onderzoek hsg

hallo hsg wat gaan ze dan precies doen ze gaan binnen kort bij mij een kijkoperatie doen dat de eileiders wel goed door gankelijk zijn en dan kom ik helemaal onder een narcose nou ik hoor het wel van jullie wat dat allemaal in hout

groetjes annebel

Hoi Jannette, ik heb in januari een HSG onderzoek gehad. Kreeg de opdracht mee om van te voren een zetpil te zetten en heb dat ook keurig gedaan. Ik was best zenuwachtig en op het ergste voorbereid, dit te meer, omdat ik er (te) veel over had gelezen en dus ervan uit  ging dat het behoorlijk pijnlijk zou zijn.

Nou moet ik eerlijk zeggen, lekker is anders, maar de pijn was echt van 'zo'n korte duur, maar hooguit 1 tot 2 minuten, dat ik dus achteraf niet snap waar ik me zo druk om heb gemaakt, het viel dus alles mee!

En ik zeg altijd maar zo: alles voor het goede doel en daar moet je wat voor over hebben!

Succes alvast!

Groetjes, Pleun

Hoi Janette,

Zelf heb ik een week of 6 geleden dit onderzoek gehad. Ik had me op het ergste voorbereid. Op het moment zelf deed het bij mij erg pijn maar toen ze klaar waren was de pijn ook weg en een uur later stond ik bij wijze van spreken  alweer te springen.
Ik had wel last van wat bloedverlies erna. Kan erbij horen want in het ziekenhuis hadden ze al maandverband klaargelegd.
Belangrijk is zeiden ze zo ontspannen als mogelijk is te zijn. Dat lukte bij mij niet, ik was zo nerveus en bang maar achteraf is het erg meegevallen dus maak je zelf niet gek van de zenuwen.
Succes.

Groetjes Belle

hoi meiden

bedankt voor jullie reacties. ik ga me niet druk maken er over heb zo iets van we zien wel. nou heb ik een hele hoge pijn grens dus ik zal wel vertellen hoe het is gegaan. maar het is nog niet want ik hoef pas 9 juni ongi worden. maar we hopen dat ik niet ongi wordt.
ik heb wel de laaste paar dagen last van me onderbuik en ben soms misselijk.
ik ga pas een test doen als ik over tijd ben.

groetjes janette

Ik heb 7 weken geleden dit onderzoek gehad en vond het vreselijk pijnlijk. Ik was ook heel zenuwachtig. Dit kwam mede doordat ze me 2 uur lieten wachten voordat ik aan de beurt was. De pijn trok na een aantal minuten weg. En heb de avond erop nog wat last van krampen gehad. Gelukkig was alles goed doorgankelijk bij mij. Ik wens je veel sterkte. Ik hoefde trouwens niet een halfjaar te wachten voor verdere behandeling. We zijn direct doorgegaan met IUI. De maand erop al, alleen heeft de IUI helaas niet plaats gevonden vorige maand omdat de eisprong in het weekend valt en dan doen ze de inseminatie niet in ons ziekenhuis. Moet woensdag as weer heen voor de volgende ronde. Dan begint de eerste meting weer.
Groetjes!!

hoi

ook ik heb een paar maanden geleden een hsg gehad.
ik wil je niet bang maken
bij mij deed het echt vreselijke pijn .
ik heb liggen huilen van de pijn
dit kwam waarschijnlijk ook omdat ik verkrampt was van de zenuwen
het spuiten van de vloeistof was het ergste
en na de uitwerking van de medicijnen had ik wel krampen.
nooit gedacht dat het zo pijn zou doen
nu alles wat de gyn nu doet is een peuleschilletje
dus reken op het ergste dan valt het altijd mee ipv anders om
bij mij zag alles er gelukkig goed uit
alleen nog steeds niet zwanger
terwijl ik net na het stoppen van de pil al zwanger was
dit eindigde in een miskraam
aahhhh soms denk ik echt gaat het nog gebeuren!!!!!!!!!

gr natasja

Terug
Bovenaan