Onregelmatig ongesteld

Iedere avond plas ik in een potje en houd ik hem daar in, dit doe ik voor dat ik naar bed ga. Zo is het het stabielste in de tijd. Ik werk onregelmatig waardoor het lastig is om altijd precies op dezelfde tijd te doen
 
Probeer eens met tweede ochtendurine, die is geconcentreerder. Kan zijn dat je weinig LH hebt. Dus bij waken plassen. Een glas water. En als je weer moet, de test doen. 
Je kan ook 2 keer per dag testen om een evt zeer korte LH piek op te vangen. Sommige vrouwen hebben dat.
Als je goedkopere testen zoekt, kijk eens op de website van zwanger en kids naar de dipsticks. Die werken hier prima.
 
Hoi!

Heel herkenbaar wat ik hier lees.
Ik heb een zoontje van 1,5 en wij willen graag een tweede kindje.
Omdat ik aan de prikpil zat al in januari gestopt (toen moest ik eigenlijk een nieuwe prik).

Na mijn zwangerschap eigenlijk constant een onregelmatige cyclus gehad. Dan 40 dagen, dan na 3 dagen geen menstruatie gelijk weer een nieuwe cyclus. De app (Maya) snapt helemaal niks van mij zeg maar..
Ook nu ik gestopt ben met de pil wordt dit niet beter.
Ik heb al een inwendige echo gehad ter controle en ook de test voor baarmoederhalskanker gedaan een aantal maanden geleden.

2 weken geleden opnieuw contact gehad met de dokter en die geeft aan dat dit echt door de prikpil kan komen en dat ik het nog tot eind september moet aankijken. Hij zei ook dat er een grote kans is dat ik nog geen eisprong heb en dat mijn baarmoeder gewoon steeds het slijmvlies ververst door een slechte hormoonhuishouding.
Ik word er echt moedeloos van. Vorige was ik5 maanden na het stoppen met de prikpil zwanger. Het is niet dat wij nu mega haast hebben, maar van die onregelmatigheid word ik echt moedeloos.
Ook mijn vriend vind het uiteraard niet leuk, zeker niet als ik in één maand 75% van de tijd ongesteld ben..

Is er iemand die tips heeft oid?
Niet eens perse voor zwanger worden, maar vooral voor het hoe hiermee omgaan en wellicht verbeteren van je hormoonhuishouding?
 
Ik vind het testen wel fijn om te weten wanneer ik ongesteld zou moeten worden en niet in spanning hoef te wachten als ik denk dat ik over tijd ben.
Ik heb afgelopen vrijdag een hele duidelijke posotieve test gehad. Gister een klein beetje bloedverlies en vandaag weer een klein beetje.
Vind het nu ook spannend. Ga ik ongesteld worden of is het van de eisprong of weer van de innesgeling.
Dit maakt me dan ook weer onzeker.
 
Volgens mij zijn de ovulatietesten van Sensitest ook goed. De dipsticks, en dan wel de 'sensitive' variant. Dan zie je namelijk altijd een 2e streepje maar deze loopt op richting je eisprong. Zo kun je het iets beter in de gaten houden. Want als je alleen moet wachten op dat 2e streepje lijkt me dat slopend. Misschien is je LH waarde gewoon niet zo hoog voor de Action ovu test... 
Lees maar even op de website van sensitest over de sensitive. Ziet er goed uit. Ik heb ze gisteren besteld en ga vanaf volgende maand daarmee proberen (ook nog nooit gedaan). 
 
Terug
Bovenaan