug een HSG gehad. Van tevoren veel gelezen op internet en alvast een ibuprofen ingenomen, aangezien ik allemaal niet leuke verhalen had gelezen. De assistente waarschuwde me vantevoren ook nog dat het niet leuk zou zijn. Ik was er helemaal klaar voor en vond het echt reuze meevallen. Het enige wat een vervelend gevoel gaf was het prikje in je baarmoeder om de klem vast te zetten, mijn vriend vertelde dat ik toen helemaal rood werd. Na die tijd ook geen last gehad.... gelukkig maar. Ik hoorde later van de gyn dat het echt heel erg wisselend is. Als je eileiders niet goed open zijn is het pijnlijker omdat ze dit dan gelijk proberen dit te verhelpen.
Wens je veel succes en niet te druk maken hoor! Het is voor een goed doel, moet je maar bedenken. Mocht er nog iemand vragen hebben, hoor ik het wel.
Succes!

Groetjes Suusje

Terug
Bovenaan