Ongesteld worden....

Hallo,

Even een vraagje, wie is er nog meer niet ongesteld geworden na de bevalling???
Ik heb al best veel op google gezocht, en volgens de meeste info zou ik allang weer ongesteld moeten worden, ik 'voldoe' namelijk totaal niet aan de voorwaarden waardoor BV als voorbehoedsmiddel 'geldt' .... Je mag dan bv níet kolven en moet minstens 1 nachtvoedign geven, niet meer dan 4 uur tussen 2 voedingen, enz enz, nou, ik kolf al wéken, maanden zelfs  100%!!! Nu zit er 6 uur tussen de 'voedingen' en 's nachts nogmeer... Ik mis het ongesteld zijn niet hoor hihi, maar ken mn eigen lichaam niet meer zoals voorheen en dat vind k wel lastig, mocht t wel graag weer.

Ynez

Bv geldt never nooit niet als voorbehoedsmiddel
Dus ook niet als je volledig zou voeden zonder kolven.
Jij hebt toch ook een kindje van mei?
Je menstruatie blijft waarschijnlijk weg doordat je wel bv geeft. maar je moet echt wel veilig vrijen hoor.

Ik geef de fles en ben inmiddels 2x weer ongesteld geweest, wacht nu op 3e x. Maar tussen 1 en 2 zat 7 weken ofzo. Was  bang alweer zwanger te zijn, maar net toen ik ging twijfelen of ik moest testen werd ik ongesteld (gelukkig, ja dan wel) Ook al hadden we veilig gedaan.

Bij twijfel kan je altijd een test doen, maar als je veilig vrijt en bv geeft is er toch niks aan de hand.

Gr Bianca

Hee Ynez,

Ook ik ben niet meer ongesteld geworden na mijn bevalling... Dat is nu 3 maanden geleden. En ik geef de fles! Ze zeggen toch altijd dat vrouwen die bv geven langer niet ongesteld zijn na de bevalling als vrouwen die de fles geven? Nu begin ik ook te twijfelen.... Hoe lang is gemiddeld? Ik vrij iig veilig natuurlijk en mis het ook niet echt, maar toch...

Liefs,
Simone

hoi hoi,
ik loop ook te twijfelen over mijn ongi's. ik vind het ook erg vervelend dat ik mijn eigen lichaam niet meer ken. naast alle lichamelijke veranderingen, kan ik ook geen touw vastknopen aan mijn ongi. ik ben inmiddels 20 weken geleden bevallen en ben 2 keer ongi geweest. elke keer 40 dagen tussen elke ongi. nu slik ik sinds 1,5 strip weer de pil. tussen strip 1 en 2 ben ik niet ongi geweest, ik neem aan dat dat gewoon is omdat mijn lichaam er niet aan gewend is om na 21 dagen alweer ongi te worden.  rond 40 dagen na mijn ongi had ik wel ongi-krampjes en een beetje afscheiding dus denk dat dat mijn ongi had geweest. ik heb namelijk eigenlijk  normaal een vrij lange cyclus.  we zijn altijd veilig geweest. als ik tussen strip 2 en 3 weer niet ongi wordt, ga ik een test doen. Pfff, wel zenuwslopend hoor. nu zelfs meer dan voordat we zwanger waren. wil de komende 4 jaar niet weer zwanger raken, heb het al druk zat met 2 donderstenen van 20 weken.

mijn neef en vrouw dachten ook dat volledige bv als voorbeheodsmiddel gezien kon worden.... niet dus. die waren binnen 4 maanden alweer zwanger van nr 2.

Groetjes,
Petra

dankjullie wel voor reaktie's, ik wacht dan maar rustig af... Ik wil tot november BV geven en dan afbouwen en overgaan op 'vaste kost'   k heb dan bijna 1/2 jaar gekolfd en daar ben k best wel beetje trots op!!
Trouwens, een 2e kindje is bij ons heel welkom, dus daarover maak ik me geen gedachten, ik dacht alleen dat ik ook weer ongi zou moeten worden, maar k vind t prima zo   :)

Liefs Ynez

Hai, mijn kindje is nu 4 maanden, ben ook nog niet ongesteld geworden, ik geef borstvoeding. En dit geldt idd niet als voorbehoedsmiddel, absoluut niet, maar t kan wel te maken hebben met t uitblijven van je menstruatie. Ontzwangeren duurt sowieso wel n maand of 9, eer dat je lichaam weer als 'vanouds' is, en langer als je dan nog BV geeft...

Hej Ynez,

Onze Linde is nu 19 weken en ook ik ben nog niet ongesteld geweest. Ik geef nog 5 BV met drie, vier of meer uur ertussen afhankelijk van Linde haar behoefte. Ik mis t ook niet :))) het is wel prima zo. Vrijen doen we wel veilig, zij het niet zo vaak....:-(. Ik heb nogal last van een uitgedroogde doos.... (hi,hi, tja lekker uitgedrukt he...) Dus echt prettig is het allemaal nog niet. Kost ook wat tijd en de vlk zei tegen me dat die ongesteldheid wel een paar maanden uit kon blijven afh. van hoe je voedt. Ik wil in elk geval 6 maanden volledig BV geven, dus ik verwacht bij het minderen en overgaan op hapjes dat de cyclus dan weer op gang komt. groetjes Pippi

Terug
Bovenaan