Ongepland, wel gewenst, da's schrikken!

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Ik ben 24 en  moeder van een dochter van 6,5 maand oud. Nu kom ik er vandaag tot mijn schrik achter dat ik zwanger ben van de tweede!
Wie heeft dit eerder mee gemaakt? (Ik bedoel onverwacht zwanger?) Hoe ging je ermee om? Wende het idee snel? Ik vraag me af of ik mijn dochter straks wel voldoende aandacht kan blijven geven met een baby erbij...ze is nu zelf nog een baby!

Ik ben vooral bang hoe de familie gaat reageren. We hebben een hele zware tijd met ons dochtertje achter de rug en net nu het goed gaat, ben ik zwanger! We hebben het overigens wel veilig gedaan iedere keer.
Daarnaast hebben we het totaal niet breed, en ik ben bang dat de familie daar ook op zal gaan afgeven. Uit bezorgdheid, dat wel, maar toch!

Liefs Wanda
(waarschijnlijk 10 weken zwanger van nr 2)

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is en blijft namelijk een bijzonder iets en onverwachts ok maar het is vast hartstikke welkom. Ten tweede maak je niet te druk om wat anderen denken. Die hebben toch altijd wat te zeuren en het is jullie leven. Ten derde waar er 3 eten kunnen er ook 4 eten en voor elk probleem komt een oplossing. Het leven loopt zoals het loopt en jij bent gewoon lekker zwanger van de 2e en das hartstikke fijn!! (ik heb er 4 jaar overgedaan in de medische molen). Het zal ff wennen zijn dat wel maar als het er is is je 1e ook alweer dik een jaar dus das geen gek verschil toch?

Ik zou zeggen genieten en je niet te druk maken!

gr.Ing

Hoi Wanda,
Ik ben ook onverwacht zwanger dit keer. Voor mij is het mijn vierde kindje en mijn jongste is nu 1 jaar. Ik was er zelf nog niet helemaal uit of ik nu een vierde wilde of niet. Wij deden het ook altijd veilig als ik in mijn vruchtbare periode zat. Omdat ik voorheen altijd pas na drie jaar proberen zwanger raakte, dachten we dat 1 keer onveilig niet zo'n vaart zou lopen. Wel dus. Maar net als bij jou is het zeer gewenst. Het heeft overigens behoorlijk wat tijd gekost voordat ik eraan gewend was. Bij mijn andere zwangerschappen keek ik er altijd al zolang naar uit en deze zwangerschap was er ineens. Heel vreemd. Heb heel lang het gevoel gehad alsof het niet echt was, alsof ik de boel lief te flessen.
Ik ben nu 17 weken en ik moet zeggen, wel wat gewend, maar ik voel me toch niet ZO zwanger als de vorige keren. Ik denk dat dat komt als ik het kindje goed ga voelen.
Even over de aandacht voor je andere kindje. Maak je daar geen zorgen over. Iedereen heeft die angst een beetje als er meer kids bijkomen, maar je groeit erin. Eerst moet je een ander ritme vinden, maar na een tijdje merk je dat je genoeg aandacht en liefde hebt voor twee kinderen (of voor 4 in mijn geval). En ook wat financien betreft, je vind altijd wel een manier om de eindjes aan elkaar te knopen. En soms moet jou nieuwe jurk dan even wachten omdat er een fietsje gekocht moet worden ofzo, maar dat is niet zo erg. Een tweede kindje geeft je veel meer.
Geniet van je zwangerschap (zodra je eraan gewend bent) en laat anderen maar praten.
Ivy

Hoi,

Wat een herkenbaar verhaal! Ik ben Hanneke en mijn zoontje is nu 10 maanden. Ook ik kwam er achter dat ik zwanger was toen mijn zoontje net zes maanden was. Dat was best wel even schrikken. Het is zeer gewenst, maar diep in mijn hart had het best wat later gekund ( toen) Nu ben ik er alleen maar gelukkig mee en hoop ik dat het gezond is. Ook wij hebben het financieel echt niet breed. Mijn man is iets totaal nieuws begonnen zonder diploma's en ik was gestopt met werken.
Ik kwam er achter dat ik zwanger was toen ik dacht ongesteld te zijn.....niet dus.
Het is een hele onzekere periode geweest, maar sinds dat ik 13 weken zwanger ben en een dagboek had gekocht voor de nieuwe kleine vind ik het steeds leuker en verheug ik me op het kleintje.
Financieel is het en wordt het hard slikken, maar we komen er wel!

Ik wens je een hele goede zwangerschap toe! Geniet maar lekker van het nieuwe wonder in je buik en je oudste,,,,,die krijgt ook heus zijn/haar aandacht hoor! Dat merk ik aan die van ons ook!

Groetjes Hanneke

Dag meiden!

Wat fijn om even een hart onder de riem gestoken te krijgen van jullie allemaal. Ik weet het echt nog maar sinds 14.00 vanmiddag dus ik ben nog niet helemaal bekomen van de schrik, maar deze lieve en positieve verhalen doen mij goed.
Ik kwam erachter doordat ik moe was en pas weer een vaginale schimmel had gehad. (Die had ik nog nooit gehad buiten mijn zwangerschap om) Dus toen ging ik nadenken of ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Dus ik vanmiddag getest, voor de zekerheid dacht ik, want ik ging ervan uit dat het niet kon omdat we het altijd veilig deden...ik draai me om en zie tot mijn schrik twee streepjes staan in het venster! Oeps?!

Ik maak me vooral druk omdat ik mijn laatste jaar van mijn opleiding in ga, en dit jaar was al pittig, maar straks moet ik dus mijn opleiding afmaken met een zwangere buik en vervolgens twee kleine kinderen (en ik vond 1 al heftig) De planning was om mijn opleiding af te maken en dan aan nr 2 te beginnen (maar ja, het loopt nooit zoals gepland...)
Pff wat een dag, en nou moet ik nog werken ook tot vanavond 22.30.... Dat wordt leuk!

Kus Wanda

Hoi Wan,
weet je wat ik niet snap?
dat je zegt dat je waarschijnlijk tien weken  zwanger bent?
ben je al zolang niet ongi geweest dan?
anders kan je nooit tien weken zijn.
Gr lisette

Hoi,

Nou dat zit zo, ik ben sinds 26 februari niet meer echt ongesteld geweest. Wel een paar drupjes, maar niet om over naar huis te schrijven zeg maar, terwijl ik normaal gesproken altijd vrij heftig ben. Ik ben ook altijd heel onregelmatig ongi. Anders was het me wel eerder opgevallen denk ik...  Nu gokken ze dus op 10 en anders 8 weken. Dinsdag krijg ik een echo, dan weten we het zeker!

Liefs Wanda

Terug
Bovenaan