onregelmatige cyclus

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Wie kan mij helpen?? Ik wil graag zwanger worden, ben bezig met ronde 7, maar ben vreselijk onreglmatig ongesteld. De ene keer duurt mijn cyclus 18 dagen, de andere keer 34. Ben ook al twee keer 15 dagen achter elkaar ongesteld geweest. Heeft iemand hier ervaring mee en wie kan me wat meer vertellen over ovulatietesten, heeft dit wel zin als je zo onregelmatig ongesteld ben??

groetjes lorelijn

ik kan je helaas niet helpen meid, maar anders kan je nog een afspraak maken met je huisarts en vertellen dat jullie al een tijdje bezig zijn en dat je zo'n onregelmatige cyclus hebt, misschien stuurt ie je door naar de gyn
Sterkte meid

xxx linda

Ik ben het met linda eens, zou zo ook niet blijven doorgaan. Het is nu toch al een aantal maanden, zou idd vragen naar een verwijzing voor de gyn.
Sterkte meid, snap dat dit erg vervelend is ....

liefs happy

Hoi Lorelijn,
Ik ben zelf nu 13 maanden geleden gestopt met de pil en heb ook een hele onregelmatige cyclus tussen de 28 en 44 dagen. Gelukkig duurt mijn menstruatie gewoon 5 dagen. Voordat ik aan de pil begon was ik soms ook wel 2 tot 3 weken ongesteld.
Ik ben in mei begonnen met ovulatietesten en temperaturen. Temperaturen om te zien of ik daadwerkelijk wel een eisprong heb en ovulatietesten om niet te hele maand te hoeven klussen, want dan is de lol er gauw af.
De afgelopen maanden merkte ik ongeveer wanneer mijn eisprong naderde, omdat ik dan draderig slijm had. Eén tot twee dagen na dit slijm had ik een positieve ovulatietest en dan ging de temperatuur ook heel mooi omhoog en bleef ook mooi hoog. Dus met mijn eisprong zit het denk ik wel goed. Ik heb met de huisarts afgesproken dat ik drie cyclussen achter elkaar moest temperaturen, ben nu met de derde bezig. Dan zou ik weer terugkomen en dan wil ik wel graag dat er eens naar gekeken wordt, want ik heb momenten dat ik wel gek kan worden. Zit nu al op dag 22 en nog steeds geen slijm en ook geen positieve ovulatietest.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ovulatietesten helpen mij   over het algemeen wel, helaas nog niet genoeg om zwanger te worden....

Pink

Hoi Lorelijn,

Mij lijkt het verstandig om naar de huisarts te gaan. Want dit is wel erg onregelmatig en vreemd. Als je cyclus korter is dan 21 dagen heb je die cyclus waarschijnlijk geen eisprong gehad. En als je zo lang achter elkaar ongi bent is ook niet goed. Dus waarschijnlijk is je hormoonhuishouding in de war, als ik je verhaal zo lees.

Groetjes,
leeuwtje

Hoi meiden, bedankt voor de reacties, ben vorige maand al bij de huisarts geweest, die zei dat ik of af moest wachten of dart hij me hormonen zou kunnen geven zodat het allemaal weer wat rustiger word in mijn hormoonhuishouding, maar ja, met die hormonen kan je weer niet zwanger worden....Dus dat lijkt me geen goed idee!

groetjes Lorelijn

Hoi Lorelijn,

Wat verveledn dat je onregelmatige cyclus hebt. Ik kan er ook over meepraten. Ik ben in april gestopt met de pil en daarna een maal natuurlijk ongesteld gworden na 117 dagen. Nu had ik gehoopt dat het vanaf die tijd weer regelmatig ging worden maar die droom is ondertussen vervlogen. Ik wacht ondertussen alweer 40 dagen en ik denk dat ik er ook nog een aantal te gaan heb.
Ik heb wel een test gedaan maar die was negatief, dit dacht ik ook wel maar je wordt er erg onzeker van. Je let steeds meer op je lichaam en voelt alle kwaaltjes.
Ik weet verstandelijk wel dat je er niet teveel mee bezig moet zijn maar dat is erg lastig. Ik heb momenteel veel zwangere vriendinnen om mij heen en nu ik eenmaal de knoop heb doorgehakt kan het niet snel genoeg gebeuren.
Nou ik heb weer even mijn hart gelucht, veel succes en hopilijk komen de rode duivels snel

Liefs Tjoller

HOI LORELIJN
Ik heb zelf ook een onregelmatige cyclus . Dan 48 dagen en dan weer 35 dagen , en op en neer . Dan is het zeker moeilijker om zwanger te worden . Ik was 2 weken geleden begonnen met ovulatietesten van clear blue , wel duur maar 99 % betrouwbaar . Ik had vorige week woensdag mijn eisprong . Je moet dan binnen 24 / 48 uur vrijen . Nu is het dus afwachten . Mijn man en ik deden al die andere maanden steeds om de dag vrijen .Maar dat is moeilijk vol te houden . Daarom zijn we die testen gaan gebruiken . Je moet dan elke dag (smorgens met het liefste nuchtere urine  ) testen , net zolang door gaan totdat  je de eisprong hebt . Dit word poging 7 voor ons . Ik vind het erg spannend .
Veel succes groetjes Kim

Terug
Bovenaan