Onderzoeken

Wij hebben ervoor gekozen geen onderzoeken te laten doen. Ik zit niet in een risicogroep en ik geloof ook wel een beetje in 'het lot'.
Ik heb met 12 weken een echo en bloedonderzoek gehad en sindskort 'loop' ik bij de gynaecoloog (i.v.m. een te hoge bloeddruk) waar ik waarschijnlijk vaker een echo zal krijgen. Ik heb er vorige week nog een gehad, zo mooi en alles was goed! Volgende week krijg ik de 20 weken echo, hier hebben we voor gekozen omdat als er wat met ons kindje aan de hand zou zijn, in sommige gevallen het tijdens de zwangerschap al behandeld kan worden. Spannend hoor, zo'n uitgebreide echo!

Groetjes Karin

Hoi,

Wij hebben vandaag de 20 echo gehad in Rotterdam. Alles is uitgebreid bekeken en het zag er allemaal goed uit. We hebben hiervoor gekozen omdat we een verhoogd risico hebben op een kindje met downsyndroom, We wilden geen punctie of vlokkentest laten doen, maar we wilden wel graag weten of er geen ernstigere afwijkingen waren.

groetjes
Jadeje

Hoi Loes
Ondanks dat wij bij de risicogroep horen (ik ben 36) hebben wij besloten geen prenataalonderzoek te doen. De reden hiervoor is dat wij er 4.5 jaar over gedaan hebben om zwanger te worden. Mocht er uit de nekplooimeting komen dat wij een verhoogde kans op een kindje met het syndroom van Down hebben vinden wij dat we het dan aan ons zelf verplicht zouden zijn om een vruchtwaterpunctie te laten doen. Hier zit weer een iets verhoogde kans op een miskraam. Dat hebben we er niet voor over. Dus wij hebben besloten om alleen voor de echo's te gaan
Groetjes Nurse

Terug
Bovenaan