Onderzoekje: Boodschappen, voorraadkasten en de wekelijkse chaos – wie wil er meedenken?

Hallo allemaal,
Als ouder van twee kinderen loop ik wekelijks tegen hetzelfde aan: het managen van de boodschappen en de voorraadkast is een flinke klus naast de rest van het gezinsleven. De boodschappen zijn duurder geworden, we gooien onbedoeld nog steeds wel eens eten weg (hallo, vergeten yoghurt achterin de koelkast), en ik kom er te vaak achter dat ik wéér een pot pindakaas heb gekocht terwijl er nog twee achterin de kast stonden.

Ik ben benieuwd of ik de enige ben die hier tegenaan loopt, en vroeg me af: kan dit niet slimmer zonder dat het extra tijd kost?

Ik ben een onafhankelijke ontwikkelaar uit Amsterdam en ben met een persoonlijk project gestart (een iOS app ) om te kijken of we dit makkelijker kunnen maken. Geen theoretisch gedoe, maar ik wil twee hele praktische vragen in de echte wereld testen:

1. Neemt het écht de 'mental load' weg? Tuurlijk, in theorie kun je gewoon de koelkast opentrekken. Maar in de praktijk sta je gehaast in de supermarkt en ben je vergeten wat er achterin lag. Maakt het écht verschil als een app proactief meedenkt en recepten voorstelt met wat je nog in huis hebt (en wat nú op moet), zodat je er zelf niet over na hoeft te denken?
  2. Hoeveel bespaar je op de 'autopilot'? Als een tool wekelijks voor je berekent bij welke supermarkt (AH, Jumbo, Lidl, Aldi, Plus of Dirk) je complete lijstje het goedkoopst is, scheelt dat dan serieus geld op de kassabon zonder dat je zelf folders hoeft uit te pluizen?
Om te kijken of dit in het échte (en vaak onvoorspelbare) gezinsleven overeind blijft, ben ik op zoek naar ouders die dit met mij willen testen. Het gaat om een vroege, besloten bèta. Het is een volledig onafhankelijk en nuchter project (dus geen sponsoring van supermarkten en je data blijft veilig binnen de EU). Geen loze beloftes over vaste bedragen die je zou besparen, we gaan gewoon kijken wat het in jouw specifieke situatie oplevert.

Je hoeft geen tech-expert te zijn, je hebt alleen een iPhone nodig. Wil je me helpen dit simpelweg in je eigen huishouden uit te proberen?

Stuur me even een privéberichtje of laat hieronder een reactie achter, dan neem ik contact met je op met de details!

Groetjes!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan