Onregelmatig cyclus

<p>Hallo,</p><p>Na 9 jaar de pil te hebben geslikt hebben wij de keuze gemaakt om te stoppen met de pil en open te staan voor het krijgen van kinderen. </p><p>Op 31 maart kreeg ik voor het laatst een ontrekkingbloed vanuit het stoppen met de pil. Na 37 dagen werd ik normaal ongesteld waarop ik blij reageerde aangezien ik met regelmaat lees dat dit wel eens een half jaar duurt. </p><p>Mijn volgende cyclus duurde 58 dagen waarna ik ook een normale menstruatie kreeg. </p><p>Na 69 dagen, afgelopen maandag kreeg ik verlies van bruine/slijme substantie! Ik herken dit vanuit je eerste dag dat je ongesteld bent, (alleen dan heb je 1 keer wat meer en dan is het klaar)Het bijzondere nu is dat dit al bijna een week aan houd en elke keer kleine beetjes en losse slijm propjes/slierten.. Daarbij heb ik nog geen druppel bloed gezien</p><p>Wie weet wat dit is, waarom houd het zo lang aan?  </p><p>Ik lees graag jullie ervaringen.. </p>
 
Dit herken ik wel. Afgelopen december met de pil gestopt, ook 8/9 jaar gebruikt. Heb sindsdien ook erg lange cyclussen, langste is 75 dagen en de kortste is 32 dagen, erg lang en wisselend dus.. 
Ik heb 2x een cyclus gehad met een week lang bruinachtig verlies, zoals jij ook beschrijft. Kon hier op internet niet echt duidelijk iets over vinden, wat dit betekend en of dit ook als menstruatie kan worden gerekend. Ik zat er toen wel over in of mijn cyclus wel weer op gang zou komen en of ik wel een eisprong zou hebben. Ik heb toen na die keren dat ik bruin verlies had ovulatietesten gebruikt en beide keren wel positief getest, dus ik heb die keren dat ik bruin verlies had maar wel als menstruatie gerekend. Een cyclus later wel weer een gewone menstruatie gehad zoals ik gewend was. Heel vaag soms hoe het lichaam werkt.. ?
 
Oh wat gek. Geen ervaring nog maar vroeg me af wanneer jullie naar dokter gaan met zo'n onregelmatige cyclus?  
Ik ben in juni gestopt met pil . Eerste menstruatie na 38 dagen. En net een cyclus gehad van 55 dagen. Dus lijkt erg op die van jou. Ga nu de volgende nog wel even afwachten. Maar ken ook iemand die medicijnen krijgt om een regelmatige cyclus te krijgen. Want zo loopt het alleen maar op. Hoe zien jullie daar tegen aan??
 
 
Ik zou je lichaam gewoon even te tijd geven na al die jaren die troep geslikt te hebben. Als er niks mis is komt je cyclus meestal met 6 maanden wel weer terug, soms eerder soms later, als dit na 6 maanden nog zo is kun je altijd naar de huisarts gaan om te laten kijken. Als je het niet vertrouwt kun je altijd eerder gaan maar waarschijnlijk krijg je hetzelfde advies. Het kost bij sommige helaas wat meer tijd om een normale cyclus op te pakken en helaas hebben sommigen ook zonder reden een onregelmatige cyclus. Geef het wat tijd en maak het regelmatig gezellig zonder stress werkt het beste, of ovulatietesten gebruiken als je iets meer wilt weten, succes ☺️
 
Ik lees ook met regelmaat dat mensen teunisbloem olie slikken voor een regelmatig cyclus. Ik zit in twijfel om hier ook mee te beginnen. Slikken ze misschien dat? Of via de huisarts medicatie? 
 
Ik heb teunisbloemolie geslikt deze cyclus en hij was 55 dagen haha dus ga deze keer zwanger worden slikken van Etos denk ik. Las ik ook goede recensies over
 
Hoi meiden, 
Wat vervelend die lange cycli! Ik ben zelf erg onregelmatig ongesteld en na bijna een jaar heb ik me laten onderzoeken en kwam er pcos uit.
Het verschil bij mij was echter dat ik na het stoppen van de pil eerst regelmatig ongesteld leek te zijn. Mooie tussenpozen van 28 dagen en daarna na 4 maanden het ineens alle kanten op ging. 36, 42, 26, 58 etc...  En ik kon met ovulatietesten ook geen eisprong vinden.
Ik hoop voor jullie dat het dus nog het "ontpillen" is. Kunnen jullie je herinneren of dat jullie voor het gebruik van de pil wel een regelmatige cyclus hadden? Want dat had ik ook al niet. (Voordat ik iedereen bang maak met m'n verhaal)
Ik duim voor meer duidelijkheid en kortere cycli ;-)
 
Ik weet niet meer wat mijn cyclus was voordat ik aan de pil ging. 1 ding weet ik wel zeker dat ik er nooit meer aan ga, wat een bende! 
Op welke manier gebruik je een ovulatie test? Gedurende de cyclus elke dag? Of alleen als je het gevoel hebt dat je een eisprong hebt? Welk merk is handig te gebruiken? 
 
Terug
Bovenaan