Onregelmatig ongesteld

<p>Hallo,</p><p>Ik ben weer onregelmatig ongesteld. Na de bevalling van mijn zoontje is dit een tijd goed gegaan. Maar opeens was ik 1 week over tijd, een test gedaan en niet zwanger een paar dagen later werd ik ongesteld. </p><p>Nu willen we voor een 2de kindje gaan, maar ik vind het super lastig om niet te weten wanneer me eisprong is en ik ongesteld zou moeten worden.</p><p>Ik doe dus vanaf dat ik niet meer ongesteld ben ovulatietesten van de action.</p><p>Heeft er iemand nog tips om hier mee om te gaan?</p><p>Bij de 1ste zwangerschap heb ik het ook zo gedaan en hebben we eigenlijk maar 1x een positieve ovulatietest gehad in bijna 1 jaar tijd en toen was ik zwanger die maand</p><p>Liefs</p>
 
Hoi IH, ik herken je verhaal. Ik was zowel voor ik zwanger werd van ons eerste en nu tijdens het proberen voor onze tweede onregelmatig ongesteld. Ik heb een app om het bij te houden, maar iedere maand is het anders. Wat voor mij werkt is om goed naar mijn lichaam te luisteren en op signalen te letten, ik maak dus geen gebruik van testen maar let op mijn afscheiding en heb bij mijn eisprong altijd gecontreerde kramp bij mijn eierstok. Dit is uiteraard lastig als je deze signalen bijvoorbeeld niet voelt en dan kun je je misschien beter baseren op temperaturen en testen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Veel succes!
 
Hi,
Ik herken je verhaal enorm.
Ik ben afgelopen oktober gestopt met de pil omdat we graag voor een tweede kindje wilden gaan. Sindsdien heb ik een onregelmatige cyclus. Dit heb ik eerder nooit gehad. De afgelopen maanden heb ik ook ovulatietesten gebruikt omdat ik geen idee had of en wanneer mijn eisprong zou zijn. De eerste twee keer kreeg ik ook geen positieve ovulatietest te zien, maar de laatste keer gelukkig wel. Wel pas op dat 23! Dus tip is om lang door te testen, misschien heb je ook een late eisprong. Hierna was het hopen dat ik een langere cyclus had, anders was de periode tussen eisprong en menstruatie niet lang genoeg om het eitje te laten nestelen. Een enorme verrassing toen ik afgelopen woensdag een positieve zwangerschapstest in handen had.

Hopelijk heb je snel een positieve ovulatietest in handen en lukt het zwanger worden op deze manier!
 
Ben je toen wel vaker ongesteld geweest en dat je je eisprong niet gevonden hebt?
Of heb je maar 1 eisprong gehad, en toen dus zwanger? En dus niet ongesteld geweest? 
Dat zijn wel twee verschillende verhalen met hun eigen tips
 
 
Lewis: ja ik word wel altijd ongesteld maar heb 1x me eisprong gevonden en die keer was ik dan ook zwanger.
Mamalott: gefeliciteerd met de zwangerschap
Fabiola: ik merk eigenlijk nooit iets aan me lijf. Al had ik een paar dagen terug ineens het gevoel van een wee, na 2x was dat ook weer weg, ik heb dat verder nog nooit gehad en weet ook niet wat ik er van moet denken.
 
Je kunt je eens verdiepen in de verschillende soorten LH pieken en manieren van ovulatietesten doen. Hoe doe je ze nu?
 
Terug
Bovenaan