Onderzoek na herhaalde miskraam

Hallo allemaal,
Inmiddels is het 5 weken geleden dat bij mij voor de 2e keer een missed abortion werd geconstateerd en is het 3 weken na de curretage. Onze VK en de gyn hebben aangegeven dat we binnenkort wel kunnen beginnen met onderzoeken(chromosoomonderzoek, stollingsafwijkingen en erfelijke ziekten)  naar een mogelijke oorzaak van de miskramen. Ik wil dit graag, maar heb geen idee wat ik kan verwachten en schat de kans dat ze iets vinden ook niet zo hoog in.  
Ik  ben benieuwd of er meiden zijn die ervaring hebben met deze onderzoeken en zou daar graag meer over lezen.  
Groeten,Karin    

hoi Ka Rosie,
ik heb ook 2 miskramen gehad. De 1e al bij 5,5 week, dus geen idee waardoor dat mis gegaan is. Foutje in de aanleg waarschijnlijk. De 2e bleek een leeg vruchtzakje te zijn. Daartussen heb ik een zwangerschap af moeten breken ivm een foute ontwikkeling van de nieren van mijn kindje.
Wij hebben ook onderzoeken gekregen. Ik wist al dat ik een verhoogde kans had op trombose. Nu werd er echter op meerdere factoren getest. Ik weet eigenlijk niet op welke. Je krijgt zo'n formulier waar van alles op aangekruist is, maar ik weet toch niet wat dat betekent. De gyn zei erbij dat twee van de 3 dingen waarop geprikt werd verholpen kon worden met extra vitamines of het prikken van bloedverdunners. Wat mij betreft kon daar dus geen foute uitslag uitkomen. De 3e was een variant op de bloedstolling, maar dit bleek in orde te zijn.
Ook is er bloed afgenomen voor chromosoomonderzoek. Daarvoor moet je 2-3 maanden wachten op de uitslag. Volgende week vrijdag mogen we eindelijk op gesprek komen hiervoor. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Misschien kan je op zoek gaan naar Carina, die heeft ook bloedonderzoeken gehad na meerdere miskramen,

sterkte ermee meis,

liefs
Patricia mama van Bas*

Hoi Karin,
Ik heb die onderzoeken ook gehad.
Eerst een uitgebreide echo (in en uitwendig) om de baarmoeder en de eierstokken te bekijken en daarna bloedonderzoek.
Wat ze precies allemaal onderzoeken weet ik niet maar ze hebben bij mij in totaal zo'n 20 buisjes bloed afgenomen.
1 buisje was voor erfelijkheidsonderzoek.
De uitslag daarvan liet het langst op zich wachten (zo'n 6 weken).
Bij mij werd er geen directe oorzaak gevonden en daarom heb ik me daarna aangemeld voor de Alive studie.
Jeanette

Hoi karin...

ik heb ook onderzoeken gehad...
je hoeft je neit druk te maken hoor.

de chromosomenonderzoek is een kwestie van bloed laten prikken en zo'n 12 weken wachten op de uitslag. ook je partner moet hiervoor bloed laten prikken. (dit was voor beide 1 buisje bloed)

het bloedstollingsonderzoek is ook een bloedonderzoek. hier heb je de uitslag an 2 weken van. je mag voor dat onderzoek 10 of 12  weken niet zwanger zijn geweest. die tijd wachten na de misrkaam... het niet mogen proberen zwanger te worden, want dat kan het onderzoek niet worden uitgevoerd , vond ik vreselijk.

verder kunnen ze nog ee   inwendige echo doen om te kijken hoe je baarmoeder eruit ziet. of er daar eventueel afwijkingen in zijn.

niks pijnlijks dus!

groetjes en als je nog wat wilt weten.. dan geef maar een gil!
liefs Carina

Hallo meiden,
Dank jullie voor jullie reacties! Ik heb in verband met gynaecologische problemen in mijn naaste familie al een aantal pijnlijke onderzoeken gehad, dus daar ben ik niet echtb bang voor. Ik had alleen   geen idee welke dingen ze allemaal zouden kunnen onderzoeken. Ik moet 6 wk na de curretage voor nacontrole en ik heb aangegeven dat ik zo snel mogelijk wilde beginnen met die onderzoeken. Dat ik tot die tijd niet zwanger mag worden vind ik ook wel heel zwaar....Iedere maand dat  het niet mag voelt eigenlijk een beetje als verspilde tijd, ik begin er steeds meer haast voor te krijgen....
Zijn er bij jullie nog dingen uitgekomen/ hebben jullie op een andere manier wat extra "hulp"gehad voor het zwanger worden?
Groetjes, Karin  

Hoi Ka Rosie,

Wij hebben na 2 miskramen ook onderzoeken gehad,alleen geen chromosomenonderzoek, wij hebben een gezonde zoon van 2 jaar, vandaar. Bij ons ie er eigenlijk niets uitgekomen. Gewoon domme pech, doorgaan met proberen en gezond leven, maar niet op focussen. Dat is best wel moeilijk. maar ..........
Succes,
zazou

Hallo ka Rosie,

Ik heb ook in 2006/2007 3 vroege miskramen (tussen 4,5 en 6,5 week zwangerschap)  gehad en daaropvolgend idd ook uitgebreid bloedonderzoek (uitslag na 2wk) en chromosoomonderzoek (uitslag na 2mnd). Bij ons is daar helemaal niets uitgekomen dus toen heb ik me aangemeld voor de Alive-studie. Meteen de maand nadat ik begonnen was met die studie, was ik weer zwanger en ditmaal met succes. Afgelopen mei hebben we een pracht van een dochter gekregen.

Geef de moed niet op en zet door. Heel veel succes met de onderzoeken en ik duim voor je dat je toch snel gezond zwanger mag zijn.

groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan