Ongezond eten

Ik heb enorme trek in ongezond eten. Ik kan mezelf gewoon niet tegen houden daarin. Chips chocola en snoep zijn sinds ik zwanger ben ontzettend favoriet. Nu vraag ik me bezorg af of dit slecht is voor mijn kind….of is het alleen slecht voor mezelf.

Ik heb hetzelfde probleem. :-D

Ik probeer wel elke dag wat fruit te eten en in de avond gezond, maar die chocola kan ik echt niet laten staan haha! Inmiddels 35 weken zwanger en alles tot zover goed. ;-)

Haha herkenbaar XD. Ik had dit ook wel. Je hebt ook de zwangerhap app die ook aangeeft wat je wel en niet mag en als er eten in de schappen ligt die een ziekte met zich mee kunnen dragen (een waarschuwing dus). Ik denk als je het een beetje beperkt is er niks aan de hand. Ik heb cola gedronken elke week op het werk friet en snoep kon ik ook moeilijk laten. Inmiddels heb ik een zoontje van 12 weken die kerngezond is dus het komt goed. Let natuurlijk op dat je niet te gek doet maar dat moet denk ik ook als je niet zwanger bent. (Ik had wel een zwangerschapsvergiftiging maar dat had daar niks mee te maken al kan drop enzo wel je bloeddruk verhogen dus dat moet je wel echt laten)

Lekker hè! Volgens mij zijn er zoveel zwangeren met dit "kwaaltje".

Ik kreeg destijds wel de tip om even te letten op de hoeveelheid cafeïne die ik binnen kreeg. Want dat zit dus ook in chocolade en chocolademelk enz. En aangezien ik nog wel een kopje koffie per dag dronk ☺️

Ik mag niet meer, ook niet een beetje, want ik heb zwangerschapsdiabetes, ondanks dat ik slank ben en geen risicofactoren had. Maar dat heeft een andere oorzaak. 
Verder herken ik het wel en een beetje eraan toegeven lijkt me helemaal niet zo'n ramp. Zolang je een gezonde zwangerschap hebt, en het je gezonde voeding niet in de weg staat. Je weet zelf vast ook wel dat het ongezonde voeding is en dat het niet goed is om de hele dag door junk en snaai te eten. ?

Ik ben nog steeds (2,5jaar) na de zwangerschap 14kilo zwaarder kan ervoor. Ik denk nier dat t kwaad kan voor de baby. Maar zelf ga je daar niet gelukkiger van worden op langer termijn. Want die kilo's blijven 

Terug
Bovenaan