Onenigheid met bedrijfsarts / werkgever

Hoi,

volgens mij is het zo dat als je - ongeacht of je zwanger bent of niet - onenigheid hebt met je werkgever over ziek zijn of niet en je het niet eens bent met het oordeel van de bedrijfsarts, je via het UWV een Deskundigen Oordeel aan kan vragen. Dit is een soort second opinion waar de werkgever zich aan moet houden.

Daarnaast is het zo dat je werkgever omdat je ziek bent (minder kan werken) door je zwangerschap, uitkering van het UWV aan kan vragen zodat het je werkgever geen geld hoeft te kosten.

Op de site van het UWV (werkgevers) kan je hier meer info over vinden.

Succes ermee! En ben het helemaal met de reacties hierboven eens, er is op dit moment niets belangrijker als jouw gezondheid en dat kleintje in je buik!
 
Wat belachelijk zeg dat jij niet minder mag gaan werken! Een bedrijfsarts geeft een advies maar daar mag je altijd van afwijken. Ik heb dat onlangs zelf ook gedaan bij een medewerkster van mij. Zij is ook zwanger en haar baby was met 24 weken al ingedaald. Ze heeft een geschiedenis van miskramen en onze bedrijfsarts adviseerde gewoon dat ze 10 uur per week kon gaan werken...ik was het daar niet mee eens omdat ik vind dat je met een zwangerschap geen risico's mag nemen. Als zwangere kun je zelf heel goed aangeven wat wel en niet kan. Dus heb ik het advies van de bedrijfsarts weerlegd en haar volledig ziek gemeld.

Mijn advies; meld je volledig ziek en laat de bedrijfsarts contact opnemen met je VK en je fysio.
Schakel desnoods de vertrouwenspersoon in op je werk of idd je rechtsbijstand als je er echt niet samen uit gaat komen. Je baby is het belangrijkst!

Heel veel succes!

xxKirsten
 
Terug
Bovenaan