<p>Ik ben zwanger. Hoera?</p><p>We zijn niet alert geweest met onveilige seks en nu ben ik zwanger. Ongepland dus.</p><p>Ik wil graag een kindje en mijn partner ook, maar de situatie waarin we zitten is niet ideaal</p><p>- ik heb geen baan, maar een ziektewetuitkering. Ik ben op zoek naar een reïntegratie plek voor 2 dagen.</p><p>- ik heb psychische klachten (trauma) en ben bang voor de impact hiervan en van de behandeling op het kind</p><p>- mijn partner heeft een eigen bedrijf welke goed gaat, maar financieel wel wat tikken gehad heeft afgelopen jaar. Ik weet niet of hij in staat is ons financieel te dragen</p><p>- we wonen te klein en de huidige huizenmarkt reist de pan uit. - we hebben ook geen spaargeld om dit te vergemakkelijken.</p><p> </p><p>Nu hebben we eerder besproken dat om al deze redenen, mocht ik zwanger raken, het weghalen (overtijdbehandeling) het meest verstandige zou zijn. Dit denk ik nog steeds, toch voelt het ook niet kloppend omdat we allebei graag kinderen willen en ons kortgeleden verloofd hebben.</p><p>Het is zaterdag, de vriendin die ik wil bellen hierover ligt nog de slapen. De huisarts is er pas maandag weer en ik kan bij niemand anders mijn verhaal kwijt. </p><p>Zijn er meer mensen met zo'n verhaal (of vergelijkbaar) en hoe hebben zij dit gedaan? Weghalen? Laten komen? Hoe stond de partner erin?</p><p> </p><p>TJ</p>