Ongelukje met baby?

Inmiddels is het blauw weg getrokken en ligt ze lekker te slapen na de fles. Het zal gelukkig mee vallen en dat het nog vaker gebeurt daar geloof ik ook in. Ik had alleen gelezen dat als een jong kindje haar hoofdje stoot er bloedingen in t hoofdje kunnen ontstaan omdat de fontanel nog niet dicht is. Nu zal het bij haar denk ik wel mee vallen anders was ze denk ik wel langer aan het huilen en/of krijssen. Maar het gebeurt heel snel. Dankjewel voor jullie reacties.

Fijn dat het mee lijkt te vallen en in verreweg de meeste gevallen is een knuffel of kus van papa of mama echt voldoende. Maar bij twijfel gewoon de huisarts(enpost) bellen. Zij kunnen heel doelgericht vragen wanneer stellen om in te schatten of het ernstig is of niet, en ook jou als ouder vertellen waar je eventueel op moet letten en je geruststellen. Beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig denk ik dan. Vallen hoort er helaas bij, maar het zal nooit leuk worden om te zien als ouder.

Gelukkig lijkt het inderdaad mee te vallen. Allerbelangrijkste is dat ze direct beginnen met huilen, anders is je kindje even buiten westen geweest en dan moet je altijd de dokter bellen (en uiteraard ook bij verwondingen die je zelf niet kunt behandelen). Dus dat is handig te onthouden voor een volgende keer

Terug
Bovenaan