<p>Hi allemaal! </p><p>Ik heb meerdere topics voorbij zien komen over ongeplande zwangerschappen, maar kan geen recente vinden, dus ik maak er zelf maar één!</p><p>Ik ben er inmiddels ongeveer 4 weken geleden achtergekomen dat ik zwanger ben. Ik ben eind November vertrokken naar Thailand om een paar maanden met een vriendin door Azië te reizen. Twee maanden voordat ik vertrok begon ik toch wel gevoelens te krijgen voor een collega en goede vriend van me. We hebben een beetje gedate en veel samen gedaan en dat was geweldig. Maar ik kwam net uit een relatie van bijna 5 jaar en zou een half jaar op een ander continent zitten, dus we besloten er niet teveel achter te zoeken. </p><p>Op de dag dat we vertrokken had ik ongesteld moeten worden, maar je raadt het al... Dat gebeurde niet. In eerste instantie vermoedde ik door de stress van de reis, maar na twee weken ben ik toch een test gaan halen. Ik had alle symptomen die je maar kan bedenken bij een zwangerschap, maar de test was negatief en we waren altijd heel voorzichtig geweest (en de ene keer dat we twijfelden, heb ik zelfs een MAP gehaald), dus die kans was ook wel heel klein dacht ik. Toch had ik veel heimwee en was ik non-stop misselijk. Het voelde gewoon niet goed. Na drie weken zijn we teruggekomen naar Nederland en ja hoor, clearblue had er maar een seconde voor nodig om te bevestigen dat ik toch echt zwanger ben. </p><p>Dus hier ben ik dan, 25 jaar, nog helemaal niet toe aan een nieuwe relatie, zonder huis, zonder baan (beide opgezegd voordat we vertrokken...) en met een kindje in m'n buik. Ik ben altijd erg tegen abortus geweest (voor mezelf, ik vind zeker dat iedereen die keuze moet kunnen maken!), maar ging hier toch wel even door twijfelen. Maar dit kindje bestaat al... En toen ik erachter kwam was ik bijna 8 weken zwanger en was er al een hartje te zien op de echo. Dus ik word moeder! En ergens vind ik dat fantastisch. Ik heb ouders en vrienden die voor me klaarstaan en me overal mee willen helpen en spaargeld voor de reis. En zelfs als ik geen baan meer kan vinden in mijn situatie, kom ik er financieel wel uit... </p><p>Maar... Er is ook nog een vader! Een jongen die liever had gehad dat ik het weg liet halen, die nog helemaal geen vader wil worden... Maar ook een jongen die zijn verantwoordelijkheden wil nemen en niet wil dat zijn kind zonder vader opgroeid, dus die mee is geweest naar de eerste twee controles en die me zoveel mogelijk wil helpen overal bij. Het grootste probleem is nu dat we van plan waren om te zien wat er van onze gevoelens over was als ik terugkwam, om elkaar beter te leren kennen en dan MISSCHIEN een relatie te beginnen. Maar dat voelt allemaal ineens wel een stuk serieuzer nu. En we zijn allebei heel bang dat dit de kans op een leuke relatie tussen ons verpest. Omdat het nu goed moet gaan. Omdat er een tijdsdruk achter zit ineens. We willen voorlopig niks serieus, ik ga dit in m'n 'eentje' doen en alles wat hij doet is mooi meegenomen, maar ik weet niet goed wat voor afspraken we kunnen maken... Hoe we dit het beste aan kunnen pakken.</p><p>Sorry een heel verhaal, maar mijn leven staat compleet op z'n kop, ik weet niets meer zeker. En ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die zwanger zijn en proberen een relatie op te bouwen? Of misschien mensen die juist geen relatie hebben met de vader en hoe jullie dat dan van plan zijn als de kleine er is?</p><p>Liefs,</p><p>Lizzy</p>