Ongepland zwanger

De situatie zal nooit ideaal zijn he? Dan is het voor een baby wel van belang dat jullie er mentaal samen ‘gezond’ voor gaan. Niet puur uit verantwoordelijkheidsgevoel nu zwanger blijven enz. Een kind leeft niet alleen van liefde maar heeft dat wel degelijk ook nodig! Dus als jou trauma dat aspect niet in de weg staat zal het wel goed komen! Financieel is veel te fixen/gratis te krijgen/je hoeft niet alles in 1 loon aan te schaffen: tijd zat. En hoe groot je huis is boeit een kind niet. Succes met jullie keus ?

Ik woon zelf met mijn man in een appartement met maar een slaapkamer, kleine woonkamer waar geen eettafel erin past een dichte keuken berging en een badkamer wc en douche ineen. In onze slaapkamer past een comode, babykledingkast, badje, onze grote kledingkast, en tweepersoons bed, ledikant.

Ik ben nu weer in verwachting, nu merk ik wel dat het krapper wordt en dat wij groter willen wonen. Wij zoeken daarom een tijdelijke huurwoning.

Ik zal je zeggen met een slaapkamer gaat goed met een baby die nu 9 maanden oud is.

Ik weet jullie financieel niet werk etc, maar er zullen zeker familie leden vrienden zijn die jullie willen ondersteunen. Ik hoop dat je een goede keus maakt voorjezelf en de baby. ??

Geen ervaring met je situatie, maar zoals ik altijd denk: als je het heel graag wilt en het is je nu gegund dan komt het ook zeker wel goed, hoe dan ook. Ook is het zo dat het hierna misschien nooit meer lukt en hou je eeuwig spijt dat je deze kans hebt opgegeven.

Ha tjj,
Wat volgens mij een interessantere vraag is, is of je het een plekje zou kunnen geven om het kindje weg te laten halen. Er zijn duizenden argumenten te bedenken waarom het niet de 'juiste' tijd is, maar dat zal er altijd zijn. Ga je van jezelf de keuze kunnen accepteren en achter jezelf kunnen staan als je het laat weghalen?
Persoonlijk heb ik jaren terug in een soortgelijk schuitje gezeten, wat jeugdtraumaatjes met hechting en daardoor ook als de dood dat ik mijn kind geestelijk en gezien mijn financiële situatie op dat moment materialistisch gezien niet genoeg zou kunnen geven. Dat materialistische deel viel voor mij snel af als punt, spullen komen er wel, echt waar. Wat bij mij toen doorslaggevend was, was dat ik mijzelf niet vertrouwde met een kind en als de dood was dat ik net als mijn moeder mijn kind niet zou kunnen beschermen tegen mijzelf. Dat was ook de reden waarom ik toen en nu nog steeds volledig achter mijn keuze tot abortus sta. Ik deed dit uit liefde voor mijn kind, het was ook geen 'oepsie', ik was door de pil heen zwanger geworden... Het gebeurt.
Nu ben ik 17 weken zwanger, heb mezelf door de jaren heen goed leren kennen en ook mijn hechtingsproblemen aangepakt. Gelukkig getrouwd etc.
De vraag blijft dus: zou jij vrede kunnen hebben met je beslissing en deze van jezelf kunnen accepteren?
Over je trauma: zolang jij niet mama maar jij bent is dat iets dat jij met je meedraagt en 'jouw last'. Zodra je de verantwoordelijkheid neemt van het zorgen voor een kind neem je automatisch ook de verantwoordelijkheid dat je het niet 'jullie last' maakt. EMDR schijnt erg fijn te zijn, daarnaast heb je volgens mij zelf ook last van je trauma, laat het wel of niet krijgen van een kind alsjeblieft niet de reden zijn om nu wel of niet meteen  in behandeling te gaan maar wees alsjeblieft zo lief voor jezelf om voor jezelf te gaan zorgen.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt of aan hebt.
Liefs

Hi!
Ik wilde even reageren op het onderdeel trauma. Vraag eens na aan je zorgverlener of je in aanmerking komt voor een behandeling bij Psytrec. Dit staat bekend als veruit de beste behandeling voor ernstige trauma’s in Nederland. Ik heb dit ook gehad na 15 jaar zware klachten en ben klachten loos naar buiten gelopen. Het is een interne behandeling van een paar weken met een heel hoog slagingspercentage.
En betreft het financiële aspect: weet ook dat je veel toeslagen krijgt als je een kindje hebt die een groot deel van de kosten dekken als je weinig verdiend. Ik ga per september studeren en verwacht in oktober mijn eerste kindje. Ik sta er financieel voorlopig alleen voor en red het volgens begroting ook. En wat anderen al zeggen. Er zijn heel veel dure artikelen te koop voor kinderen maar eigenlijk heb je helemaal niet zo veel echt nodig om een kindje gelukkig te laten zijn. Zeker de eerste 4 jaar niet tot ze naar school gaan. Mijn advies zou zijn: laat je niet tegenhouden puur om de financiële situatie en voel vooral wat je zelf echt wilt. Wat die keuze dan ook is, dan kom je er vanzelf uit. ❤️

Hoi,
Ik ben fysiotherapeut en een oudere patiënt van mij zei ooit tegen me: 
Tegenwoordig wil iedereen eerst studeren, een mooi huis en een auto voor ze aan kinderen beginnen. Wij trouwden en begonnen er gewoon aan.
Met andere woorden met het materiële komt het heus wel goed. En een kind heeft niet veel nodig.
Als je je zorgen maakt over je eigen mentale gezondheid dan kun je daar altijd ook wel hulp bij krijgen. Je huisarts of de verloskundige weten vast wel waar je het beste terecht kunt.
Succes met beslissen!

Ik denk dat je een abortus geen plekje zou kunnen geven.. Ik ken zoveel mensen die dagelijks met een spijt en rouw gevoel leven..

Je zult echt wel hulp aangeboden krijgen links en rechts, en anders zijn daar instanties voor. Dit kindje hoort bij jullie..

Een kind kunnen krijgen vind ik zelf één van de mooiste zegen die een vrouw kan krijgen. Mijn advies zal dan ook zijn om het niet weg te halen, maar ik onderschat je emotionele toestand zeker niet. Ik denk dat het verwerken van trauma's misschien niet makkelijk zal zijn, maar dat maakt het niet onmogelijk om een kind te verzorgen. 
Dat jij nu al denkt aan het kind zijn welzijn, zegt veel over jou als toekomstige moeder: je wilt het beste voor je kind hebben!
Ik geloof dat je dan ook alles eraan gaat doen om je kind met alle liefde groot te brengen en waar je het moeilijk heb, kan je hulp vragen aan professionals. Nederland is rijk aan psychische hulporganisaties. Wat de financien betreft idem dito, dat komt goed. Als de wil voor het kind groot genoeg is, volgt de rest automatisch. Geen enkel ouder is perfect, dus wees niet te hard voor je zelf.
O ja en nog gefelicteerd met je zwangerschap! 
Groetjes

Terug
Bovenaan