Beste F, jeetje zeg, ik kan me voorstellen dat je niet zo goed weet waar je aan toe bent. Het lijkt me een hele verwarrende situatie. Ook vooral als de verloskundige geen verklaring kan geven. Ik zelf heb een keer een miskraam gehad en een keer een innestelingsbloeding gehad. Ik zie overeenkomsten met beide situaties maar ik zou zelf ook echt niet weten wat het dan nu is. Ik denk dat je hiervoor echt naar een zorg professional moet gaan of naar een echoscopist voor meer helderheid. Helaas. Ik heb voor je op Oudersvannu.nl gekeken, mogelijk kan ik je wat verder helpen:
Gezien je positieve zwangerschapstest en de indicatie van 2-3 weken, is het mogelijk dat je zwanger bent sinds de ovulatie op 4 februari. De bloeding die je toen hebt gehad, kan misschien geen reguliere menstruatie zijn geweest. Het zou ook kunnen dat je een innestelingsbloeding hebt gehad, wat soms kan lijken op een lichte menstruatie. De verhoogde lichaamstemperatuur en pijnlijke borsten kunnen wijzen op een zwangerschap. Als ik in jou situatie zou zitten, zou ik zelf opnieuw een zwangerschapstest doen en een afspraak maken voor een echo. Mogelijk kan dit bij je verloskundige?
Wil je meer weten over innestelingsbloedingen? Lees hier verder:
Als je hoopt zwanger te zijn, hoeft een beetje bloedverlies niet te betekenen dat je menstruatie begint. Het kan ook een innestelingsbloeding zijn. Hoe herken je dit?
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige
Karlijn Draaisma en vruchtbaarheidsdeskundige
José Knijnenburg
Wil je meer weten over een miskraam: Lees hier verder:
Een miskraam kan een zeer ingrijpende gebeurtenis zijn. Hoe verloopt een spontane miskraam, hoe herken je het en wat moet je doen als het jou overkomt?
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog
Koen Deurloo
Wil je meer weten over bloedverlies tijdens de zwangerschap? Lees hier verder:
Bloedverlies als je zwanger bent, is schrikken. Vaak is de oorzaak van bloedverlies tijdens de zwangerschap onschuldig. Hoe komt het? En waar wil je op letten?
www.oudersvannu.nl
Dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog
Marjon de Boer
Hopelijk heb ik je hier iets verder mee geholpen. Ik ben geen professional dus ik zou aanraden om contact op te nemen met je huisarts of verloskundige als je je zorgen maakt.
Heel veel succes,
Groetjes Jetske