Hi allemaal,

Ik heb een vraagje en hoop dat iemand soortgelijke ervaring heeft. Op 4 februari had ik een positieve ovulatietest, ik heb altijd een behoorlijk regelmatige cyclus van 28/29 dagen maar wel met mijn ovulatie op dag 20/21. Dit keer werd ik 10 dagen later, op 13 februari ongesteld. Het duurde ongeveer 3 a 4 dagen, iets korter dan normaal maar in mijn beleving wel met evenveel bloedverlies dan normaal. Nadat het bloedverlies stopte, werd ik 2 dagen later wéér ongesteld en had ik donkerrood/bruin bloedverlies op één ochtend, en vervolgens 5 dagen lang lichte rozige/bruine afscheiding. Wel had ik zowel voor, tijdens en na (nu nog steeds) mijn menstruatie hele pijnlijke borsten. Ik meet ook mijn temperatuur maar mijn temperatuur was tijdens mijn menstruatie 3 dagen gezakt, en vervolgens steeg hij weer, tot op de dag van vandaag is mijn temperatuur 37+ graden. Omdat ik dit allemaal bijzonder vond heb ik gisteren een zwangerschapstest gedaan en die blijkt positief.. De CB test gaf 2-3 weken aan. Ik ben helemaal in de war, want behalve pijnlijke borsten en een hoge lichaamstemperatuur heb ik geen klachten. Daarnaast kan het eigenlijk ook niet zo zijn dat ik 2-3 geleden een bevruchting had want toen was ik ongesteld. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik na mijn menstruatie al mijn eisprong heb gehad, omdat ik bijna 2 weken ongesteld ben geweest en geen positieve ovulatietest meer heb gehad.

Ik vroeg me af; kan ik een hele vroege miskraam hebben gehad, en nog steeds symptomen (nu al 3 weken bijna)? Of kan het toch zijn dat ik al zwanger ben vanaf mijn ovulatie op 4 februari? Ik ben heel erg benieuwd! De verloskundigen kunnen mij helaas geen antwoord geven.

Groetjes

geen gelijke soort situatie.. maar wat ik wel vaker lees dat ook na een miskraam je eventueel zeker nog symptomen kunt hebben zolang je nog hcg in je lichaam hebt.. ik ben bang dat alleen een echo echt kan uitwijzen of je wel zwanger bent of dat je miss toch al vroeg een miskraam hebt gehad

Het is mogelijk om tijdens je zwangerschap gewoon ongesteld te worden. Maar een miskraam kan ook lijken op ongesteldheid. Je kan op zijn vroegst met 6 weken een echo krijgen. Dus helaas is het zo vroeg nog lastig om zekerheid te krijgen.

Je kan nooit zwanger zijn en ongesteld. Die bloeding was dus geen menstruatie. Bij een menstruatie wordt immers het baarmoederslijmvlies afgestoten. Iets dat bij een zwangerschap niet gebeurt. Bloedverlies zo pril in de zwangerschap komt geregeld voor en kent diverse oorzaken. Bel morgen met een verloskundige voor het maken van de eerste afspraak en meldt het bloedverlies ook. Dan kan zij eventueel rond zes weken een echo Inplannen.

Het is mogelijk om tijdens je zwangerschap gewoon ongesteld te worden. Maar een miskraam kan ook lijken op ongesteldheid. Je kan op zijn vroegst met 6 weken een echo krijgen. Dus helaas is het zo vroeg nog lastig om zekerheid te krijgen.
Sorry, maar dit is desinformatie. Je kunt niet ongesteld worden als je zwanger bent, dat staat ook heel duidelijk aangegeven in het artikel dat je zelf gedeeld hebt.

Je kunt wel bloed verliezen als je zwanger bent. Dat kan dus lijken op een menstruatie, maar dat is het niet.

Aan de topic starter, wat een bizarre case dit! Ik denk eigenlijk alleen dat een echo hopelijk duidelijkheid kan geven. Als je laatste ovulatie op 4 feb geweest is zouden ze al wel iéts moeten kunnen zien. Wel gek dat die wekenindicator 2-3 weken aangeeft, weet niet of je met ochtendurine getest hebt?

Sorry, maar dit is desinformatie. Je kunt niet ongesteld worden als je zwanger bent, dat staat ook heel duidelijk aangegeven in het artikel dat je zelf gedeeld hebt.

Je kunt wel bloed verliezen als je zwanger bent. Dat kan dus lijken op een menstruatie, maar dat is het niet.
Iets verderop in het artikel, staat dat het in sommige gevallen wel gebeurt, en dat het dan pseudo-menstruatie heet. Wat dus precies lijkt op menstruatie. Dus je kan zeker de indruk hebben dat je gewoon menstrueert. Alleen heeft het beestje een andere naam omdat je zwanger bent.

Mijn punt is dus gewoon, dat het een ongevaarlijke bloeding zou kunnen wezen.

Ik heb sterk vermoeden dat ik zwanger ben.maar bij valt het ook niet te zien om dat ik molig ben.maar 31 juni hat ik gewoon me menstruatie tot 7 juni en daar kreeg ik op 11 en 12 juni een lichte roze bloeding. Daar na hat ik heb op 26 juni weer moeten worden.maar het bleef weg. Op 7juli wert ik weer ongesteld.tot 12 juli en daar na weer van 20 juli tot 22 juli.en daar na weer van 4 augustus tot 10 augustus.hoe kan dat wie kan mijn vertellen.wat dit in hout.of zelf mee gemaakt hebt ik hoor het graag van jullie afz Mirjam.

Terug
Bovenaan