Onduidelijke cyclus

A

Anoniem

Guest
Sinds 4 maanden zijn wij trotse papa en mama.  Maar het is allemaal zo onduidelijk voor me wanneer we weer  kunnen gaan proberen. Zal uitleggen hoe dat komt. Toen we begonnen voor de eerste had ik n heel onregelmatige cyclus. Uiteindelijk zijn we toen bij gyn terecht gekomen.  Deze ontdekte dat ik net zwanger was.  We willen graag dat er weinig leeftijdsverschil is tussen onze kindjes.  Ben sinds de bevalling  nog niet ongi  geweest.  Ik heb  3 maanden volledige borstvoeding gegeven. Toen nog 3 weken combinatie bv en fv. Nu sinds week alleen nog fv.  Eerst 2 maanden heb ik wel minipil genomen. Nu hebben we sinds ik gestopt ben met die pil pas een paar keer sex gehad, omdat ik het behoorlijk eng/pijnlijk vond. Gelukkig gaat het iedere keer beter, dus dat komt wel allemaal wel goed. Weet dat veel vrouwen na de bevalling pas na maanden ongi worden. Maar die onzekerheid. Wordt daar dus helemaal  gestoord van. Heb geen zin om steeds te gaan testen, want die teleurstelling steeds, dat trek ik niet. Bij de eerste zwangerschap kwam de gyn er door een bloedtest achter dat ik  zwanger was. Zelf had ik ook getest, maar dus negatief. Maar als ik niet test, blijk ik later misschien al weken zwanger. Dus nu weet ik het gewoon even niet meer. Zijn er meiden die in hetzelfde schuitje zitten/zaten?

Alvast bedankt Linda

Hoi,

Ik heb eventjes een vraag aan jou. Toen jij voor de eerste keer met de pil was gestopt hoe langde duurde het voordat je de eerste keer ongi werd?
Want ik   ben in eind mei gestopt met de pil en toen ben ik 3 juni ongi geworden en ik ben nu van een cyclus van 28 dagen uitgegaan dus dan had ik 3 juli ongi moeten worden maar dat is niet gebeurd maar in die tijd heb ik ook geen gemeenschap gehad dus ik kan niet zwanger zijn. Dus vandaar dat me vraag was hoelang het bij jou duurde voordat je ongi werd. Ik hoop dat je me erbij kunt helpen.

Groetjes,
Maria

Hoi Maria,

De eerste keer nadat ik met de pil was gestopt duurde het 35 dagen voor het kwam. Daarna was er dus geen pijl meer op te trekken. Soms 42 dagen, dan weer 32 dagen, dan weer 47, dan weer 35, dan weer 66. Ben daarvoor wel 10 jaar aan de pil geweest. Voor ik met de pil begon heb ik  altijd een duidelijke  cyclus gehad.  

Het is bij mij dus nog niet achterhaald wat er aan de hand was, omdat ik uiteindelijk zwanger bleek te zijn na ruim 9 onduidelijk, onzekere en steeds weer  spannende maanden.

Kan me voorstellen dat het voor jou ook spannend is nu. Hoop voor je dat het niet zo onduidelijk zal worden als het bij mij was (is?).

Als je nog meer wilt weten, vraag maar gewoon hoor!

Succes
Liefs Linda

Hallo,

Jouw verhaal is voor mij heel herkenbaar. Ik ben sinds maart gestopt
met de pil (diane 35) nadat ik deze 10 jaar geslikt heb. Sinds die tijd
ben ik niet meer ongesteld geworden. Ik had wel na 2 maanden net zo'n
buikpijn alsof ik ongesteld moest worden, maar uiteindelijk niet
geworden. Daarnaast merk ik ook dat mijn hormoonhuishouding aan het
veranderen is, omdat ik steeds meer pukkels en haargroei krijg. Onze
huisarts heeft me afgelopen week doorgestuurd naar de gyn. Ik moet
komende donderdag voor een echo. Ik ben heel erg benieuwd. De echo is
vooral om te kijken of alles goed is. ook bij ons blijven de testen
maar negatief. We zijn trouwens bezig voor ons eerste kindje.

Nou, ik wens jullie ook heel veel succes en blijf maar afwachten (hoe lastig, moeilijk en vervelend dat ook is)

Groetjes, Miranda (25j)

Miranda,

Hoop dat je hier nog even terug kijkt. Het valt mij namelijk op dat jij net als ik de diana35 gebruikte. Die heb ik ook 10jaar geslikt. Hoop niet dat dat er wat mee te maken heeft.

Sterkte en hopelijk  ben je snel gezegend met zo'n lief wondertje als wij hebben.

-x- Linda

Hoi Linda,

Ik ben nog steeds niet ongi en ik heb ook nog geen pijn in buik. Je hoort zo veel verhalen. Ik ben er gewoon heel erg bang voor dat ik niet ongi wordt. Ik denk er heel de tijd aan en ben er door ook heel chagerijnig. Ik heb een tweelingzus en die is wel om de 21   dagen ongi. Als ik naar de huisarts ga denk je dat hun wel kunnen zien of ik ongi wordt. Ik zit er heel erg mee. En weet jij ook wat voor betekenis witte draaderig slijm is want dat had ik van het weekend betekent dat misschien dat je 14 dagen erna ongi moet worden ofzo. Ik hoop dat ik er wat wijzer van wordt.

groetjes,
Maria

Hoi Miranda,

Wanneer moet jij naar de gynocoloog. Ik hoop wel wat van je te horen als je bij de gynocoloog geweest ben. Want kan het ook door de soanning zijn dat me menstruatie zolang wegblijft????
Toe ik depil slikte was ik altijd netjes op tijd ongi.
Maar wat ik de laatste keer gedaan heb is i.p.v. de strip van de pil helemaal te slikken heb ik het maar een week geslikt en gelijk met de pil gestopt. Ik heb 5 jaar de stederilgeslikt en dat is de ligste pil die er bestaat dus ik hoop dat je me meer informatie kan geven.

Groetjes,
Maria

Hoi Maria,

Dokter kan volgens mij niet zien of je ongi gaat worden. Waarschijnlijk zal die ook zeggen dat je nog wat meer geduld moet hebben. Niet leuk, maar dat is wat ik ook steeds te horen kreeg. Ik werd pas na 9 maanden doorgestuurd. En iedere maand was ik minimaal 1 a 2 weken over tijd. Dus steeds weer stressen en spanning. Vond het niets. Wat het slijm betreft. Ik hoor steeds dat het draderige slijm rond de eisprong is. Maar of dat waar is?? Ik weet het niet. Sorry, eigenlijk heb je hier niets aan, maar je staat in ieders geval even minder alleen erin.

Sterkte
Liefs Linda

Terug
Bovenaan