Ondeugende peuter !

<p>Hallo allemaal ! Ik denk kom ook weer eens even kijken hier en even checken of meerdere mamma’s dit herkennen!</p><p>Onze dochter over ruim een maand 2 jaar maakt opeens en spelletje van slapen s avonds ze gaat gewoon prima naar bed maar ze is zo lang wakker soms gisteren sliep ze 22.00 terwijl ze er 20.00 in lag. Ze daagt ons ook erg uit door elke keer soort nep te huilen in de hoop dat we komen.. soms gaan we uiteindelijk even kijken als dat lang aanhoudt maar de laatste dagen als we dat doen gaat ze daarna alleen maar meer huilen. Het is echt een soort spelletje wat ze ervan maakt voor de rest is ze ook snel op al haar speelgoed uit gekeken wilt alles maar heel even doen terwijl ze altijd super kon spelen en ze wilt de hele dag door eten haha en ook heel erg om de tv!!! Herkenbaar ?</p><p>Voor de rest is het een super vrolijke meid die het erg leuk vind om lekker gek te doen en ze kan vrij druk zijn. Slapen overdag gaat top en s avonds als ze eenmaal slaapt ook ze is wel een vroege vogel maar dat zit er altijd al in.</p><p>Ik ben erg benieuwd hoe jullie kleine peutertjes het doen ? En of jullie dit gedrag ook herkennen ? <br />Ik werk zelf in de kinderopvang dus daar zie ik heel veel herkenning maar dat is toch anders dan de mamma’s er eens over te spreken ?</p><p> </p>
 
Heej Chantal!
Hahahaha, zoooo ontzettend herkenbaar! ?? Hier om 19.00 uur naar bed, maar kan ook nog rustig n uur wat liggen kletsen en spelen. Sinds een paar dagen ook dat hij gaat (nep) huilen idd. Zal wel weer n nieuwe fase zijn...?? De nachten gaan hier supergoed op t moment, hoewel hij vannacht ineens weer onrustig was. Zijn laatste kiezen komen eraan... Hij is nog steeds lekker vroeg wakker in de ochtend, maar ach, ik weet ondertussen niet beter hahah! Overdag slaapt hij hier over t algemeen supergoed. 2,5/3 uur soms wel! Ook hier de laatste 2 dagen wat korter: gisteren75 minuten en vandaag 90 minuten. Komt misschien ook wel door de kiezen. Spelen is heel wisselend. Zo kan hij zich dagen aan een stuk prima vermaken en zo ineens hangt hij de hele dag aan mijn been haha? Gelukkig hebben we veel mooi weer en kunnen we veel naar buiten ? Tv hier met momenten ook hot item. Op t moment valt t mee, maar er zijn van die dagen bij....pfffff? 
 
Verder ook een supervrolijk, avontuurlijk, ontdeugend en bezig mannetje!
 
Leuk om je weer eens te lezen!
En grappig dat het inderdaad herkenbaar is.. ? Hier nu ook alweer paar dagen 5.45 helaas ik denk dat we kunnen proberen wat we willen maar dat het vroege er gewoon in zit bij der! 
Sinds ze weer opvang gaat en bij oma is geweest deze week slaapt ze s avonds ook weer sneller en ook bv na een dag veel buiten is ze ook erg moe dus het is wel fijn dat ze wat eerder in slaap valt !
Is jou zoontje ook zo aan het kletsen?
 
Mijn zoontje gaat morgen weer voor t eerst naar opa en oma. Ik vind het wel spannend hoor! Maar goed, we hebben duidelijke afspraken gemaakt met elkaar.
Oh heerlijk hè! Met dit weer leven wij ook de hele dag buiten. Mijn zoontje slaapt dan ook goed, maar evengoed savonds even de dag verwerken hoor. Dat kan ook dan n uur duren haha!
overdag kletst hij er op los. Veel in zijn eigen taaltje, maar zijn ontwikkeling gaat wel superhard nu qua praten. Elke dag sta ik weer versteld welke woordjes hij nu weer zegt. Veel woorden spreekt hij nog niet supergoed uit, waardoor het meeste van de tijd ik hem alleen versta. Dan vraagt mijn man weer: hè? Wat zegt hij nu weer? Ach ja, dat komt vanzelf wel dat hij de woordjes goed uitspreekt. Ik vind dit ook wel wat hebben, zo schattig!!
Jouw dochtertje ook een kletskous?
 
