Ongepland zwanger, zoo veel veranderingen

Hay meid,

Ik denk dat jij jezelf voor een onmogelijke keuze stelt. Ik zou, als ik voor het kindje koos, mijn baan behouden en bij vrienden en familie blijven. Een baan opzeggen is geen optie......je moet toch leven en je verder ontwikkelen. Meid, blijf waar je nu bent maar dan met je kindje. Je hebt die mensen dan echt nodig om je heen. Zo is de verandering ook minder heftig en de drempel minder hoog. Jullie situatie is niet ideaal. Dat ben ik met je eens. Maar die maak je nog minder ideaal door je baan op te zeggen vind ik. Wat je ook doet, wacht niet te lang want het groeit alleen maar en dat maakt het alleen maar moeilijker......

Ik wens je sterkte...............dag meisie
 
hallo

dat is inderdaad een hele moeilijke keuze ik zou voor mijn kindje kiezen hoe moeilijk het ook is ik zou gewoon voorlopig blijven zitten waar je nu woont je kunt altijd nog verhuizen maar een stabiele omgeving is wel belangrijk als je zwanger bent en als je familie en vrienden je ook willen helpen ik zou ook eerst eens een gesprek hebben met je familie hoe hun er over denken misschien komen ze nog wel met goede ideeen hoe je het misschien wat makkelijker zou maken
veel sterkte met je keuze
 
Lieve meiden,
 
Heel erg bedankt voor jullie bemoedigende reacties, felicitaties en sterkte wensen. Doet me heel goed om te lezen dat er mensen zijn die met me mee leven. Kan dat echt gebruiken nu, gezien we er voor hebben gekozen het nieuws aan niemand te vertellen.
 
Meisje1990: Wat vreselijk voor jullie dat je vriend terug moet naar Bulgarije. Wil of kan hij niet hier blijven? Begrijp ik uit jouw verhaal dat jij er voor gekozen hebt het kindje alleen op te voeden? Ik lees in ieder geval door de regels heen dat je blij bent met je zwangerschap, dus van harte!
 
Esk: Ik merk inderdaad dat ik alle mogelijke senario's probeer uit te denken, zodat ik een helder beeld krijg van hoe mijn leven er uit gaat zien. Daar komt bij dat mijn vriend achter mijn keus staat, maar wel duidelijk zijn grens trekt (hij vind het niks als ik blijf waar ik nu zit en een gedeelte alleen doe). Maar misschien moet ik inderdaad eerst een keuze maken op basis van mijn gevoel, en daarna alle opties bekijken.
 
Hanneke: Gefeliciteerd met de zwangerschap! Jullie zaten ook in een lastige situatie zeg.. Wat bijzonder dat jullie beiden er achter kwamen dat abortus niet is wat jullie wilden en toch voor het kindje zijn gegaan. Wat je schrijft over afgaan op gevoel, daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen kan ik mijn gevoel niet altijd goed duiden (hormonen?). Ik had het allemaal gewoon zo anders voor me gezien; beiden een goede baan, een leuke woning, een goed (gezamenlijk) sociaal leven en dan kindjes.. Hoe ben jij in contact gekomen met meiden die een abortus hebben gepleegd?
 
Mama van Sharon: Jij zat dus in een soort gelijke situatie.. Zoals ik lees was dat niet makkelijk! Ben jij achteraf blij dat je die keuze hebt gemaakt? Heb je je sociale leven weer op kunnen bouwen?
 
Marijke24: Hoe was het voor jullie om opeens samen te gaan wonen met de kleine op komst? Is het moederschap je mee- of tegen gevallen?
 
Micromuis84: Ik wil inderdaad graag mijn baan behouden of direct een andere baan. Thuis zitten is niks voor mij, wat dat betreft ben ik de meest ambitieuze van ons twee. Zwanger een vaste baan vinden lijkt me ook een hele opgave.. Dus snap jou reactie heel goed, het sluit aan op mijn gevoel. Het liefst zou ik blijven waar ik zit, maar als dat betekend dat ik het (de eerste jaren) alleen moet doen.. Lijkt me erg heftig. Mijn vriend vindt dit absoluut geen goede optie, omdat hij dan een groot gedeelte van mijn zwangerschap en de kleine mist. Als we nou ruim bij kas zaten zou ik de keuze om bij hem te wonen sneller maken, dan rij ik met enige regelmaat op en neer en heb daardoor toch mijn vrienden en familie om me heen. Denk dat ik straks sowieso even ga zitten puzzelen met onze financiën..
 
