Onregelmatig cyclus

@tralala ik had voor de pil ook onregelmatige cyclus maar volgens mij wel elke maand. Maar wist nooit wanneer ik ongesteld zou worden vaak om de 5 weken ofzo. Is al zolang geleden?
Hoe gingen die onderzoeken precies in zijn werk?  Met zo'n enge eendenbek zeker ☹??
 
Je bent nog echt maar kort geleden gestopt met de pil bij mij duurt het nu een jaar mijn " normale cyclus is rond de 34 en 42 dagen maar heb ook wel eens pieken gehad van 60 dagen . Zit nu zelf ook in een lange cyclus en heb nu op dag 62 een positieve ovulatie test.  Mocht je over 1 jaar nog een onregelmatige cyclus hebben ga dan even naar de huisarts heb ik nu ook gedaan en blijk dat ik pcos heb . 
 
Hoi kkkk, nou gelukkig geen eendenbek gezien maar het is wel dmv een interne echo vastgesteld bij de gynaecoloog. Dat gebeurde bij mij met een soort dildo (niet heel groot) waar een echo-iets op zit. Dan kan je op een scherm je eileiders en baarmoeder zien. Bij mij waren er toen veel vochtblaasjes op de eileiders te zien en dat betekende dus pcos.
De ovulatietesten combineerde ik met de billingsmethode. Dan controleer je je cervixslijm iedere dag. Wanneer die doorzichtig, soepel en rekbaar is. (Op de meest vruchtbare dagen kan je zelfs draden trekken) dan ging ik ovulatietesten gebruiken. Je kan het natuurlijk ook iedere dag doen  totdat je de eisprong hebt gevonden maar bij een lange cyclus kan dat een duur grapje worden.
 
Hi allemaal
Helaas kan ik me bij jullie "clubje" aansluiten. Ik ben eind maart gestopt met de pil (na 15 jaar) had de eerste keer een cyclus van 34 dagen (had goede hoop) 34 - 21 - 48  en zit nu op dag 64...
vorige cyclus heb ik ook 3/4 dagen lichtjes bruin bloed verlies gehad, maar uiteindelijk toch nog 2/3 dagen echt ongesteld maar lang niet zoals ik had toen ik aan de pil was.
Vervelend vind ik eraan dat je nooit weet waar je aan toe bent, zwanger of niet ? rekening houden met alcohol of niet ? geen contactsporten meer doen wat als...? Aankomende feestjes, etentjes blablabla. Begrijp me niet verkeerd, vind het absoluut niet erg om alles te laten, maar die onzekerheid en die ellendige lange cyclussen pffff.
 
 
Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Voordat ik aan de pil zat al, dat was ook de reden om aan de pil te gaan... Nu ben ik bijna 2 jaar van de pil al, na 9 maanden ben ik naar de huisarts geweest en die zei; als je een kinderwens hebt kom je maar terug, geef het de tijd. 3/4 maanden later hadden wij zoiets we gaan het proberen ondanks nog steeds die onregelmatige cyclus... En na 4 maanden was ik zwanger! Dus het kan wel met een onregelmatige cyclus!! Maar helaas is dit wel in een miskraam geëindigd ? Nu zijn we 4 maanden verder na de miskraam en is mijn cyclus weer onregelmatig.. 28-34-43.... Dus ben ik naar de dokter gestapt en die heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog. Daar hebben we nu een afspraak staan.
Na een half jaar zou ik naar de huisarts gaan.. geef je lichaam wel de tijd om die 'rotzooi' uit je lichaam te krijgen!
 
[quote quote=10245919]Hoi meiden, Wat vervelend die lange cycli! Ik ben zelf erg onregelmatig ongesteld en na bijna een jaar heb ik me laten onderzoeken en kwam er pcos uit. Het verschil bij mij was echter dat ik na het stoppen van de pil eerst regelmatig ongesteld leek te zijn. Mooie tussenpozen van 28 dagen en daarna na 4 maanden het ineens alle kanten op ging. 36, 42, 26, 58 etc… En ik kon met ovulatietesten ook geen eisprong vinden. Ik hoop voor jullie dat het dus nog het “ontpillen” is. Kunnen jullie je herinneren of dat jullie voor het gebruik van de pil wel een regelmatige cyclus hadden? Want dat had ik ook al niet. (Voordat ik iedereen bang maak met m’n verhaal) Ik duim voor meer duidelijkheid en kortere cycli ?[/quote]
Hi. Heb je nu iets tegen de PCOS? Clomid ofzo? Ik ben me erin aan het verdiepen en maakt me een beetje bang... Ivm de kinderwens... Ik heb ook dingen gelezen over DCI... Ervaring mee? Hebben jullie ook die kinderwens nu al? 
 
Hey hey, 
Ik zit nog aan het begin van het traject en moet nog een hoop onderzoeken voordat ik medicatie ga krijgen. Ik heb een kinderwens dus daarom had de huisarts me ook doorgestuurd naar de gyn. Op dit moment moet ik wachten op de ongesteldheid voordat de onderzoeken gedaan kunnen worden. 
In andere topics kan je meer lezen over ervaringen van meiden met clomid en of leprazol.
Ik herken heel erg die onzekerheid van de contactsporten, alcohol en het eten. Maar na nu een jaar aanmodderen laat ik me lekker gaan. Ik stop de seconde dat ik een positieve test in mijn handen heb! En doe tot die tijd lekker wat ik wil, anders dan blijf ik mezelf dingen ontzeggen die misschien wel gewoon kunnen en ga ik me in allerlei bochten wringen en mezelf blij maken om daarna weer teleurstelling te hebben. 
Maar het blijft lastig hoor, ik heb er regelmatig ruzie over met mezelf ;-)
 
@ttralala bedankt voor je reactie. Hopelijk wordt je snel ongesteld zodat de onderzoeken beginnen en je kan worden ingesteld op medicijnen.  Ik wacht nog af natuurlijk. Ben in juni gestopt met de pil. Dus hoop dat mijn lichaam de cyclussen wat korter nog maakt. Gebruik wel elke dag ovulatietesten. Vorige cyclus voor eerst. En merkte ook dat ik meer afscheiding toen had dus misschien start ik nu ook wel wat later. Want is wel duur inderdaad. Vond pas op dag 40 mijn ovulatie en was toen dag 10 al begonnen haha. Ga nu sowieso dag 20 pas beginnen denk ik.. maar eerste cyclus was 38 dagen dus wil hem ook niiet  missen haha. 
 
Terug
Bovenaan