Onderzoek na herhaalde miskraam

Hey dames,
Dank jullie voor jullie reacties! Ik moet nog even wachten tot ik bij de gyn langs kan komen, maar ik weet nu in ieder geval wat me te wachten staat. En ik vraag me wel af wat die Alive-studie nou precies is en of iedereen zich daar voor kan aanmelden, maar ik ga eens op zoek op het wereld wijde web!
Groetjes,
Karin

Hallo Karin,

Ook ik heb 2 keer een missed abortion gehad. Beide keren is het vruchtje gestopt met groeien met ruim 6 weken. De 1e keer (april 2006) kwamen we daar met ruim 10 weken zwangerschap achter en de tweede keer (februari 2007) met zo'n 7 weken zwangerschap. Na de tweede keer stelde de gyn ons voor om een chromosomenonderzoek te doen, hiervoor hebben mijn man en ik allebei een buisje bloed afgegeven. We moesten 3 maanden wachten op de uitslag, maar de kans dat er iets uit kwam was erg klein werd ons bij voorbaat al verteld. De kans dat we gewoon dikke pech hadden gehad was vele malen groter, maar het was in ieder geval fijn dat er toch wel iets werd onderzocht.
In juni vorig jaar raakte ik weer zwanger en deze keer is alles goed gegaan, in februari ben ik bevallen van een dochter die nu 9 maanden is en... ik ben nu ca. 6 weken zwanger van de tweede. We zitten dus weer in een onzekere tijd, want gaat het deze keer ook weer goed?? Over een kleine 2 weken krijg ik weer een eerste echo, tot die tijd wachten we in spanning af.
Onbezorgd zwanger zijn zit er helaas niet meer in, maar ik hoop dat mijn verhaal je een beetje hoop geeft dat het ook goed kan gaan na eerdere missed abortions.

Sterkte de komende tijd!

Groetjes,
Karin

Terug
Bovenaan