Ik heb ook een zoon in groep 2. HIj is net 6 geworden en vertoont ook onhandelbaar gedrag, eigen wil is wet, niet luisteren en kinderen in de klas pijn doen, grote brutale mond. Ook thuis hebben wij daar problemen mee. Beloningssysteem vind hij niet interessant genoeg en zegt steeds mama ikvind het te makkelijk, terwijl zijn cito uitslagen niet echt goed waren vorig jaar. Helaas vond ik wel dat zijn naam op school met problemen te snel geroepen werd. Elke keer als ik hem ophaalde was er wel wat. Vandaag weer op moeten halen van school ivm veiligheid voor andere kinderen. Dit is de 3e keer, deze keer was het ook verstandiger hem morgen en overmorgen thuis te houden zeiden ze. Wil hem zowieso op een andere school plaatsen omdat hij deze problemen met de juf vorig jaar niet had, zij wist hem goed onder de duim te houden en te stimuleren. En dit jaar 2 nieuwe juffen die hem beiden niet kunnen handelen. Overigens is het geen groep 1, 2 en 3 meer maar onderbouw, middenbouw en bovenbouw. Hij zit dus in de onderbouw met peuters, groep 1 en 2 gemixt. Ik gaf al aan vanaf het begin dat ze dit gingen opzetten het geen systeem is. Ook vele leerkrachten die al jaren voor deze school werkten zijn hierdoor weg gegaan van school. Ik weet dat mijn zoon erg gevoelig is en ook slecht met prikkels kan omgaan. Daar voor zijn ze hem nu aan het analyseren doormiddel van een ergotherapeut. Heb hem ingeschreven voor een andere school maar ben zo bang dat hun dalijk zeggen zo'n kind willen we hier niet na alles wat er op zijn huidige school gebeurd is. Wat ik ook wel snap. Maar weet nu eigenlijk niet goed wat ik moet doen of hoe ik alles moet gaan aanpakken. Hij is net jarig geweest, sinterklaas en de kerstman dus brengt ook heel veel spanningen mee voor hem. Ik weet dat hij soms zijn buien heeft maar daaronder als hij positieve aandacht krijgt kan het een gigantisch lief jong zijn. Kan contact opnemen met een instantie maar daar Stan wachtlijsten voor waar je u tegen zegt eer dat hij de hulp kan krijgen die hij nodig heeft zijn we zo 3 jaar verder wat ik begreep. Ik weet echt niet wat ik moet doen nu!!!??