Ongepland zwanger en vriend wil het niet houden..

p.s. ik weet niet of je line hebt, dat is een app aar je kan whatsappen zonder nummer.
Je mag me opzoeken als je wilt.
Jailbird is mijn gebruikersnaam.
als je een keer wilt kletsen of van je af wilt schrijven.
Ik doe het al 2 jaar alleen met mijn meiden.
die zijn nu 3 en 5.
 
He Marsch, 
Helaas heb ik bijna dezelfde situatie mee gemaakt.
(wij waren dan wat jonger) maar wij hadden wel een eigen koopwoning , beide vaste banen en een relatie die super liep al 5 jaar.
Op de dag dat ik er achterkwam dat ik zwanger was (ook door de pil heen ivm antibiotica) , wist ik niet of ik nou super blij moest zijn of moest huilen omdat ik wist dat mijn vriend er nog niet aan toe was en het nu nog niet wilde (al van te voren).
Mn vriend kwam thuis van zn werk en ik vertelde het hem dat ik dus al langer dan 4,6 weken zwanger was + 2 weken..
De eerste dagen was hij ook heel stil en afwezig en het enige wat eruit kwam was van je laat het maar verwijderen want het is nog een vruchtje dus nog niks en dat hij het nog niet wilde.
Ik wilde het zelf wel heel graag en alles hadden we op de rit dus waarom niet ,alleen ik wilde Mn vriend ook niet kwijt dat absoluut niet , niet dat hij daar mee dreigde want dat is zwak... maar dan gaat er zoveel door je heen.. 
Op dat moment gaat alles zo snel en ik was zelf ook best naïef... als in dan doe ik het maar dan is iedereen gelukkig. ZO STOM...
Het is nu 2 jaar geleden dat ik "het" hebben laten weg halen. Keuze van ons beide uiteindelijk maar diep van binnen had ik het nooit willen doen , maar heb er op de dag van vandaag zoveel spijt en verdriet van dat ik het toch heb laten doen. Heb toen ook echt afgezien in die kliniek alleen maar huilen nadat die ingreep gedaan was en met het plaatsen van de spiraal omdat ik zoiets niet opnieuw wilde mee maken etc.
... en dan te bedenken dat je dat doe om je relatie te behouden.
Je laat iets weg halen omdat hij dat wil en hij denkt verder niet na wat voor impact dat is en als vrouw zijnde zal het altijd een gemis blijven omdat jij het wel wilde want je weet dat als je "samen" voor kinderen zou gaan er al een had rond gelopen.
Je mag ook best met mij contact opnemen als je dat fijn vindt maar ik zal dan adviseren om ECHT te luisteren naar je hart en gevoel, het is zo zonde om de verkeerde keuze te maken meid echt ...
 
 
Wat een ontzettende lieve reacties allemaal van jullie, maar wat een heftigheid ook! Vooral jouw verhaal hierboven.. wat moet dat moeilijk zijn geweest. 
Mijn vriend is gisteren bij me langs geweest en we hebben weer geprobeerd erover te praten.. ik heb duidelijk gezegd dat ik er heel sterk aan denk om het te houden.. hij zei dat hij het niet wilde maar er dan heel misschien maar aan moest wennen want hij wilde me niet kwijt. Hierna escaleerde ons gesprek weer helaas.  
Toen hebben we besloten dat we nu 2 weken pas op de plaats nemen, zodat we allebei kunnen nadenken (hij vooral, want ik ben er wel zeker van wat ik wil) 
Dus we nemen even afstand en misschien is het dan inderdaad zo dat hij aan het idee kan gaan wennen en het misschien op den duur wel kan accepteren. 
Ik wil hem ook echt niet kwijt, maar ik zou het NOOIT laten weghalen om daarna gewoon weer vrolijk verder met je relatie te gaan. Dat is een onmogelijke missie voor mij. 
 
meid, ik kan je 1 ding aanbevelen. probeer zo min mogelijk negatief te zijn. Je kindje( hoe klein ook) voelt dit.
Als jij het gevoel hebt dat je het kindje niet weg wilt halen, doe dat dan ook niet. je gaat hier enorm veel spijt van krijgen.
ik wens je heel erg veel sterkte 
xx
 
Hallo Marsh
ik ben nieuw op dit forum en zit in een gelijkaardige situatie. Ik ben heel benieuwd hoe het nu met jou en je kindje gaat? Een jaar kan veel veranderen.
lieve groet
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Volg je gevoel, ik had een lat relatie, ik ben zwanger geraakt ondanks morning afterpil (antibiotica) nooit gepland, hij wilde dat ik het weg liet halen, maar dat zou ik niet kunnen. Ik heb besloten het kindje te houden nu bijna 15 weken zwanger hij is vertrokken uit mijn leven en zal ik dit kindje alleen opvoeden en is het welkom in mijn gezinnetje dochter van 14 en een zoon van 10.
Volg je hart als hij genoeg om jou geeft en van jou houd, gaat hij voor dit mooie wonder wat Jullie is gegund.
 
Pfff wat fijn om te lezen dat er meerdere dames zijn die hier tegenaan lopen. Ik ben vandaag per toeval te weten gekomen dat ik zwanger ben. Eerst even schrikken, maar stiekem ook een klein beetje blij. Direct mijn vriend opgebeld, maar die was iets minder blij. Nu hebben wij ook pas 2 maanden een officiële relatie, maar hij geeft aan erg nog niet aan toe te zijn. Ik wil het echt niet weg laten halen, omdat ik weet hoeveel moeite het sommige vrouwen kost om zwanger te worden en heb zelf al jaren een enorme kinderwens. Na geprobeerd een goed gesprek met hem te voeren over hoe nu verder, word hij steeds heel erg boos en dat maakt mij ontzettend verdrietig en brengt mij in enorme twijfel hoe nu verder.
is er iemand dat mij tips kan geven hoe hier het beste mee om te gaan?
 
Terug
Bovenaan