Onregelmatige cyclus wanneer overtijd

<p>Hallo dames,</p><p>Wie is ook onregelmatig ongesteld en wacht tot die kan testen? Ik zit op eem cyclusdag 36 en me langste was 43. Ik heb wel paar voor tekennen dat ik ongesteld word maar kan het kan ook vroege zwangerschap kwaaltjes zijn. Ik zit in de zenuwen ook al ga ik er vanuit dat mijn mentruatie doorkomt. Ik kan pas over een week testen.</p><p> </p>
 
Ik heb juist altijd gehoord dat je je uit moet gaan van je langste cyclus, niet je kortste. Omdat je dan kans hebt dat je veel te vroeg test. Volgens mij moet je officieel (maar pin me er niet op vast) je langste cyclus pakken en daar dan nog 7 - 10 dagen bij optellen om zeker te weten dat je niet te vroeg test.
Ik ben zelf ook bekend met een onregelmatige cyclus, variërend van 32 tot 56 dagen. Ik ben nu bijna 29 weken zwanger van ons tweede kindje en heb elke keer getest als ik al een week riep dat ik ongesteld ging worden, haha. Ik had verder echt geen zwangerschapskwaaltjes, alleen gewoon heel erg een menstruatiegevoel. Krampen, zeurende buik en een ongemakkelijk gevoel in mijn baarmoeder. Alleen het bloedverlies bleef uit, dus moest ik van mijn man toch maar een test doen (dit was de eerste keer dat ik zwanger bleek te zijn). Bij mijn tweede zwangerschap herkende ik dit, omdat het bloedverlies dus niet doorzette, en heb ik weer een test gedaan. Beide keren bleek ik pril zwanger te zijn. De 'echte' kwaaltjes kwamen bij mij elke keer pas tussen week 6 en 7 zwangerschap. 
 
Wat erg om te horen! Misschien een domme vraag maar hoe krijg je een buiten baarmoedelijke zwangerschap? Of heeft dat geen specifieke reden? Ik ken een vriendin die day heeft gehad en die heeft na een jaar toch wel een kindje gekregen. Helemaal gezond! 
 
Elsiejoy, in jouw geval snap ik dat je er anders in staat. Niet ieder advies is natuurlijk hetzelfde en komt altijd vanuit een andere hoek. 
Gebruiker, hoe lang ben je al gestopt met anticonceptie? Het kan namelijk ook zo zijn dat je lichaam nog alles aan het regelen is, en dat je pas over een paar maanden echt een regelmatige cyclus krijgt. Of hij wordt nooit helemaal regelmatig. Er zijn ook vrouwen die, met een lange en onregelmatige cyclus, iedere week gewoon een test doen tegen de tijd dat ze hun menstruatie verwachten. Gewoon om het uit te sluiten. Maar dat is maar net waar je je prettig bij voelt. Ik vind zelf 36 dagen niet heel lang en 43 dagen is voor mijn cyclus soort van gemiddeld. Mijn kortste cyclus heeft namelijk 32 dagen geduurd en mijn langste 56, en ik zit daar dus iedere keer tussenin - heel onregelmatig dus. Meestal wacht ik gewoon af, maar ik herken ondertussen (na twee zwangerschappen) de symptomen van mijn lijf als ik zwanger blijk. Dat scheelt ;)
 
Ik ben in oktober 2018 gestopt met de pil. Sindsdien is mijn mentruatie inderdaad van slag. Mijn kortste mentruatie was 23 dagen en me langste 42. Maar het gemiddelde was wel 33 zoiets. Nu zit is weer op 40 vandaag. Ik heb wel het gevoel dat dit weekend mijn memtruatie doorkomt. Anders ga ik woensdag testen. 
 
Terug
Bovenaan