ongewenste intimiteiten

Even een gekke vraag en misschien verklaren jullie me ook wel helemaal rijp voor het gesticht...

Ik ben er dus achter gekomen dat ik het helemaal niet op prijs stel als mensen zomaar aan mijn buik zitten! Van mijn man verwacht ik dat ie interesse toont en dan hij dan ook wel eens voelt, maar van anderen kan ik het gewoonweg niet hebben!
Zelfs mijn moeder vroeg eerst of ze mocht voelen, toen ik opmerkte dat de kleine erg beweeglijk was! Dat kon ik erg op prijs stellen, aangezien de plaats waar de kleine te voelen is, zeer laag zit!
Dus op zich, mensen die dicht bij me staan, als familie en mijn man en beste vriendin heb ik geen problemen mee, maar vage kennissen die ik bijvoorbeeld alleen uit het café ken, die moeten gewoon van me af blijven!
Heeft iemand anders ook zoiets, of ben ik gewoon een zeur?

groetjes
Sas

Nee, ik vind niet dat je zeurt!!
Ik zou al die aandacht wel vleiend vinden (niemand weet t nog, tis te pril) en van naaste vrienden en familie zouden ze wel mogen voelen, maar vraag eerst even!
Ik ga toch ook niet zomaar aan iemand zitten? En omdat je nu 'opeens zwanger bent'
moet het zogenaamd wel zomaar mogen?

Ikzelf ben het dus wel met je eens.

Liefs Channiël.

Ha meid, nou je bent niet rijp voor het gesticht hoor (hihi), want mensen denken dat zwangeren algemeen eigendom zijn. Ze spreken je aan in de supermarkt 'Hoe lang moet je nog?' 'O, dan ben je nog niet dik!' 'Wat ben je al dik!!!!!' 'mooie buik hoor!' 'Je kunt niet veel zien hoor!' 'Is het al ingedaald???' 'Even voelen hoor!' GRRRRR, allemaal koppen dicht want jullie gaat het allemaal niet aan en blijf van mijn lijf.  
Weet je, op een gegeven moment wen je er aan, sommige mensen vinden je dik, anderen juist helemaal niet. Tja... iedereen heeft een  mening over je. En al die aandacht is best fijn als mensen oprecht belangstellend zijn en zich niet uitlaten over hoe  dik je wel niet moet zijn of hoe je je moet voelen,  en zomaar ongevraagd aan je buik zitten.
Nou, mijn buurman (die ik nooit spreek) kwam een keer een pakje ophalen die de  TNT bij hem wilde bezorgen, maar hij was niet thuis. Toen hij mijn buik zag zei hij al voelend: "gefeliciteerd... mooi hoor!' Nou het voelde gewoon vies, want hij ziet er ook al niet fris uit  (hihi).      

Maar goed, een beetje balangstelling is ook wel heerlijk, vond ik. Ik miste dat echt nadat ik bevallen was. Dus geniet er ook van want zwanger zijn is toch echt een hele speciale tijd.

Idee: even terugvoelen aan iemands buik als die dat ongevraagd doet en als je het vervelend vind. Of aan iemands hoofd voelen.... vinden de meeste mensen heel vervelend als ze je niet kennen. Gewoon doen..... snappen ze het gelijk! Je kunt er dan bij zeggen: 'Wil je dat niet doen? Zo voelt dat namelijk!'

quote: Bloempje27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-04-2009 16:51:25'));

Idee: even terugvoelen aan iemands buik als die dat ongevraagd doet en als je het vervelend vind. Of aan iemands hoofd voelen.... vinden de meeste mensen heel vervelend als ze je niet kennen. Gewoon doen..... snappen ze het gelijk! Je kunt er dan bij zeggen: 'Wil je dat niet doen? Zo voelt dat namelijk!'

Hahaha Bloempje! Dat vind ik een hele goeie van jou! Ze zullen het vast noooooooit meer doen zonder het te vragen.
Want ook ik vind het eigenlijk onbeschoft om zomaar aan iemands buik te voelen. Inderdaad je mag dan wel zwanger zijn maar dat is nog geen vrijbrief om zomaar aan iemands buik te gaan zitten.

Groetjes Corina

Rijp voor het gesticht? Bij lange na niet zeg. Ik ben pas 12 weken zwanger, dus je ziet het nog niet. Maar als mensen het weten denken ze dat ze dat mogen. (zelfs een jongere op het werk, die ik heeeeel duidelijk heb gemaakt dat ik dat echt niet wil)
Maar zoals Bloempje zegt, gewoon ergens terug voelen....want niemand wilt dit.
Je hebt van die buikbanden met "afblijven" erop...die ga ik me echt wel halen. Vriendinnen en familie (dichtbij) mogen het zeker doen van mij, maar verder AFBLIJVEN!!!

xxx Tink

Helemaal niet raar, ik ben nu 25 weken zwanger en heb er ook best wel veel last van gehad.Familie en goede vrienden vind ik niet erg maar andere mensen moeten het gewoon eerst vragen.
Ik zeg het ook gewoon als mensen het doen dat ze het voortaan moeten vragen...
Ik heb ook een shirt van Vivian Ewbank gekocht met de tekst: do not touch!
Werkt perfect!
Shirts zijn 40,- en te krijgen via onderandere www.babydump.nl! en de site van vivian ewbank.

toevallig dat ik over  dit onderwerp vanmiddag uitgebreid geklaagd heb tegen mijn vriend! en inderdaad voor al in de supermarkt waar ik er het meeste last van heb dat onbekenden, vage kennisen, vaste klanten enz. mijn buik aan raken, gek wordt ik ervan!

beetje jammer is dat ik in de supermarkt werk (als bedrijfleidster en ben ook de dochter van de ondernemer) het dus niet slim is om de klant boos te maken. dan komen ze dus niet meer in de winkel (heb ik al gemerkt bij een die ik gezegd heb het niet te doen, die werdt boos). we hebben een buurtsuper dus elke klant is hard nodig!  

ik denk dat ik voor deze laatste 3 weken (dan lekker met verlof)  nog ff zo'n buikband met "afblijven" aanschaf, want hoe groter ik wordt hoe meer klanten het doen..misschien begrijpen ze de hint!

dus gek??? nee, dat ben je echt niet hoor!!!

groetjes karin

Terug
Bovenaan