ongelukkig liggen?(buikslapertjes?)

sinds boas op zn buik kan rollen,is dit t eerste wat hij doet als we hem in bed leggen.eerst draaide ik hem in zn slaap terug op zn rug en dan bleef hij wel liggen.tegenwoordig wil hij dat niet meer en wil hij lekker op zn buik slapen.na een paar dagen en nachten heb ik er wel vertrouwen in dat het goed gaat.alleen hij weet zich altijd zo ongelukkig te installeren.strak tegen de spijlen,arm of been buitenboord,hoofd tegen het hoofdeind of helemaal in de hoek.of hij ligt nog op zn arm die dan paars aanloopt.ik zit nu constant aan hem te plukken om hem goed te leggen,maar daarmee loop ik groot risico dat ik hem weer wakker maak,en hij slaapt al zo slecht.vanmorgen had ik even geen zin meer om 6 keer naar boven te lopen en hij heeft 2 uur heerlijk geslapen
maar wel met zn hoofd tegen de spijlen,met als gevolg;een rode plek die na een uur nog niet weg is en hij heeft op zn armpje gelegen,die was ook erg eigenaardig van kleur en er zaten allemaal slaapkreukels  in zn handje.
hebben jullie daar geen last van?ik zal blij zijn als hij sterk genoeg is om zelf goed en lekker te gaan liggen.maar volgens mij duurt dat nog wel even.

Hoi kari,

Thom slaapt graag op zijn zij! maar op zijn buik kan hij er ook wat van. Ik zou zeggen, dat je hem op zijn buik laat rollen in zijn bedje en dan hem goed legt in bed, armpjes eronder uit etc. en hem dan laat slapen.
Bij thom maakt het niet zo uit als ik hem even wakker maak om hem goed te leggen ofzo. hij slaapt dan gewoon weer verder. misschien een idee voor boas.

Succes, Anneke

hoi,bedankt voor je reactie.
boas slaapt gelukkig ook meestal wel door als ik hem rechtleg,maar soms ook niet.dan ligt hij dus om de 5 minuten ongelukkig en ben ik een half uur bezig voor hij naar mn zin ligt en ook daadwerkelijk doorslaapt.erg vermoeiend.maar het gaat vandaag al beter.hij heeft vanmorgen 2 uur geslapen,is toen een uurtje wakker geweest en heeft daarna weer 2,5 uur geslapen!!!ik fleur weer helemaal op,nu al

Hoi,

hier precies hetzelfde verhaal. Hoe ik yanick soms in zijn bed aantref, echt niet normaal. Het lijkt wel een circusartiest! Als ik het zie,dan draai ik hem voorzichtig recht, maar anders is het jammer hoor! Die kreukels trekken wel weg en ik denk dat als hij echt pijn ergens aan heeft, dat hij wel wakker wordt en gaat huilen.

Hee Kari,

Sinds Evi om kan rollen slaapt ze op haar buik of op haar zij.
Ze ligt soms ook erg ongelukkig in bed, vind ik, zij slaapt heerlijk door hihi. Ze ligt 's morgens altijd dwars boven in bed,terwijl ik ze 's avond nog goed had gelegd. Dus eigenlijk dat bij Evi niet zo veel zin.
Ik laat ze nu ook maar gewoon lekker liggen.
Ik denk dan maar, als ze echt niet lekker ligt ze het wel laat horen.

groetjes Sonja

Hoi,
misschien moet je hem even wat langer laten inslapen voor je hem verlegd. Dan heb je meer kans dat hij zo blijft liggen omdat hij dan dieper slaapt.
Succes.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan