Ik heb juist altijd gehoord dat je je uit moet gaan van je langste cyclus, niet je kortste. Omdat je dan kans hebt dat je veel te vroeg test. Volgens mij moet je officieel (maar pin me er niet op vast) je langste cyclus pakken en daar dan nog 7 - 10 dagen bij optellen om zeker te weten dat je niet te vroeg test.
Ik ben zelf ook bekend met een onregelmatige cyclus, variërend van 32 tot 56 dagen. Ik ben nu bijna 29 weken zwanger van ons tweede kindje en heb elke keer getest als ik al een week riep dat ik ongesteld ging worden, haha. Ik had verder echt geen zwangerschapskwaaltjes, alleen gewoon heel erg een menstruatiegevoel. Krampen, zeurende buik en een ongemakkelijk gevoel in mijn baarmoeder. Alleen het bloedverlies bleef uit, dus moest ik van mijn man toch maar een test doen (dit was de eerste keer dat ik zwanger bleek te zijn). Bij mijn tweede zwangerschap herkende ik dit, omdat het bloedverlies dus niet doorzette, en heb ik weer een test gedaan. Beide keren bleek ik pril zwanger te zijn. De 'echte' kwaaltjes kwamen bij mij elke keer pas tussen week 6 en 7 zwangerschap.