onregelmatig, iets tegen te doen? veel vragen...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Ik lees al een tijdje mee, leuk om jullie verhalen te lezen. Maar nu zit ik zelf met een vraag.Ik ben in augustus gestopt met de pil en sindsdien hele onregelmatige cyclus, varierend van de 6 tot 10 weken. Ik heb ook geen idee of ik wel een eisprong heb. Is het zo dat als je ongesteld wordt je ook een eisprong hebt?
En kan de dokter iets voorschrijven om regelmatig ongesteld te worden? We willen binnenkort aan onze eerste ronde beginnen, maar als ik maar 1 x per 10 weken ongesteld wordt, heb ik per jaar misschien ook maar 5 of 6 kansen om zwanger te worden en weet ik natuurlijk ook niet wanneer ik vruchtbaar ben.

Weet iemand ook waar je de ovulatietesten kan bestellen via internet?

Nou, dat zijn veel vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want om nu al gelijk naar de huisarts te stappen... Die zal vast zeggen probeer het maar eerst een tijdje... Hmmm...

Liefs, Lisanne

Hai meis,

Er zijn tal van middelen om je cyclus op gang te helpen. Ga er vooral mee naar je huisarts. Op dit forum lees je vaak over meiden die met behulp van een pilletje normale cycli hebben. En volgens mij heb je (als je de pil niet gebruikt) als  ongesteld wordt, een eisprong gehad.
Ovutesten kun je bestellen  bij sensitest.nl of matcare.nl of L10.nl. Maar er zijn er nog veel meer. Ze kosten niet veel via het internet en je kunt naar hartelust testen. ze gaven mij een goed beeld van mijn cyclus.

succes
Annette

Hoi Anette,
Dankjewel voor je snelle antwoord! Een opluchting dat er met een pilletje al een regelmatige cyclus op gang te brengen is! En heb de site gevonden... Denk dat ik dat ook maar ga bestellen! Kan natuurlijk geen kwaad om inzicht in mijn cyclus te krijgen! Super, nogmaals bedankt!!

x lies

Weet je misschien ook of je meer kans hebt op een miskraam of een aangeboren afwijking? Of zijn ook eicellen die er wat langer over doen over het algemeen gewoon goed? Ik maak me toch wel een beetje zorgen en vind het ook vervelend om hiermee naar de huisarts te gaan..

x

Hoi Annette,
Ik las trouwens net dat je na een mk toch zwanger bent! Ik hoop dat het dit keer heel goed met je mag gaan!!! Succes en geniet er van!
x lies

Als er langer dan 6 weken tussen 2 menstruatie's zit, heb je volgens mij geen eisprong.
Ik was ook maar 1x in de 7 tot 10 weken ongesteld. Nou ja ongesteld, verloor een paar dagen 3 druppels bloed ofzo.
Omdat ik ook een kinderwens had, ben ik naar de gynaecoloog door gestuurd.
Daar zag je op een echo, dat mijn eitjes niet groot genoeg rijpten en daardoor in mijn eierstok bleven zitten. Ik wist niet beter dat ik aan de medicijnen moest om zwanger te worden.
Wegens omstandigheden heb ik het toen even laten rusten.
Ben toch nog spontaan zwanger geworden, waarschijnlijk bij mijn allereerste eisprong.
Stress doet ook geen goed.
Succes.

Hey liesje,

Als je heel onregelmatig ongesteld bent kun je vragen om een doorverwijzing naar de gynacoloog omdat het dan heel goed mogelijk is dat je geen eisprong hebt.
Ze zullen dan waarschijnlijk aangeven dat je eventueel clomid zou kunnen slikken daar krijg je een regelmatige menstuatiecyclus van. Maar maak je vooral geen zorgen! Ze hebben tegen mij altijd gezegd dat het beter aan de vrouw kan liggen dan aan de man, bij de vrouw kunnen ze het probleem vaak wel oplossen door medicijnen. Bij een man echter niet!!

Dus houd goede moed!

Liefs Bella

Ben blij de reacties te lezen.. Ga nu lekker slapen en niet meer piekeren... Volgende maand de 1e ronde in!!! Pfff. als nu de rd maar snel komen..... Des te eerder kunnen we beginnen!! Deze week huisarts bellen en hem maar even raad vragen!
Ik kan nu in elk geval lekker slapen!
Als er nog meer mensen dit lezen die dit herkennen, hoop ik dat jullie blijven reageren, ik ben wel benieuwd of dit veel gebeurt!!
hoop voor jullie allemaal dat jullie snel zwanger zijn. (en voor mezelf ook...)

Liefs, Lisanne

Terug
Bovenaan