Silvymaas: Dank voor je tips..
 
Wat me opvalt is dat de meeste mensen er positief op reageren. Terwijl ik ook denk aan een veranderende relatiesfeer (positief of negatief), ander sociaal leven, minder vrijheid, minder financiële middelen, meer zorgen (in onze situatie). Marijke24, hoe was dat voor jou? Is het iemand ook tegen gevallen? Ik heb absoluut geen negatieve insteek, maar zoals ik al eerder schreef probeer ik een zo helder mogelijk beeld te krijgen van hoe het zou zijn en daar horen volgens mij ook negatieve ervaringen bij.
 
Veel liefs, Sun
 
he sun. ik heb die keuze gemaakt na dat ik me man anderhalf jaar kende, het was een hele grote stap en had in het begin moeilijk zeker toen het ff slecht ging met onze relatie maar na goed vechten gaat het super, heb veel steun aan me schoonma die hier vlakbij woont.

Alles is goed gegaan en heb snel me sociale contakten gelegt , en ik zie me ouders regelmatig, me ouders hebben zelfde provider van telefoon waardoor ik dus zo wat elke dag kan bellen wat niks kost. \en ze komen regelmatig meestal 1 keer in de week , als er wat is ze zijn zo bij me ook, me broer, ook al zie ik die nu minder maar spreek hem regelmatig door de telefoon.

Vrienden zie ik niet meer, heb wel nieuwe vrienden en een hele oude vriendin van vroeger die gewoon ff naar mij toe komt voor een bakkie en die komt waar ik vandaan kom,

Ik zou zeker voor je zelf gaan kiezen en je beeb en zeker dit bespreken met je ouders die heb je buiten je vriend het hardst nodig.

S6 met je keuze en hopenlijk een goede keuze waar je later geen spijt van krijg, Want zwanger raken is een wonder, kan zijn dat je het nu weg haalt en later als je het wilt een hele klus wordt of helemaal niet en dan heb je flink spijt.

Dus denk goed na wat je doet.

S6 nog maals

liefs
 
@ -Sun-

Hij werkt ergens waar hij weg wilt hij heeft er gelukkig nu wel voor gekozen om te blijven tot na de bevalling, daarna ga ik hier me school afmaken.
En daarna vertrek ik heel waarschijnlijk naar Bulgarije met de kleine
 
Lieve meiden,

Ik ben al weer een stukje verder in mijn zwangerschap en er is iets meer duidelijk. Maar vandaag was zo'n vreemde dag..

Vorige week heb ik een echo gehad in het ziekenhuis, ik zou volgens de arts 5 weken zwanger zijn en er was nog geen hartactie te zien. Sinds gister bloed ik een beetje, waar ik heel erg van ben geschrokken (is dit wel goed? Krijg ik nu een miskraam?). Vandaag kreeg ik een tweede echo bij een andere kliniek, 9 dagen later dan mijn eerste echo. Ook deze arts vertelde mij dat ik 5 weken zwanger was. Dat betekend dat het vruchtje niet gegroeid zou zijn en dit duidt op een mogelijk komende miskraam. Slik... DIEPE slik.. Het maakte me verdrietig.

Nou verwarde de situatie me zo dat ik beide klinieken net heb gebeld om te vragen naar de precieze afmeting van het vruchtje. Vandaag was de meting 11mm. Vorige week bleek de meting 7mm. Het is dus wel degelijk gegroeid, of heeft de ene arts de lengtemaat gemeten en de andere de breedtemaat? En wat zegt dat bloeden? Ik kan niks anders doen dan afwachten, over 10 dagen heb ik de volgende echo om te kijken of er dan meer te zien valt. Dit afwachten, niet weten waar je aan toe bent en onduidelijkheid is zo vervelend!

Dank voor jullie luisterend oor (of moet ik zeggen lezend oog ;)
 
Terug
Bovenaan