Ongerust na eerste echo

<p>Hoi leden en lezers van Ouders van nu, </p><p> </p><p>Vanochtend hebben mijn man en ik onze eerste echo gehad. Volgens de berekeningen zouden we nu in de 8e week zitten. Tot onze verbazing is er vanochtend geconcludeerd dat ik pas in week 6 zit. Omdat we geen actieve hartslag konden zien heeft de verloskundige mij niet kunnen geruststellen dat wel alles in orde is. Begrijpelijk natuurlijk, alleen loop je toch met een naar gevoel de deur uit.. </p><p>Volgende week maanden mogen we opnieuw langskomen, wanneer zij dan geen hartslag zien is er iets niet goed.</p><p>Zo dat zijn wel echt geruststellende woorden voor een echo en eerste zwangerschap. Not...  Ik lees Veel boeken en bespeur websites maar merk toch dat ik behoefte heb aan jullie ervaringen. Daarom hierbij mijn vraag; moet ik me inderdaad zorgen maken? Of herkennen jullie deze situatie? </p><p> </p><p>Liefs van mij! </p>

Hoi! Gefeliciteerd met je zwangerschap ten eerste! Ik denk niet dat je de enige bent die op dat punt is aanbeland als het gaat om een vroege/eerste echo. Het vruchtje is immers nog erg klein. Het kan alle kanten op gaan. Ik vrees dat ik je wel moet adviseren om geduld te hebben en hopelijk zie je met de volgende echo wat meer. Het hoeft echt geen slecht teken te zijn dat je minder ver was dan je/jullie gedacht hadden. Je zou een late innesteling gehad kunnen hebben. Kijk de volgende echo of het vruchtje gegroeid is. Wij hebben ook bewust gewacht op de eerste termijnecho, die van rond 10/11 weken. En ja, we moesten wat langer geduld hebben, maar toen was het ook goed ook. En ik sta er misschien ook een stuk nuchterder tegenover. Is het is goed is het goed, is het niet goed dan helaas. Ik weet dat je er misschien aan dit antwoord weinig hebt, maar soms is het in dit stadium de enige juiste. Succes met je volgende echo en hopelijk heb je dan beter nieuws. 

Hoi mamatobeik ga voor je duimen maar het klinkt nog niet positief . Ik heb dit namelijk ook gehad op 23 april . Ik had geen buikpijn en was ook geen druppel bloed verloren des te groter de shock ! Ik hoop voor jou dat de innesteling later was en dat het hartje gaat tikken ... succes  

Een vriendinnetje van mij had het ook afgelopen maand. Zij dacht in week 8 te zitten maar bij eerste echo was het vruchtje krapaan 3 mm. Dus gynea zei ga dr maar vanuit dat je miskraam krijgt. Week later was het vruchtje enorm goed gegroeid en een mooi kloooend hartje. Inmiddels is ze nu 9 weken zwanger..

Hoi G-G,Dank je wel voor je reactie. Ik kan me goed voorstellen dat jullie destijds langer hebben gewacht met de eerste echo. Voor nu inderdaad duimen en de volgende echo afwachten.Liefs

Hoi G-G,Dank je wel voor je reactie. Ik kan me goed voorstellen dat jullie destijds langer hebben gewacht met de eerste echo. Voor nu inderdaad duimen en de volgende echo afwachten.Liefs

Hoi RosyBo,Wat naar zeg, dat is echt het laatste waar je in zo'n periode aan wilt denken. Ik hoop inderdaad dat het bij mij volgende week gewoon goed is. Vervelend die hele week afwachten..  Dank voor je reactie! Liefs

Hoi Mamasindsfeb,Wat fijn voor haar! Ik hoop het zo. Het zou echt zo teleurstellend zijn als het mis gaat. Aan de andere kant ook heel realistisch helaas. Dank je wel voor je reactie. Liefs

Terug
Bovenaan