Ik maak me zorgen om mijn dochter van 5, die in groep 2 zit. Dit jaar naar een andere klas gegaan maar ik ben al 3x gebeld dat ze onhandelbaar is. Ze is heel dominant, heeft een enorme sterkte wil en is erg slim in onderhandelen. Ze heeft grote moeite met gezag en autoriteit. Vandaag moest ze haar fiets af staan in de pauze omdat het wissel tijd was. Vervolgens deed ze dit niet, schopte het kindje die de fiets wilde hebben en toen de juf haar mee naar binnen nam en in de hoek zette, kreeg ze weer een woedeuitbarsting en heeft de juf geslagen. onacceptabel gedrag natuurlijk. Vorige week bleek dat ze steeds naar kindjes roept "als je dat niet doet, ben je mijn beste vriendin niet meer" en dit fluistert ze vervolgens ook in andere kinderen hun oor om te zeggen. Ik heb het met haar hierover gehad en uitgelegd dat dit niet leuk is en gewenst is. Ik heb een gesprek op school aangevraagd, want loop een beetje vast en weet niet zo goed wat ik moet doen. Op de BSO gaat het goed, thuis hebben we ook wel af en toe wat aanvaringen maar ik ben erg kort met haar dan. (Waar komt dit gedrag bij haar vandaan? ze heeft dit jaar 2 jonge onervaren juffen, zou ze dat voelen? vorig jaar echt geen last met haar gehad, bij haar andere juf). Iemand ook een dominante/moeilijke kleuter en hier ervaring mee?