En hoe is het gegaan bij opa en oma ?
Ja het is heerlijk lekker veel buiten te zijn de afgelopen dagen met de regen mis ik dat ook echt dat je niet de hele ochtend bijvoorbeeld buiten kan zijn.
Hier een enorme kletskous en ook al vrij duidelijk er komen echt per dag woordjes bij en ook soms al 2 of 3 woorden zinnetjes... zo leuk!!!
Ze heeft de laatste dagen wat onrustige nachten soms hoor ik haar wat huilen en weer vroeger dan normaal wakker.
Van de week ook een enorme drift aanval gehad ik wist niet wat ik zag bij der normaal is ze helemaal niet zo !
Herkenbaar ???
 
Bij opa en oma is het goed gegaan hoor, daar liggen mijn zorgen ook niet. Het is meer dat beide ouders van ons in de risicogroepen vallen en ik werk met een lastige doelgroep, die de 1,5 maatregel en de hygieneregels veelal aan de laars lappen... Echter, beide ouders stonden te popelen om op te passen (zij zijn duidelijk minder angstig dan wij). We hebben dan ook goede afspraken gemaakt, dat als zij zich niet happy eronder voelen, of wij vertrouwen het niet, of iemand heeft last van zijn gezondheid, we daar ook eerlijk over zijn. Het blijft me nog niet helemaal lekker zitten, maar snap mijn ouders en schoonouders ook wel.
Dat praten is echt leuk hè?! Wat goed dat ze al best duidelijk praat!
Driftbuien zijn zeer herkenbaar. Die heeft mijn zoontje altijd wel wat gehad ...? Een zeee temperamentvol karakter... hahaha. Ik kom nu niet in de supermarkt met hem en dat is misschien maar goed ook, als je snapt wat ik bedowl?
Gaat jouw dochtertje straks als ze 2 is, ook naar de peuterspeelzaal?
 
hoi Chantal,
Hoe slaapt de kleine overdag? Op deze leeftijd hebben peuters gemiddeld 1 a maximaal 1.5 uur slaap nodig overdag. Als de kleine nog langer slaapt zou ik gaan wakker maken na 1.5..en misschien zelfs na een uur of na vijf kwartier. 
Verder 5 a 5.5 uur Wakkertijd voor en na middagslaapje en ik negeer alles voor 06.30 haha.
 
Wie weet heb je er iets aan:)
 
Zooo daar ben ik weer ?
Ja dat is heel lastig wanneer ouders in een risico groep vallen. Mijn vader valt daar ook onder maar ja onze dochter komt daar nu dus ook weer want mijn moeder kon niet langer zonder haar ?
Ik moet zeggen de driftbuien staan weer op een laag pitje gelukkig!
Ze weet super goed te vertellen wat ze wilt enzo echt knap ze maakt zo enorme sprong in haar woordenschat..
Nee ze gaat niet naar de peuterspeelzaal voor nu ze gaat elke week naar de opvang 1 dag in de week en soms
2x per week sinds kort maar dat is alleen wanneer ik op donderdag ingeroosterd ben en mijn man niet vrij is. Maar vind het wel even genoeg voor nu nog en jou zoontje ??
 
Gebruiker1008 @ ja die 5 uur houden wij ipc best goed aan waardoor ze vaak ook al redelijk optijd ligt voor haar middag slaapje. Een slaap coach had de tip gegeven haar indd na 5 uur maar bed te brengen en dan gewoon laten slapen naar behoefte maar dat is zo 3 uur lang en denk toch dat dat even te gek aan het worden is.. want is echt drama laatste tijd weer met vroeg wakker worden bijna elke dag rond 5.15 
Pffff haha vind het zo vroeg !
 
Terug
Bovenaan