Hallo dames, wat lief dat jullie allemaal zo met me meeleven! Ik kopieer even een blog van een ander forum, waar het hele verhaal in staat:
Gisterochtend was Nika hangerig en had ze wat verhoging. Omdat er op het kdv waterpokken heerst dacht ik daaraan, maar toen ik merkte dat ze haar rechterarmpje niet gebruikte en het flink pijn deed, is Richard met haar naar de huisarts gegaan. Die stuurde haar direct door naar de kinderarts in het Carolus, en na een aantal onderzoeken (bloed, rontgen en echo) bleek er vocht in haar schoudergerwicht te zitten. Of dit vocht ontstoken was of niet was nog niet bekend. Nika moest naar het GZG om onder gehele narcose door middel van een punctie het vocht af te nemen, en indien ontstoken moest het gewricht "gespoeld" worden. Gisteren om 18.15 uur was het zover; Nika mocht naar de OK. Gelukkig was ze snel onder zeil, ik vond het maar niks om haar zo te zien! Om 19.00 mocht ik naar de verkoeverkamer en lag ze wakker te worden. Er was een flinke hoeveelheid ontstoken pus (sorry, klinkt smerig maar dat is het ook) uit Nika's schoudergewricht verwijderd en de holte is schoongespoeld. Maar goed dat de ingreep uitgevoerd was, dus. Bij te lang wachten kan dit permanente schade aan het gewricht veroorzaken. Nika heeft officieel bacteriële arthritis.De pus (sorry...) is op kweek gezet en we verwachten deze week nog te weten welk beestje onze Nika zoveel pijn en ellende bezorgt.
Nika ligt nog in het GZG en krijgt antibiotica via een infuus. Ze zal zeker tot en met het weekend in het ziekenhuis moeten blijven, misschien zelfs twee weken (in echt ernstige gevallen kan het zelfs langer duren, maar daar gaan we maar niet van uit). Daarna zal ze thuis nog wekenlang aan de antibiotica moeten... we zijn er dus nog lang niet klaar mee! Nika is super dapper, mama vandaag helaas minder (gedeeltelijk te wijten aan ernstig slaapgebrek, zo'n stretcher in het ziekenhuis is 3x niks...). Hopelijk heeft ze binnen een paar dagen niet zoveel pijn meer en kan ze haar rechterarmpje weer beginnen te gebruiken. Haar linkerarmpje kan ze namelijk óók niet gebruiken omdat daar het infuus in zit en haar onderarm gespalkt is zodat het infuus beter blijft zitten. Arm ding...
Ook nog een bijkomend nadeel; bij Nika op het kdv heersen waterpokken wat wil zeggen dat ons dametje ook nog eens in quarantaine ligt...
Ik ben inmiddels zelf aardig 'op', heb net geprobeerd te slapen maar dat lukt niet. En dan loop ik langs Nika's kamertje en zie haar lege bedje... Ik ga dus dadelijk maar weer naar het ziekenhuis, ben pas net een paar uur thuis maar ik heb gewoon zó sterk het gevoel dat ik dáár moet zijn! Vannacht gaat papa bij Nika slapen, hopelijk kom ik dan weer een beetje bij, en dan heb ik morgen weer de 'dagdienst'. Poe poe...
Groetjes,
Myrna