Ongezond eten

Haha volgens mij heeft iedere zwangere vrouw dit als ik het zo lees! En er zijn heeeel wat gezonde kinderen geboren. Ik denk als je je groenten en vitamines binnen krijgt dat het wel goed komt.

Het zal altijd beter zijn voor je kindje wanneer je gezond eet, hij/zij krijgt toch alles binnen wat jij eet. Dus als dat veel (ongezonde) vetten, zout, suiker en caffeine is, zijn dat zijn bouwstoffen.
Ik vermoed dat de cravings komen omdat je lichaam meer energie nodig heeft voor het bouwen van de baby en zoekt naar een manier om die behoefte snel te vervullen. 
Ik denk dat wanneer je die energie behoefte vooraf al invult met gezondere dingen die vullend zijn je minder behoefte zal hebben aan de ongezonde dingen.
Dit alles gezegd hebbende, ik trok tijdens mijn vorige twee zwangerschappen regelmatig een kroketje uit de muur en at soms 1 a 2 zakken chips per week. Kids lijken vooralsnog oke, maar ben altijd een beetje voorzichtig met dit soort verantwoording, je weet niet wat ze later ontwikkelen, wat uit later onderzoek nog blijkt relatie te hebben. Vroeger dachten we ook dat een sigaret en een glas wijn oke was.
Ik weet dat er vanuit de dieetwereld lijstjes bestaan met welke craving gelinkt is aan bepaald vitamine/voedingstekort, misschien zou je hier ook eens naar kunnen kijken?

ohhh zo herkenbaar! :)
ik had de afspraak met mezelf gemaakt dat ik elke dag m'n fruit, groente, vezels etc moest eten. En als ik daarna écht nog trek had nam ik wat lekkers. 
Ik hield uiteraard wel rekening met de producten die écht niet kunnen zoals teveel cafeïne en alcohol etc.. maar tijdens de zomer van 2020 at ik bijna elke dag een witte magnum hahahaha 

Terug
Bovenaan