Onderzoeken

Hallo,
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik alleen een twintig weken echo gehad met uitgebreid onderzoek naar de baby en nu wil ik dat weer zo doen.
Geen nekplooimeeting of wat dan ook.
Ik heb alleen een bloedonderzoek gehad en ik krijg elke 2 weken een echo dus zie niet echt het probleem.
Zijn er nog meer mensen die er zo over denken en dus geen onderzoeken doen?
Groetjes Loes

Hoi Loes,

Ja, wij hebben ook er voor gekozen om alleen het bloedonderzoek en de 20 weken echo te laten doen. Geen verdere onderzoeken.
Ik hoor het in mijn omgeving wel veel meer.
En... hoe was het vandaag bij de gyn?

Hai, hai,

Ja, wij ook zo, niet gekozen voor extra testen, wel eerst nagedacht over wat we zouden doen als het bijv. een kindje zou zijn met down, maar als dan toch je besluit is om het te houden, dan zijn al die tests ook niet nodig toch??

Heb net vandaag weer echo gehad (16,5 wk) en alles was helemaal goed, toch wel weer spannend hoor...!

x es

Ha meiden,

Ik lees dat jullie allemaal verschillende echo's krijgen? Krijgen jullie controles bij de gyn? Ik heb alleen nog maar met 10 weken een echo gehad en twijfel zelfs of ik de 20 weken echo laat doen. als het gehandicapt zou zijn zou ik het nooit weg laten halen. En wat heb je eraan als je het van tevoren weet. Ik hoorde laatst een verhaal van iemand waarbij ze hadden geconstateerd dat het bij de geboorte zou sterven of dat het heel zwaar gehandicapt zou zijn en die kreeg een gezond kind. De hele zwangerschap in spanning gezeten, vreselijk toch.
Er is dus ook alijd een kans dat ze het gewoon fout hebben. Dus als de zwangerschap verder goed verloopt niet teveel onderzoeken laten doen hoor,  geeft een hoop spanning en het loopt toch zoals het moet lopen,

Succes!

Ohh ik had toch echt gedacht ongeveer dat ik de enige bijna was!
Gisteren dus naar de gyn. geweest en die was een beetje terug houdend over vanalles... Heel onzeker maakt me dat!
Ik krijg dus een eeneiige tweeling en daar zitten nogal wat risico's aan de zwangerschap. Nu vertelde hij me gisteren ineens dat ik nog maar even moest wachten met vanalles te kopen en klaar te maken..... Tot ongeveer week 26.... Zucht.....
Omdat dan de kans groter is dat ze het allebei overleven. Dit vond ik wel erg om te horen. Ik weet wel dat het risocovol is, ik krijg niet voor niks elke 2 weken een echo, alleen dit maakt me erg onzeker!
Gelukkig was op de echo te zien dat ze goed groeien en dat is dan wel weer fijn.
19 aug. heb ik de 20-weken echo! Dan ben ik zeker benieuwd! Heb er echt zin in!
Wil ook graag weten wat het worden......en of ze gezond zijn natuurlijk!
Hebben jullie al binnenkort de 20-weken echo?
Groetjes Loes

Hoi hoi,

ik ben ook onder behandeling bij de gynaecoloog omdat ik een verhoogd risico heb op trombose. Ik heb tot nu toe (8, 12, 16 weken) nog iedere keer een (korte) echo gehad. Verder is er met 12 weken bloed geprikt en heb ik de 21e de 20weken echo. Heb hierna pas de 28e een  afspraak bij genaecoloog, volgens mij mag echoscopiste niets zeggen.  
We hebben gekozen  geen nekplooimeting te  laten doen. Ten eerste omdat ik buiten de risicogroep val, daarnaast werk ik met kinderen met een verstandelijke beperking en voelt het voor mij heel verkeerd om te zeggen dat deze kids er misschien wel niet zouden mogen zijn, daarnaast geloof ik ook wel in het lot. Als er iets met het kindje zou zijn moet dat misschien wel zo zijn en komt het vast goed op z'n plek bij ons. Klinkt dat gek? Andere kant van werken met kids met een verstandelijke beperking is dat ik ook vaak (lang niet altijd) zie dat het toch  veel leed met zich meebrengt, zowel voor kind als familie, toch een beetje dubbel dus, maar denk niet dat ik daarom de zwangerschap zou laten afbreken, dus vandaar geen test.
We zijn er nog niet uit of we willen weten of het een jongetje of meisje wordt. Ik eerst met, nu niet, mn man precies omgedraaid, we hebben nog 2 weken...

Natasja  

Hoi dames ik heb wel een nekplooimeting gehad. Ik ben 38 Jr en dit word mijn 2e kindje.
Ik heb 25 augustus 20 weken echo dan gaan ze naar alle afwijkingen spannend hoor.
maar iedereen voelt het voor zijn eigen gevoel in.
Liefs Zon

Terug
Bovenaan