Onregelmatige cyclus

Hoihoi,

Ik heb nooit se pil geslikt maar wel super onregelmatige cyclus, sloeg zelfs wel eens een maand over! Ook altijd super weinig bloedverlies en enorme buikkramp... altijd bang geweest dat er iets niet in orde was..
Ik wilde niet zo bezig zijn/ druk leggen op zwanger worden toen we t wilden, dus geen ovulatietesten gedaan.. 2 x in 1 x zwanger geraakt... 2e keer had ik ook werkelijk geen idee hoe lang ik dan zwanger moest zijn...

Succes
!
 
Hallo Soofje,
Je zou, wellicht met behulp van een cycluscoach, kunnen kijken wat er kan helpen om je cyclus meer regelmatig te krijgen. Een voorbeeld hiervan is Kirsten van www.komweertotrust.nl, ik volg haar ook op Instagram. Er zijn ook boeken over je cyclus die je zouden kunnen helpen, zoals de cyclus strategie van Maisie Hill. Een heel helder boek met goede tips over het volgen van je cyclus en wat er allemaal effect heeft op je cyclus.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
 
 
Hi Soofje,

Wat verdrietig om te lezen dat je een miskraam hebt gehad.

Ikzelf had na het stoppen met de Pil ook een onregelmatige cyclus gehad. Ik ben in een jaar tijd maar 2 keer ongesteld geworden.

Online had ik veel gelezen over acupunctuur en ben voor mijn cyclus bij een acupuncturist geweest, binnen in een maand werd ik weer ongesteld en had ik 'mijn cyclus' weer terug.
In het begin nog wel met iets te lange tussenperiodes maar dit kon deze vrouw zo goed mogelijk reguleren.
Ik weet van haar dat er ook veel vrouwen in haar praktijk komen die een miskraam hebben gehad en die zij ook behandeld.
Wie weet zou je eens kunnen kijken of googlen voor acupunctuur behandeling het heeft mij heel erg geholpen.

Tuurlijk geeft bovenstaande geen garantie want ieder lichaam is anders maar ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb.

Na 3 keer ongesteld te zijn geworden ben ik uiteindelijk heel snel zwanger geraakt.

Ik wens jou veel succes... liefs
 
Wat erg om te horen dat je een miskraam hebt gehad!

Qua onregelmatige cyclus, ik had hier na het stoppen van de pil ook last van. Soms zaten er wel 40 tot 50 dagen tussen en dan ineens weer 30. Het heeft een anderhalf jaar geduurd voordat ik zwanger raakte van de eerste. Ik deed ook ovulatie testen, maar zoals jij ook benoemt, gaven deze nooit aan of ik nu mijn ovulatie had. Uiteindelijk hebben we het een maand lang om de dag gedaan, zo niet romantisch, maar toen was ik wel zwanger.

Na mijn bevalling bleek ik na 4 maanden weer in verwachting te zijn van de tweede. Ook na mijn bevalling had ik gelijk weer een onregelmatige cyclus van +- 40 dagen. Alleen hadden we het nu die maand maar 1 x onveilig gedaan en dat bleek meteen raak.

Dus je zou denken dat je met een onregelmatige cyclus prima zwanger kunt raken, maar dat zal bij elke vrouw natuurlijk wel wat anders verlopen.

Ik hoop dat het je snel gegund is en je een klein wondertje in je buik mag hebben groeien ?
 
Terug
Bovenaan