Onregelmatige cyclus

<p>Hoi lieve dames! <br /><br /></p><p>ik heb in februari mijn eerste miskraam gehad bij 12 weken</p><p>1 april ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden en daarna op 12 mei weer . Hierin zat een cyclus van 41 dagen .. had wel al eerder licht bloedverlies maar het zette echt pas op 12 mei door </p><p> </p><p>hebben meerdere hier last van? En kan ik überhaupt zwanger raken met zo’n onregelmatige cyclus ? Ik heb Sinds kort de clear bleu ovulatie testen gehaald maar tot nu toe nog geen smiley . Wie helpt mij uit mijn onzekerheid ??</p><p>veel liefs </p>
 
Hee Soofje,
Ik denk dat je hier echt niet de enige in bent met een onregelmatige cyclus, dat lucht misschien een beetje op om dit te weten. Ik lees hier en heb het ook van vriendinnen en zus gehoord dat veel vrouwen dit hebben. Zeker in het begin na het stoppen van anticonceptie.

Wellicht anders eens bespreken met jouw huisarts? Die kan je ook adviseren en meekijken. Geloof dat een gynaecoloog hier ook onderzoeken in kan doen.

Groetjes,

D
 
Hoi hoi ,
Dnakjwel voor je lieve reactie ! 
Ik twijfel ook enorm Om naar de huisarts te gaan . We zijn in november begonnen en waren eigenlijk gelijk zwanger .. 
ze zeggen dat de eerste maanden toch erg onregelmatig zijn na een Miskraam .. wat zou jij doen ? 


veel liefs 
 
Mijn ervaring is dat je het eerst zeker 1 jaar moet proberen voordat ze je door willen verwijzen. Mijn huisarts wilde dat ook pas doen toen 3 maanden niet ongesteld werdt. Achteraf toen al 8 weken zwanger maar dan willen ze je vaak pas doorsturen
 
Hier een cyclus tussen de 28 en 42 dagen. Ben 2x de 2e ronde zwanger geworden. Nu zwanger van de 3e omdat ik uit ging van 42 dagen, maar het waren er 28.

Dus onregelmatig hoeft echt niet te betekenen dat het moeilijk gaat. Het kan wel wat lastiger zijn om je ovulatie te vinden.
 
Ik heb cyclussen van 28 tot 45 dagen en een dochter en 3 vroege miskramen. Dus ja je kan zwanger worden.  Bij mij is hormonaal en wat eirijping betreft nooit wat raars gevonden. 
Het feit dat je een miskraam hebt gehad is natuurlijk heel verdrietig, dat wil ik zeker niet bagatelliseren. Maar ook hoopvol. Vaak is een miskraam omdat het vruchtje niet levensvatbaar is. Pure pech. En zwanger raken is dus wel gelukt. Hoe lang ben je bezig?  Wij werden pas na een jaar doorgestuurd en dat was vlak na mijn eerste vroege miskraam. Een echo bloedtestje en 1 zaadonderzoekje werden aan de kant geschoven met de melding: er komen hier ook mensen die niet succesvol zijn (doelend op de miskraam). Ga maar weer een half jaar proberen. Er bleek later een probleem bij mijn man te zijn. Maar dat is een ander verhaal. Ik bedoel hiermee te zeggen dat een onregelmatige cyclus, zeker met een eerdere zwangerschap in mijn ervaring geen reden is voor een doorverwijzing. 
Er zijn best veel vrouwen die geen keurige regelmatige cyclus hebben. Zeker na een miskraam kan dit een tijdje zo zijn.
 
Ik zou nu nog even doorgaan met je ovulatietesten of gewoon afwachten of je cyclus zich herstelt (uiteraard wel gewoon blijven proberen zwanger te worden). Ik denk dat je zo kort na een miskraam nog niet echt kan spreken van een onregelmatige cyclus, al is het natuurlijk wel frustrerend. Had je trouwens voor november al wel enige tijd (zonder hormonale anticonceptie) een stabiele cyclus? Of was je toen pas net gestopt met de pil/hormoonspiraal/andere hormonale anticonceptie?

Als je echt gekke dingen merkt aan je cyclus, dan kan je altijd even overleggen met de huisarts of verloskundige of je in aanmerking komt voor een controle of de miskraam goed is voltooid, al denk ik niet dat je meteen fertiliteitsonderzoek kan verwachten. Daarvoor moet het onregelmatige echt nog wel een tijdje aanhouden of ook andere redenen zijn voor onderzoek, want het is vrij normaal als het na een zwangerschap (zeker een miskraam van een zwangerschap die al vrij ver was) je cyclus nog een paar maanden van slag is. Hormonaal gezien heeft je lijf immers op z'n kop gestaan sinds november.

Verder kunnen veel vrouwen met een lange, onregelmatige cyclus prima zwanger worden, al is het wel een reden om aan de bel te trekken als het na lange tijd nog niet lukt. Het is jullie echter al een keer gelukt om een hele hoop hindernissen te nemen op weg naar een kindje, dus een hele hoop zaken zijn bij jullie al minder waarschijnlijk dan bij een koppel dat nog nooit een zwangerschap heeft gehad (zo heb jij bijvoorbeeld sowieso al een eisprong gehad van jezelf, heeft je partner zaad gehad dat in staat was het eitje te bevruchten, het is ingenesteld en het kindje heeft zich wekenlang kunnen ontwikkelen). Natuurlijk blijft het dan nog steeds mega frustrerend dat je niet weet waarom jullie kindje dan niet levend geboren mocht worden, maar jullie zijn al wel een heel aantal stappen verder gekomen dan een hoop andere stellen, wat de kans groot maakt dat het (vroeg of laat) uiteindelijk gaat lukken om een kindje te krijgen. Om die reden doen ze dan dus nog niet zo snel onderzoek, tenzij er meer aan de hand is (denk aan pijnklachten of gekke bloedingen). Mocht het trouwens vaker misgaan, dan kun je daarmee ook in aanmerking komen voor extra onderzoek en extra controles in de zwangerschap. Een keer een miskraam heet echter, hoe verdrietig en frustrerend ook, 'gewoon pech' in de medische wereld. 

Sterkte met je miskraam en hopelijk mag je ondanks dat je lijf nog wat van slag lijkt toch snel opnieuw zwanger worden van een plakker. Bij mij was 4x pas scheepsrecht (en daarna helaas weer een miskraam die ook bij mij nog een tijdje voor schommelende cycli zorgde). Soms is de weg vol hobbels, maar voorlopig zou ik er vertrouwen in houden dat het voor jullie ook goed gaat komen.
 
Hi,
Wat verschrikkelijk dat je een miskraam hebt gehad. Gelukkig houd dit wel in dat er een bevruchting plaats heeft gevonden. Dat scheelt een hoop onzekerheid. 


Ik heb ook een hele onregelmatige cyclus en het heeft bij ons een jaar gedruurd. Alleen omdat we een spontate zwangerschap wilde hebben. Dus geen ingeplande seks avonden en plassen op stokjes haha
Nu we aan een 2de denken en we enigszins houvast willen hebben vanwege de leeftijdsverschil wil ik wel mijn vruchtbare dagen testen. Hopelijk werkt dat! We will see..   
 
Terug
Bovenaan